Nieuwe Stromer ST3 fiets met kuren? (en morgen fietsen of...)

Plaats reactie
Stromergrunn
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2022, 20:37
Locatie: Noord Groningen
Merk SP: ST 3
Km-stand: 77

Hallo, ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een Stromer St3 M.
Op de rit van de dealer naar huis na, had ik weinig tijd om echt even te testen.
Vandaag had ik wel tijd en merkte ik een aantal eigenaardigheden op:
Allereerst werd ik wakker met een appje en mail dat mijn fiets was gestolen. Echter, hij stond nog in mijn woonkamer en er was geen alarm afgegaan.

Vervolgens ben ik boodschappen gaan doen met een volle accu. 6 km heen en 6 terug. Na afloop zag ik dat mijn resterende actieradius 240 (!!) km was. Ik heb weliswaar de grootste accu, maar dit kan niet.
Tenslotte, daarnet wilde ik mijn fiets laten zien aan mijn zoon en even het alarm testen. Ik nam de fiets aan de hand en.. na even weerstand te geven sprong op aan. Mijn mobiel was niet in de buurt. Dus waarom er geen alarm kwam? Ook hoor ik kleine zoemende geluidjes uit de OMNI komen....

Ik word een beetje ongerust nu. Kan ik morgen gewoon op mijn nieuwe fiets naar mijn werk? (20 km verder) of toch maar even laten staan tot de dealer heeft gereageerd?

En heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad met een of meer van mijn eigenaardigheden? (kan iemand me wat gerust stellen? :shock: )

Groeten van Danny
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromergrunn schreef: 10 jul 2022, 20:59 Mijn mobiel was niet in de buurt.
Waar was je mobiel dan wel? Ook vanuit een andere kamer kan je mobiel jouw Stromer al unlocken. Of als-ie op straat of in de schuur staat en jij zit met je telefoon in de woonkamer. Dit hangt af van hoe jij de gevoeligheid van BT hebt ingesteld.
Stromergrunn schreef: 10 jul 2022, 20:59 Ik word een beetje ongerust nu. Kan ik morgen gewoon op mijn nieuwe fiets naar mijn werk? (20 km verder) of toch maar even laten staan tot de dealer heeft gereageerd?
Anti-diefstalmodus pas in gebruik nemen nadat je de instellingen naar wens hebt staan, en je bike altijd op een aanvullend slot zetten (liefst twee). De anti-diefstalmodus is sowieso een extra.

Verder lekker gaan rijden met dat ding.
Stromergrunn schreef: 10 jul 2022, 20:59 En heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad met een of meer van mijn eigenaardigheden? (kan iemand me wat gerust stellen? :shock: )
Die anti-diefstalmodus is vermoed ik een kwestie van de BT gevoeligheid goed afstellen.

Zoemend geluid vanuit de OMNI: herken ik niet, maar ik heb er nooit met mijn oor op gelegen. Zou ik de dealer vragen.

De grote resterende actieradius: stond je Stromer niet toevallig in stand 1 toen je naar de actieradius keek? Wat was het resterende accu-percentage na die rit van 12km? Als dat wel naar verwachting was, dan vind ik dit geen reden tot ongerustheid. (Die resterende actieradius kost sowieso een paar keer helemaal leeg rijden voordat je Stromer 'm goed inschat.)

Ik zou 'm vol laden en er gewoon mee gaan fietsen morgen. I.p.v. op de resterende actieradius af te gaan zou ik de OMNI display op het accu-percentage zetten en in de gaten houden hoe die verloopt. Neem je lader mee en laad op voor de terugrit als het je niet lekker zit. (En morgenochtend Nick even bellen als-ie daar tenminste vandaan komt, over die zoemende OMNI. Als je 'm bij fietsenwinkel.nl hebt gekocht wordt het misschien wat ingewikkelder om snel een goed antwoord te krijgen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromergrunn
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2022, 20:37
Locatie: Noord Groningen
Merk SP: ST 3
Km-stand: 77

Dank voor je reactie!
Stromeur schreef: 10 jul 2022, 21:13 Waar was je mobiel dan wel? Ook vanuit een andere kamer kan je mobiel jouw Stromer al unlocken. Of als-ie op straat of in de schuur staat en jij zit met je telefoon in de woonkamer. Dit hangt af van hoe jij de gevoeligheid van BT hebt ingesteld.
Mijn fiets was buiten en de telefoon binnen. Ik zal nog eens de instellingen bekijken.

Stromeur schreef: 10 jul 2022, 21:13 Anti-diefstalmodus pas in gebruik nemen nadat je de instellingen naar wens hebt staan, en je bike altijd op een aanvullend slot zetten (liefst twee). De anti-diefstalmodus is sowieso een extra.

Verder lekker gaan rijden met dat ding.
Zeker, ik heb twee sloten op mijn fiets.
Stromeur schreef: 10 jul 2022, 21:13 Zoemend geluid vanuit de OMNI: herken ik niet, maar ik heb er nooit met mijn oor op gelegen
Dat was niet nodig ;-) om het te horen. Ik heb mijn vragen naar de dealer gemaild.
Stromeur schreef: 10 jul 2022, 21:13 De grote resterende actieradius: stond je Stromer niet toevallig in stand 1 toen je naar de actieradius keek? Wat was het resterende accu-percentage na die rit van 12km? Als dat wel naar verwachting was, dan vind ik dit geen reden tot ongerustheid. (Die resterende actieradius kost sowieso een paar keer helemaal leeg rijden voordat je Stromer 'm goed inschat.)
Ja, klopt helemaal, stond in standje 1. En nee, geen fietsenwinkel.nl. Grappig, jij kijkt dus naar de woonplaats en weet meteen welke opties er zijn :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromergrunn schreef: 10 jul 2022, 21:30 Mijn fiets was buiten en de telefoon binnen. Ik zal nog eens de instellingen bekijken.
Bike locken, eind bij je bike vandaan gaan staan, BT gevoeligheid aanpassen en rustig naar je Stromer toe lopen. Checken wanneer hij unlockt. Het liefst wil je dat-ie dit pas doet als je maar een meter of wat bij je fiets vandaan bent.
Stromergrunn schreef: 10 jul 2022, 21:30 Ja, klopt helemaal, stond in standje 1
In stand 1 met de grootste accu, en een laag fietstempo, kom je rustig over de 200km. Niet druk over maken, en zeker de eerste maand of wat niet blind varen op de inschatting van de resterende actieradius. Tot die tijd gewoon je accu percentage in de gaten houden. Na een paar weken weet je toch wel wat je aan actieradius mag verwachten bij dit weer.
Stromergrunn schreef: 10 jul 2022, 21:30 En nee, geen fietsenwinkel.nl. Grappig, jij kijkt dus naar de woonplaats en weet meteen welke opties er zijn :ay
Ik woon zelf in Friesland. (Goeie) speed pedelec/Stromer dealers zijn in het noorden erg dun gezaaid. Ik val nog weleens bij Egberts op de klep voor de gezelligheid als ik toevallig in Groningen ben.

Goeie dealerkeus, komt wel goed. Lekker genieten van je Stromer! :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromergrunn
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2022, 20:37
Locatie: Noord Groningen
Merk SP: ST 3
Km-stand: 77

Fijn, ik ben al weer een stuk rustiger!
Ben net nog even naar mijn fiets gaan kijken (nu buiten en niet meer in de woonkamer) en het is iets anders wat resoneert op hoogte van de OMNI. Moet wel, want de accu lag binnen.

Ik ga morgen fietsen en genieten.
Dank voor je tijd en moeite!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En als je de diefstal mode wil testen dan gewoon even je foon op airplane mode zetten :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie