Ik ben het grotendeels wel eens met dat artikel. Bij automobilisten wordt steevast uitgegaan van de huidige snelheid die je rijdt, bij ondersteunde fietsen wordt alleen maar constructiesnelheid gekeken. Raar is dat.
Ook wordt terecht aangegeven dat je bibeko op het fietspad 30 km/h mag maar dat een e-bike op 25 km/h begrensd is, zelfde voor SP's die met 45 op een 50 km/h weg moeten rijden. Het zou logischer zijn als e-bikes en SP's op respectievelijk 30/50 km/h zouden begrenzen of dat de snelheidslimieten naar 25/45 km/h gaan. De schrijver vergelijkt dit met auto's: 120 km/h mogen rijden op een autosnelweg maar dat alle auto's op 103 km/h begrensd zijn.
Wat ook terecht aangehaald wordt is dat we met z'n allen véél minder energie moeten gaan gebruiken. Dus alles wat we uit de auto gaan en met een fiets doen is meegenomen. Conservatief denken is daarbij niet handig.
Van Moof app om harder te gaan - geen handhaving
-
- Expert
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 0
Ik kan er mij ook ergens wel in vinden en ergens ook niet…
De meeste fietspaden zijn naar mijn inschatting niet klaar voor de sterke toename van snellere fietsen.
Ik kan me ook voorstellen dat ouders met kleinere, fietsende kinderen ook minder op hun gemak zullen zijn.
En als bij de e-bikers 30/35 km/h toegelaten zou zijn, zullen de meeste Sp’ers ook graag een upgrade zien (50 km/h) om snelheidsverschil met de wagens in bebouwde kom weg te werken.
Het snelheidsverschil neemt dan wel toe t.o.v. wandelaars en gewone fietsers, wat deze groep niet zal waarderen op vlak van veiligheidsgevoel…
De meeste fietspaden zijn naar mijn inschatting niet klaar voor de sterke toename van snellere fietsen.
Ik kan me ook voorstellen dat ouders met kleinere, fietsende kinderen ook minder op hun gemak zullen zijn.
En als bij de e-bikers 30/35 km/h toegelaten zou zijn, zullen de meeste Sp’ers ook graag een upgrade zien (50 km/h) om snelheidsverschil met de wagens in bebouwde kom weg te werken.
Het snelheidsverschil neemt dan wel toe t.o.v. wandelaars en gewone fietsers, wat deze groep niet zal waarderen op vlak van veiligheidsgevoel…
ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
CP Chimayo+/photochromic
CP Chimayo+/photochromic
De wat oudere E-biker heeft al moeite met 25km/u hoor. Dat halen ze soms niet, mede ook omdat ze dat te hard en onveilig vinden. Wat het voor sommige ook is.
Nou, waar ik dacht dat mensen zich in een trajectcontrole altijd netjes aan de snelheid houden werd ik vandaag geconfronteerd met het nieuwsbericht dat die op de A2 in de gemeente Stichtse Vecht (Breukelen, Loenen aan de Vecht en Maarssen) in 2021 goed was voor ruim meer dan 511.000 boetes, toch gemiddeld ruim 1.400 per dag.Lenny schreef: ↑05 jun 2022, 11:17 Ik maak voor mijn werk erg veel km's door heel NL (en daarbuiten) en het valt me op dat er veel automobilisten zijn die zich tussen 6 en 19 u niet aan de 100 km/u limiet willen houden. Tenzij... ze in een trajectcontrole zitten waar een bekeuring gegarandeerd is als ze gemiddeld boven 100 km/u komen. NOOIT rijdt daar iemand te hard, NOOIT, zelfs de hardnekkigste overtreders niet.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Weet je wat ik dan denk: kun je nagaan hoeveel er daar te hard zouden rijden zonder die trajectcontrole.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
- Km-stand: 25052
Ich vermute, dass ohne Kontrolle nicht nur die Anzahl der Verstöße steigen würde, sondern die gefahrene Geschwindigkeiten auch noch höher wären.
Ik vermoed dat zonder controle niet alleen het aantal overtredingen zou toenemen, maar dat ook de gereden snelheden nog hoger zouden liggen.
Ik vermoed dat zonder controle niet alleen het aantal overtredingen zou toenemen, maar dat ook de gereden snelheden nog hoger zouden liggen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt, dat heb ik wel gezien in de periode dat die trajectcontrole defect was. Zeker 's nachts kwamen er dan nog weleens idioten met tegen de 200km/u voorbij jakkeren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wel knap dat die van Moofs zo hard kunnen.....Zou dan wel een leren pak aantrekken en betere helm nemen.
Je hebt niet veel vermogen nodig om hard te kunnen rijden maar vooral goede omstandigheden. Een onbegrensde middenmoter met 350W kan ook 50 km/h… maar met wind tegen even snel/traag als de wel begrensde versie want het max vermogen veranderd niet en die max begrensde snelheid bereik je toch niet meer, dus ook niet als er geen grens is.