Tof, een ervaring van iemand met een middenmotor! Bedankt!Nonsens schreef: ↑27 apr 2022, 22:37 Ikzelf heb ook een SP met middenmotor en heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb de volgende truckjes uitgehaald om het zoveel mogelijk tegen te gaan:
- De derailleur met de B-stelschroef zo dicht mogelijk naar de cassette toe zetten zodat de ketting meer 'rondom de tandwielen' draait, hierdoor kon ik de grootste twee tandwielen op de cassette niet meer gebruiken maar dat was geen probleem. Inmiddels zit er een wegcassette (11-28) op waardoor ik ze wel weer allemaal kan gebruiken;
- Ketting altijd zo goed mogelijk gesmeerd houden, een droge ketting slaat sneller door en is veel sneller versleten.
Op deze manier heb ik 5500km gereden met twee kettingen (ongeveer iedere 250-350 km omwisselen) en 1 cassette plus een extra 11t kransje.
Inmiddels heb ik voor mijn 48T vervangen voor een 52T waardoor ik achter veel meer op de 12, 13 en 14 rij, ik gebruik dus meer tandwielen en deze hebben meer tandjes dan de 11 waardoor het geheel langer mee zou moeten gaan.
Past die racecasette er zo op? Ik las in deze post dat er dan een spacer nodig is?
2 kettingen heb ik al en ga ik vanaf nu ook afwisselen en mijn 44T vooraan wil ik dus ook veranderen, maar ik moet eerst nog even uitrekenen naar welke ik wil gaan.