Ik rij nu al meer dan 3 jaar met een ST3.
Ik had onlangs een discutie met iemand over:
Je rijd een helling naar beneden.
De sp rijd sneller dan 45 km/h (bv: 55 km/h). Je beweegt de trappers niet. Hij kan de snelheid aanhouden. Hij bolt meer dan 45 km/h.
Nu, vanaf ik de trappers ronddraai, remt mijn ST3 naar een snelheid van max 46 - 48 km/h. Hij gaat niet sneller. Als ik op deze plaats niet zou trappen dan gaat hij sneller.
Er word niet gesproken over wind- en vrijvingsweerstand, aerodynamica, bandenspanning,....
Heeft nog iemand dit al ervaren?
Ben ik verkeerd met mijn vaststelling?
Graag jullie ervaring.
Remt een Stromer bij snelheid hoger dan 45 km/h?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt, zodra je druk zet op de pedalen spreek je de motorondersteuning aan. Die ondersteuning is wettelijk begrensd op 45km/u. Rij jij berg af en zet je geen druk op de pedalen, dan kan je snelheid verder oplopen omdat de motorbegrenzer niet ingrijpt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:07
- Locatie: Middelpunt Vlaanderen
- Merk SP: Stromer
De andere persoon beweerde dat je met trappen gerust 55 a 60 km/h kon rijden berg af. Dit met een Stromer St1 en St5.
In mijn ervaring met trappen ben ik nog nooit boven de 50 km/h gekomen.
Ik heb de discutie beeindigd door te zwijgen.
ST3, wit, Large, 983 Wh
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Toch niet allemaal hoor Freddy, mijn Qwic RD10 had geen begrenzer. Als ik bvb een tractor of vrachtwagen net langs me reed en ik kon schuin in zijn slipstream aanpikken, kon ik op de grote plaat makkelijk 55 halen met mijn beste beenkrachten Ook bergaf niets van begrenzing.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ben benieuwd hoe dat op de QWIC RD11 is. Komt er binnenkort eentje hierheen voor een review. Zal eens zien hoe dol ik die kan draaien
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- JeroenSpock
- Veteraan
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
- Locatie: Veendam
- Merk SP: ST3 L 2020
- Km-stand: 30209
Ik voel het niet als remmen, maar gewoon geen ondersteuning. Zelfde als op volle snelheid de ondersteuning op 0 zetten, je komt echt niet meer in de buurt van 45. Het voelt meer alsof je je ketting door midden gaat trappen.
Ooit in een tunnel naar beneden 50,0 km/u gehaald maar dat is hard werken. Toen zag ik het motorvermogen ook niet negatief worden, balkje was aan beide kanten leeg. Geen ondersteuning, geen recuperatie.
Ooit in een tunnel naar beneden 50,0 km/u gehaald maar dat is hard werken. Toen zag ik het motorvermogen ook niet negatief worden, balkje was aan beide kanten leeg. Geen ondersteuning, geen recuperatie.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi