Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Staat er niks in de voorwaarden over op mogen zeggen bij een verhuizing?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Stromeur schreef: 08 apr 2022, 21:53 Staat er niks in de voorwaarden over op mogen zeggen bij een verhuizing?
Nog niet naar gekeken. Goede tip! Ik heb KingPolis wel gevraagd of de premie herzien wordt bij een tussentijdse verhuizing. Dat was niet het geval.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Allianz.jpg
Allianz.jpg (66.9 KiB) 1878 keer bekeken

Het is woensdag 10:56. Lekker bezig :bc
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb een autoverzekering gehad bij Allianz (all-risk). Na een verschrikkelijk ongeval op de snelweg heb ik zo allemachtig beroerd 'geholpen' door de medewerkers van de alarmcentrale (op alle denkbare vlakken, óók m.b.t. de bereikbaarheid, maar dat was echt nog het minste van mijn klachten) dat ik NOOIT meer iets met dit bedrijf te maken wil hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Stromeur schreef: 13 apr 2022, 22:17 Ik heb een autoverzekering gehad bij Allianz (all-risk). Na een verschrikkelijk ongeval op de snelweg heb ik zo allemachtig beroerd 'geholpen' door de medewerkers van de alarmcentrale (op alle denkbare vlakken, óók m.b.t. de bereikbaarheid, maar dat was echt nog het minste van mijn klachten) dat ik NOOIT meer iets met dit bedrijf te maken wil hebben.
Ik krijg er ook zo m’n bedenkingen bij…..
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
V4rg4X
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2021, 14:23

Goeienavond.

Gezien het feit dat ik hopelijk volgende week eindelijk m'n ST3 heb ben ik aan het twijfelen tussen 2 Omnium verzekeringen.
De eerste is die van SAFEBIKE waar m'n FM met samenwerkt en die tevens achteraf de mogelijkheid bieden voor verlenging van de garantie de tweede is ENRA.
Beide blijken voor hun OMNIUM (België) dicht bij elkaar aan te sluiten en ENRA biedt eveneens de mogelijkheid tot garantieverlenging.
Tevens is er bij SAFEBIKE geen afschrijving waarde en ik dacht dat bij ENRA eveneens het geval is.

Zijn er mensen die met beide ervaringen hebben of misschien zaken hebben meegemaakt waardoor m'n beslissing voor 1 van beide wordt gemakkelijker gemaakt ?

Alvast bedankt !!!
WalHol
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2022, 23:21
Locatie: Den Bosch
Merk SP: Klever Speed X
Km-stand: 600

....en?
Heb je een keuze gemaakt voor een verzekering voor je SP?
Ik koop morgen een Klever Speed X, erg blij mee. Maar verzekering kiezen is best lastig.
Ben nog geen vergelijkingssite tegengekomen.

Iemand tips?
Klever Speed X, Dark Grey, L
Gekocht nov 2022 op 600km stand
Woon-werk: Den Bosch - Tiel vv = 30km.
Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

WalHol schreef: 22 nov 2022, 21:46 ....en?
Heb je een keuze gemaakt voor een verzekering voor je SP?
Ik koop morgen een Klever Speed X, erg blij mee. Maar verzekering kiezen is best lastig.
Ben nog geen vergelijkingssite tegengekomen.

Iemand tips?
Er zijn maar een paar aanbieders. Je kan ook je FM vragen, die kan het waarschijnlijk snel voor je checken wat het beste voor jou is; gebruik vooral de ervaringen in dit topic verder.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WalHol schreef: 22 nov 2022, 21:46 Iemand tips?
In elk geval geen Unigarant. Voor het verzekeren van mijn Alpha vroegen zij ruim 900 Euro per jaar. Enra kost mij ruim 300 Euro per jaar...
(ik belde eerst naar Unigarant, omdat mijn vorige SP daar nog geen 100 Euro per jaar kostte... geen idee wat daar veranderd is)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Heel lang was ENRA volgens mij de enige die tegen beetje gunstig tarief SP verzekerde. Had laatst gekeken en ASR heeft nu ook vergelijkbare verzekering.
Voorwaarden heb ik niet helemaal bekeken, ben eigenlijk tevreden met ENRA en ASR was ongeveer zelfde prijs.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie