Afstelling van de derailleur

Plaats reactie
petropoliskhan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 jan 2021, 17:39
Locatie: Beersel, Belgie
Merk SP: ST5
Km-stand: 8500

Hallo mede-stromer rijders.
Kan iemand mij vertellen of het "springen of overslaan" van de naaf bij het met de hand ronddraaien van de cranks bij lage snelheid, zoals in de eerste video, normaal klinkt?Dit is niet voelbaar tijdens het rijden.
IMG_2422.MOV
(19.99 MiB) 56 keer gedownload
Zo niet, kunt u mij dan uitleggen wat er aan de hand is en wat de mogelijke aanbevelingen zijn.

Ook (ik kan me dingen verbeelden) klinkt het alsof er een luider klikgeluid is van de derailleur dan voorheen. Is het mogelijk dat de ketting niet goed gecentreerd is op de derailleur. Het ziet er goed uit...
IMG_2425.JPG
IMG_2425.JPG (1.81 MiB) 609 keer bekeken
Ik weet hoe ik de Di2 in de afstelmodus moet zetten, maar ik vind het erg moeilijk om te bepalen wat de juiste instelling/positie is.
Is er een gepubliceerde procedure om dit te doen zonder je verstand te verliezen?
Bij voorbaat hartelijk dank voor eventuele duidelijke en precieze info
MVG
Hallo, vergeef me, mijn Nederlands is erg arm. Deepl translate is mijn vriend.
Gretig wachtend op Dark Platinum ST7
petropoliskhan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 jan 2021, 17:39
Locatie: Beersel, Belgie
Merk SP: ST5
Km-stand: 8500

Hallo , Stromer fans!
Ik spreek Engels en Frans en moet zeggen dat ik nog geen ander forum heb gevonden met net zoveel kennis als jullie. Ik bezoek en lees elke dag de forumbijdragen van velen van jullie. Ik deel jullie enthousiasme voor Stromer producten. Altijd geïnteresseerd in commentaar, ervaringen. Ik wacht met spanning op nieuwe info, trucs van deze zeer goed geïnformeerde en vriendelijke gemeenschap. In meer dan een maand, is mijn vraag de enige die 0 reacties heeft ! Het feit dat niemand iets heeft gezegd, doet me afvragen of ik mensen heb beledigd of een regel heb overtreden. Ik heb geprobeerd om de zoekfunctie te gebruiken om antwoorden te vinden op mijn vragen en heb heel weinig info gevonden. Heel weinig discussie over de voors en tegens van Xtr Di2 gebruik en onderhoud en rijder ervaring vs Pinion. Misschien heb ik niet op de juiste plaats gezocht...
Ik heb niet gevonden wat ik zocht en was teleurgesteld dat niet één persoon hulp of advies heeft geboden.
Ik zal blijven lezen totdat deze onderwerpen misschien door anderen worden besproken wanneer de reviews van de ST7 P... innovaties worden besproken / bediscussieerd. De dagen aftellend...
Heb een fijn week-end
MVG
Hallo, vergeef me, mijn Nederlands is erg arm. Deepl translate is mijn vriend.
Gretig wachtend op Dark Platinum ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

petropoliskhan schreef: 08 jul 2022, 21:46 In meer dan een maand, is mijn vraag de enige die 0 reacties heeft ! Het feit dat niemand iets heeft gezegd, doet me afvragen of ik mensen heb beledigd of een regel heb overtreden.
Hey, no worries you did not do anything wrong or break any rule, all is fine.

I think most of us only have experience with a regular derailleur, not with the Di2 system. I have downloaded your movie and indeed it sounds like your derailleur is not properly adjusted.

Did you check out this tutorial? It's slightly different from your Di2 system, but the basics are the same:

https://bettershifting.com/micro-adjust ... erailleur/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
petropoliskhan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 jan 2021, 17:39
Locatie: Beersel, Belgie
Merk SP: ST5
Km-stand: 8500

Hoi Stromeur,
Bedankt voor het snelle antwoord. (Erg aardig van je om het in het Engels te doen) Deepl is erg behulpzaam om de taal van je forum te begrijpen
Ik heb soortgelijke tutorials en video's gevonden en "gespeeld" met de aanpassing. Ik denk dat het er goed uitziet en goed klinkt maar er zijn momenten dat het geluid van de derailleur die door de cassette loopt anders is. Hangt ook af van windruis en de nabijheid van andere weerkaatsingen.
Lang verhaal kort ik denk dat het nu werkt maar ik zou graag willen weten / begrijpen of er een procedure is om er zeker van te zijn dat dingen correct zijn of dat het een "gevoel" procedure is.
Nogmaals bedankt voor de info en ik kijk er echt naar uit om je verslag over de ST7 dinsdag te lezen.
Hallo, vergeef me, mijn Nederlands is erg arm. Deepl translate is mijn vriend.
Gretig wachtend op Dark Platinum ST7
Plaats reactie