Remmen ontluchten

Plaats reactie
Bart Verheij
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2022, 21:52
Locatie: Lichtenvoorde
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 14.000

Hallo,

Ik ben op zoek naar een remmen ontluchtingsset voor mijn ST1 X. Ik vind online talloze ontluchtingssetjes, maar kan nergens vinden dat ze ook geschikt zijn voor Stromer. Ik heb een HD822 rem systeem. Ik zie her en der recensies dat ontluchtingssetjes niet passen bij specifieke fietsen, dus wil graag zeker weten dat ik de juiste aanschaf. Heeft iemand toevallig een tip welke ontluchtingsset ik het beste kan aanschaffen?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bart Verheij schreef: 15 jul 2022, 23:42 Hallo,

Ik ben op zoek naar een remmen ontluchtingsset voor mijn ST1 X. Ik vind online talloze ontluchtingssetjes, maar kan nergens vinden dat ze ook geschikt zijn voor Stromer. Ik heb een HD822 rem systeem. Ik zie her en der recensies dat ontluchtingssetjes niet passen bij specifieke fietsen, dus wil graag zeker weten dat ik de juiste aanschaf. Heeft iemand toevallig een tip welke ontluchtingsset ik het beste kan aanschaffen?
Heb je een lek of lek gehad?
Als ja moet je dat eerst oplossen en dan (de juiste) olie bijvullen en ontluchten.
Als nee, waarom denk je te moeten ontluchten?
Bart Verheij
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2022, 21:52
Locatie: Lichtenvoorde
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 14.000

Het oorspronkelijke probleem is dat de rechter remschakelaar bleef hangen. Ik wilde die schakelaar controleren en heb het bovenste kapje (2 torxen) losgedraaid. Daardoor is er olie verloren gegaan welke ik nu weer wil aanvullen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bart Verheij
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2022, 21:52
Locatie: Lichtenvoorde
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 14.000

Bedankt voor de tip Golvas!
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bart Verheij schreef: 16 jul 2022, 07:53 Het oorspronkelijke probleem is dat de rechter remschakelaar bleef hangen. Ik wilde die schakelaar controleren en heb het bovenste kapje (2 torxen) losgedraaid. Daardoor is er olie verloren gegaan welke ik nu weer wil aanvullen.
Als je het reservoir opent altijd zorgen dat het reservoir in alle richtingen recht staat. Dus fiets zo zetten dat 1 richting goed is en dan remhendel verdraaien tot de andere richting goed is. Zo gaat er niets verloren en kan je (de juiste) olie bijvullen. Er zijn verschillende soorten rem vloeistoffen dus hiermee opletten dat je niet gaat mixen.
Bart Verheij
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2022, 21:52
Locatie: Lichtenvoorde
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 14.000

Ik was idd iets te enthousiast met het openen van dat reservoir. Bedankt voor de heldere uitleg Jins!
Plaats reactie