Batterij leeg a.g.v. software probleem

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lenny schreef: 17 jul 2022, 15:37 Maar ze hebben het over drie weken, niet maanden.
Dan is het ongeveer 30x zo absurd :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Precies!
Dit wijst m.i. op de OMNI als veroorzaker. Maar het kan een bewuste keuze zijn om deze in standby toch deels actief te houden.
Aan een ontwerpfout denk ik daarom niet meteen en aan software (het oorspronkelijke topic van deze thread) alleen het stukje i.c.m. float charge. Die float charge lijkt ontwikkeld te zijn om het probleem te tackelen, maar heeft dus wel tot een ongewenste bijwerking geleid.
Ik ben benieuwd naar de oplossing waar Stromer mee komt.
Arjannv
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2021, 15:21
Merk SP: Stromer ST2

Nou ik denk dat dit met de laatste update van de accu is opgelost!
Deze update kwam bij mij met de versie 4.3.9.5 mee.

Voor de update, blije accu van 100%, niet willen laden, want ja, is toch vol!?
Direct na de update van de accu stond ie op 52% en ging de lader dapper aan de gang.
mjstromer
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jun 2022, 11:32
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST5, ST7 dp
Km-stand: 4155

ik heb het ontlaad probleem sinds kort al na een halve dag.
had de laatste paar weken dat als ik 's avonds de fiets aan de lader plaatste er 's ochtends maar tot 80% was opgeladen.
In eerste instantie dacht de FM dat er een probleem met de oplader was en is de firmware van de 246 oplader geupdate.
Gisteren de accu weer in de fiets opgeladen en om 23 uur was de accu 100%. Toen de lader uit de fiets gehaald en de fiets uit gezet ( niet op stanby of op slot maar echt uit). Toen ik vanochtend de fiets weer aanzette stond de accu op 80%. :?: De fiets stond zowel tijdens opladen als daarna in een verwarmde ruimte dus temperatuur was niet van invloed.
Stromer ST2 S: 2015-2018
Stromer ST5: 2018-2023
Stromer ST7 DP: 2023-
Plaats reactie