ST3 stuk na lichte wasbeurt
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij kunnen de huidige Stromers de tuinslang wel degelijk aan. De ST3 van de OP is de eerste waarbij dit niet zo lijkt te zijn, en er rijden er nogal wat van rond (nieuwe ST1, nieuwe ST2, ST3, ST5).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Helemaal mee eens, ik heb een MT-07 gehad, een Neo's 4T 2009 en heb nu een Address 110, allen vonden het geen probleem om wekelijks afgespoten te worden met de hogedrukreiniger/tuinslang.Jins schreef: ↑16 jul 2022, 00:45 Eigenlijk wil ik ze wel vergelijken. Lagers hebben ze allemaal. Ze rijden in dezelfde omstandigheden waarbij de moto nog in het nadeel is owv de snelheid. Meer snelheid is meer druk van het tegemoetkomend of opgeworpen water. De moto's, bromfietsen en scooters hebben het wel voor elkaar en dat voor minder geld. Hier wil ik geen excuses voor verzinnen.
Agendapuntje voor Stromer/SP in het algemeen.
Bij Stromer (meerdere malen bij ST3's gezien) kan je onder de plastic kap bij de framebuis vaak zo de controller aankijken. Daar zit misschien wat kit, lijm of andere smurrie op, maar water kan er zo bij.
Met die driekwartsbroeken die stromer spatborden noemt, heb je er zo water in. Iets als dit zou m.i. ook niet moeten kunnen gebeuren. Ik heb dit soort dingen al vaak genoeg gelezen op het internet, net als dat daardoor de lagers stuk gaan (de motor heeft nagenoeg geen waterafdichting - behalve dat het deels is afgeschermd dus bij gewoon rijden loopt het er niet direct in)
Hierom maak ik mijn Stromer nooit schoon met de tuinslang, alleen met een plantenspuit emmer water en een microvezeldoek. Regelmatig zet ik hem in de wax dus vuil heb je er zo af. Maar nogmaals, zo hoeft het niet te zijn, als Stromer leert wat pakkingen en andere afdichtingen voor water zijn.
De vergelijking met auto's vind ik niet helemaal je van het, omdat daar het motorblok/aandrijflijn verder van de wielen zit, dus dan moet je het al gek maken wil je daar water krijgen. Maar alsnog zit daar uit mijn ervaring meer waterafdichting dan in een Stromer, terwijl de onderdelen daar vlakbij het wiel/spatbord zittne
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
We lezen vrijwel nooit meer over storingen door water bij Stromers. De OP heeft dus dikke pech, of de OP heeft zelf een foutje gemaakt. Zo simpel is het.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
ST1 2019 en later + de nieuwe ST2 en ook de ST7 hebben gelukkig de controller in het frame gekregen, niet achter een stuk goedkoop plastic, wat na verloop van tijd vervormt of op een andere manier slecht aansluit.
Dus stromer begint het ook te leren, inderdaad, wat ik dacht te zien bij de nieuwe ST2 is ook een ander type lager, wat wel een vochtafdichting (leek) te hebben.
Voorlopig zou ik het nog niet aandurven, nieuwere modellen Stromer wekelijks met de tuinslang schoonmaken, zoals ik met mijn Sparta eerder wel deed. Of met de hogedrukreiniger, pas als we daar aankomen durf ik te zeggen dat Stromer de strijd met het indringend vocht heeft gewonnen
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb sowieso geen behoefte om de tuinslang of whatever op mijn fietsen te zetten, nooit gehad ook. Emmertje met sopje, borsteltje en doekje. Klaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik wel. Tuinslang en handveger zijn en prima combinatie om de fiets in een minuut weer prima toonbaar te hebben. Meer moet dat niet zijn.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Voor je nieuwe bolide kan ik je alvast de Meticulous Matte Detailer & Spray Sealant van Chemical Guys warm aanbevelen : https://www.chemicalguys.be/matte-detailer-spray.html
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Achiel
- Expert
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
- Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
- Merk SP: Klever X-speed Pinion
- Km-stand: 16000
Gebruik Poorboys auto shampo voor de fiets en voor de lastige plekjes een borstel, zoiets als deze https://www.carclean.com/nl/dope-fibers ... large.html Na het wassen spuit ik de fiets af met een gardena pistool op vernevelen. Als de fiets daar niet tegenkan kan hij ook niet tegen regen en breng ik hem terug naar de fietsenwinkel.
Over auto’s heb ik het niet gehad. Een benzine verbrandingsmotor heeft hoogspanningsontsteking, dat icm water en je staat stil. Ik zie nochtans weinig moto’s of bromfietsen stilstaan, ook niet als het regent… lijkt mij duidelijk en we hebben het niet over 48V of een stekker met stuurspanning (5 of 12V) maar +10kV.bartje369 schreef: ↑26 jul 2022, 12:10De vergelijking met auto's vind ik niet helemaal je van het, omdat daar het motorblok/aandrijflijn verder van de wielen zit, dus dan moet je het al gek maken wil je daar water krijgen.Jins schreef: ↑16 jul 2022, 00:45 Eigenlijk wil ik ze wel vergelijken. Lagers hebben ze allemaal. Ze rijden in dezelfde omstandigheden waarbij de moto nog in het nadeel is owv de snelheid. Meer snelheid is meer druk van het tegemoetkomend of opgeworpen water. De moto's, bromfietsen en scooters hebben het wel voor elkaar en dat voor minder geld. Hier wil ik geen excuses voor verzinnen.
Agendapuntje voor Stromer/SP in het algemeen.