klever foutcodes en de oplossing

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Was inderdaad een leuke dag! Leuke gesprekken over allerlei fietsgerelateerde onderwerpen, gesproken over marketing, techniek, toekomst, ... Vanalles. En uiteraard: Stromeur heeft op de N en Y gefietst en ik op de N en X Pinion.

Heeeele korte samenvatting: de N is buiten mijn Green Mover de eerste fiets in 3-4 jaar tijd waar ik lekker op zit :ba
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

FreddyH schreef: 22 mar 2022, 22:49 Was inderdaad een leuke dag! Leuke gesprekken over allerlei fietsgerelateerde onderwerpen, gesproken over marketing, techniek, toekomst, ... Vanalles. En uiteraard: Stromeur heeft op de N en Y gefietst en ik op de N en X Pinion.

Heeeele korte samenvatting: de N is buiten mijn Green Mover de eerste fiets in 3-4 jaar tijd waar ik lekker op zit :ba
Dan lijkt het onmogelijke toch te gaan gebeuren? Ik hoop het voor je!!
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niwla schreef: 22 mar 2022, 22:57 Dan lijkt het onmogelijke toch te gaan gebeuren? Ik hoop het voor je!!
Onmogelijk is ook mogelijk, want onweer is ook weer :ay
[Herman Finkers]

Tja, er zijn wel meer kandidaten: de Flyer Upstreet6 XL zou kunnen passen, maar die is nergens te testen. De Flyer Upstreet3 is er zelfs in XL en XXL frame, maar die heeft een middenmotor (ben ik tot nu toe niet fan van) en daarvan hebben ze alleen e-bike demo's. Dan zijn er nog wat R&M modellen die zouden kunnen passen, maar wederom middenmotor. Een X-Speed in grootste maat met nu verstelbare stuurpen en comfort stuur zou misschien net kunnen passen (stond op mijn lijstje om te testen), ...

Maar deze N tikt zomaar alle boxjes af: nette prijs, grote accu, fijne fiets waarop ik met gewoon opstappen en nog niks fine tunen al prima zit, ziet er netjes uit, erg interessante kleur (en niet saai-zwart zoals mijn huidige fiets), ...
Met mijn lijf vrees ik dat ik de erg-gaaf-om-te-hebben opties als riem en ABS voorlopig maar even moet laten voor wat ze zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Timo74
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2022, 21:20

Dag allemaal, ik heb sinds kort een klever alpha 45x , overstap gemaakt van een stromen St2, Mijn probleem is dat de ondersteuning minder wordt en in snelheid verlies . Na een enige tijd heb ik terug ondersteuning. Er komt geen fout code op het scherm . Heeft iemand een idee ? Groetjes Timo
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je de reset procedure al eens uitgevoerd ?

https://www.speedpedelecreview.com/foru ... 53#p107253
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Timo74
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2022, 21:20

Golvas schreef: 07 mei 2022, 22:36 Heb je de reset procedure al eens uitgevoerd ?

https://www.speedpedelecreview.com/foru ... 53#p107253
Dank je , ik zal het eens proberen.
Groetjes
Lorre
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2022, 12:40
Locatie: Noord-Holland-Zuid
Merk SP: Klever
Km-stand: 0

Hallo allen
Ik ben vandaag tegen een foutcode ec:057 DRV opgelopen. Volgens mij schoot hij erop toen ik de turbo knop indrukte bij het oplopen van de hellinggoot uit de fietsenkelder. In de stromende regen in een bushokje het forum geraadpleegd. Daar een bike reset (zie eerste pagina van dit topic) uitgevoerd in het menu van de controller. Ook de batterij eruit gehaald. Mocht weinig baten. Had me al voorbereid om dikke 40 km zonder ondersteuning te fietsen. Wat overigens opzienbarend goed gaat met zo’n zwaar loeder 8-) : haal zo’n 22 km/h. Tot ik bedacht de ondersteuning op te voeren. In stand 3 leverde die met bijtrappen tot een dikke 40 km/h ondersteuning met foutmelding blijvend op de display. Zojuist een reset uitgevoerd als boven beschreven. T heeft allemaal eigenlijk nog geen oplossing geboden.
Weet iemand een simpele oplossing? Of is t fietsenmakerskwestie?
Groet
Lorre
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2022, 12:40
Locatie: Noord-Holland-Zuid
Merk SP: Klever
Km-stand: 0

Kreeg er vanmorgen een ec:160 sys overheen. De fietsenmaker heeft met klever overlegd en geconcludeerd dat er een nieuwe controller op moet. Netjes nieuwe leenfiets meegekregen!
Blok
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2022, 14:07
Locatie: Twente
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 25000

Bij mijn Klever N rogue gaat tijdens het fietsen het groot licht symbool weleens branden, of wel afwisselend knipperen met klein licht symbool. De verlichting zelf gaat dan uit. De ondersteuning blijft wel gewoon werken. Met de donkere dagen in aantocht is dit wel irritant. Iemand idee wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kan het zijn dat er een connector wat los zit?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie