Maximumsnelheid fietspad

Plaats reactie
wowest
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2022, 08:49

Vandaag in het nieuws: Amsterdam en Den Haag zijn werk aan het maken van een maximumsnelheid op het fietspad. De Fietsersbond is heel blij want de kwetsbare fietser is kennelijk erg talrijk en bang op de Nederlandse fietspaden. Je zal immers maar ingehaald worden door een e-biker/wielrenner/fitte medemens terwijl je zelf zit te ploeteren om 15 km/u te halen.

Overigens ontgaat mij het gevaar ietwat. Als je niet op 1 helft van het fietspad in een rechte lijn kunt fietsen dan wordt het inderdaad wel gevaarlijk voor de achterligger om jou op een geschikt moment via de andere weghelft in te halen. In andere gevallen is het toch aan de achterligger om zich veilig op te stellen en de kwetsbare berijder van diens stalen ros op ordentelijke wijze te passeren.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dam-ebikes
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

wowest schreef: 30 mei 2022, 17:34 Overigens ontgaat mij het gevaar ietwat. Als je niet op 1 helft van het fietspad in een rechte lijn kunt fietsen dan wordt het inderdaad wel gevaarlijk voor de achterligger om jou op een geschikt moment via de andere weghelft in te halen. In andere gevallen is het toch aan de achterligger om zich veilig op te stellen en de kwetsbare berijder van diens stalen ros op ordentelijke wijze te passeren.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie