probleem ondersteuning

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Nömer schreef: 28 mar 2022, 18:08 Ik blijf zeer tevreden van Strömer, met de veronderstelling dat dergelijke problemen bij elke pedelec voorkomen...
Niet dus. Elk van ons zal wel eens wat voorhebben maar met dit specifieke probleem is Stromer koploper.
Een goeie mooie fiets maar met koppige momentjes. Hoewel er ook Stromers zonder dit probleem rondbollen.
Nömer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 dec 2021, 22:19
Locatie: Kalken
Merk SP: Strömer st3
Km-stand: 20000

Jins schreef: 28 mar 2022, 18:23
Nömer schreef: 28 mar 2022, 18:08
Niet dus. Elk van ons zal wel eens wat voorhebben maar met dit specifieke probleem is Stromer koploper.
Een goeie mooie fiets maar met koppige momentjes. Hoewel er ook Stromers zonder dit probleem rondbollen.
Misschien is dit ook wel eigen aan het feit dat ze met een achterwielmotor werken, van trapas naar wiel en sensor zit wel wat overbrugging waar dingen fout kunnen lopen...🧐

Vandaag eens gereden na uithalen van batterij en was weer vlotjes...

Zolang we er kilometervergoedingen mee opstrijken en geen naft moeten betalen zullen we maar blijven lachen ☺️
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nömer schreef: 29 mar 2022, 19:26 Misschien is dit ook wel eigen aan het feit dat ze met een achterwielmotor werken, van trapas naar wiel en sensor zit wel wat overbrugging waar dingen fout kunnen lopen...🧐
Mijn SP met achterwielmotor heeft in de afgelopen 7 jaren precies 0 problemen met ondersteuning gehad. Altijd stabiel, nooit geklooi. Dus mijn voorzichtige conclusie is dat het niet met de positie van de motor te maken heeft :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

+1
Hier ook met hub motor 0,niks problemen.
peter g
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jun 2019, 16:47

Heb met mijn st1x hetzelfde probleem van scooteren gehad. Sensor in service menu 3v wat veel te veel is.achterwiel op moment zetten hielp niet. Op forum ergens een opmerking over de sensor kabel gelezen en deze los gemaakt.. ieder keer als het probleem zich voordeed heel lichtjes met de kabel bewegen en was weer goed.
Heb uiteindelijk de sensor vv omdat deze "kabelfout"te dikwijls voorkwam.
Peter Stx1 22" 21/09/2019 983 wh charcoal-2018 Abus 2.0 Yellow Kinekt zadel abus ringslot met ketting . WW 20km enkel Lanaken-Genk 3/4 jaagpad.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Mijn ST1x staat ook weer bij de FM. Sensor die begin dit jaar vervangen was blijkbaar kapot. Foutcode W270100. Na wegvallen van de ondersteuning (net toen ik ging oversteken :shock: ) accu er uit gehaald, kalibreren etc. Maar 0.0 ondersteuning. Dan maar terugfietsen naar huis (7 km oid). Onderweg af en toe een scheut power maar dat schoot niet op. Laatste paar km volop scooteren, dat scheelde een hoop zweetdruppels, maar bloedjelink vond ik het. Niet echt lekker naar huis fietsen, maar we kwamen er.
Tussen de vorige vervanging geen wiel eruit gehaald (moet nog steeds de winterbanden eraf halen...), geen kabels losgemaakt, dus daar kon het niet aan liggen (denk ik dan)

FM kwam ook niet tot een andere conclusie dan de sensor te vervangen. We gaan het meemaken, gelijk maar onderhoud erachter aan doen als we er toch staan. Maandje of 1-2 eerder dan de planning, maar ok.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Nikolaj Christensen
Rookie
Rookie
Denmark
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2022, 20:46
Locatie: Denmark
Merk SP: ST1x
Km-stand: 12000

peter g schreef: 06 jun 2022, 14:32 Heb met mijn st1x hetzelfde probleem van scooteren gehad. Sensor in service menu 3v wat veel te veel is.achterwiel op moment zetten hielp niet. Op forum ergens een opmerking over de sensor kabel gelezen en deze los gemaakt.. ieder keer als het probleem zich voordeed heel lichtjes met de kabel bewegen en was weer goed.
Heb uiteindelijk de sensor vv omdat deze "kabelfout"te dikwijls voorkwam.

Hey man - Ik vertaal dit uit het Engels (sorry - spreek geen nederlands). Kun je uitleggen wat je met de sensor hebt gedaan? Was het de TMM-kabel? Is de TMM-sensor vervangen?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nikolaj Christensen schreef: 20 jun 2022, 20:54 Hey man - Ik vertaal dit uit het Engels (sorry - spreek geen nederlands). Kun je uitleggen wat je met de sensor hebt gedaan? Was het de TMM-kabel? Is de TMM-sensor vervangen?
vv = vervangen -> replaced.

He’s replaced the TMM sensor.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie