Stromer ST5 maakt geen 4G verbinding

Gebruikersavatar
Ken_D
Dealer
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jul 2022, 23:15
Locatie: Adegem, België
Merk SP: Stromer ST3 Pinion

THM schreef: 09 jul 2022, 15:13 Update succesvol gedraaid over USB, maar helaas nog steeds geen bijgewerkte data in de app… :-(

Icoontjes van inkomend en uitgaand 4G dataverkeer zijn wel te zien op de Omni dus lijkt dat er wel communicatie plaatsvindt…
Het kan zijn dat het eerste uur(en) na de laatste update de communicatie nog niet echt geweldig werkt (lees: bijna niet).
Even laten aan staan en afwachten.

Als het dan nog niet in orde is vrees ik dat het de omni zelf zal zijn...

Zit er nog garantie op de fiets? Zoja zal dit normaal onder garantie vervangen worden door de FM.
Speed-Pedelec Enthusiast
THM
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2021, 17:15
Merk SP: Stromer

Ja ik vrees ook voor de Omni… hij staat al sinds vanochtend aan met de nieuwe software (waarvoor dank!).

Fiets heeft inderdaad nog een jaar garantie, dinsdag afspraak bij een dealer. De oorspronkelijke dealer is wat ver weg, lokale dealer wil wel helpen gelukkig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geef het even tijd met de data in de app, kan een dag of wat fietsen overheen gaan. (Niet een dagje uitgeschakeld stil staan.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
THM
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2021, 17:15
Merk SP: Stromer

Maar de lock functie etc zou toch al moeten werken? Ik zie ook meldingen dat de fiets niet bereikt kan worden.
THM
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2021, 17:15
Merk SP: Stromer

Nog even een update: probleem is opgelost. De Omni in de fiets bleek een andere dan de Omni die origineel af-fabriek erin zat. Waarschijnlijk ooit verwisseld onder garantie, maar de wijziging was vervolgens niet doorgevoerd in de backend bij Stromer.

Telefoontje van de dealer naar Stromer, gegevens van de Omni zijn ingevoerd en voila, communicatie weer werkend. :cool2:
Plaats reactie