Toeter geluid

Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

Golvas schreef: 31 jul 2022, 12:56 Je ziet op geen enkele recente foto van een ST3 Pinion een (opening voor een) claxon zitten aan de onderkant van de onderbuis ... het zoemertje zal compacter zijn en idd in de bovenhuis zitten.

ABS of geen ABS, dat zal het verschil niet maken ... de plaats die de versnellingsbak nodig heeft zal de doorslag gegeven hebben.
klopt niet helemaal, er zit wel degelijk een kleine opening voor de zoemer onderaan de accu buis, check ook het filmpje maar uit mij reply naar Stromeur van 31 jul 2022, 13:43
Afbeelding
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-07-31 140104.jpg
Schermafbeelding 2022-07-31 140104.jpg (146.72 KiB) 643 keer bekeken
Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt, je hebt helemaal gelijk ... dankjewel voor de illustratie. :ay

O.a. hier is die opening dus niet zichtbaar :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
thaward
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2020, 01:53
Locatie: Sint-Niklaas
Merk SP: Ellio original comfort
Km-stand: 1657

Onlangs achter me een speedpedelec gehad met het zoemergeluid langs een drukke weg.. eerlijkheidshalve had ik ook niet direct door dat ie achter me zat..
Idem voor m’n vrouw die voor me reed.. klonk allesbehalve een speedpedelec die afkwam..
Een bel of de ‘oude’ claxon herkende je wel direct..
2023: ELLIO elite comfort red 🇧🇪
Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

thaward schreef: 31 jul 2022, 15:42 Onlangs achter me een speedpedelec gehad met het zoemergeluid langs een drukke weg.. eerlijkheidshalve had ik ook niet direct door dat ie achter me zat..
Idem voor m’n vrouw die voor me reed.. klonk allesbehalve een speedpedelec die afkwam..
Een bel of de ‘oude’ claxon herkende je wel direct..
dat geloof ik graag, de oude claxon is weliswaar wat agressief maar deze bliep werkt alleen maar verwarrend voor andere weggebruikers en is dus gevaarlijker mijns inziens.
ook vreemd dat dit zomaar wordt toegelaten door de betreffende instanties...
Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

Onlangs mijn eerste echte ´regenrit´ gehad. Het viel met bakken uit de lucht de gehele rit. Dit bleef er over van het claxon geluid toen ik thuiskwam: volledig verzopen toeter, Zelfs met mijn spatbord verlenger.
Afgezien van het type geluid vind ik het schandalig dat dit kan gebeuren bij zo´n dure fiets! Heb al een klacht ingediend (via Vietz).
Wederom een ontwerpfout van Stromer....(naast de veel te korte spatborden).
Ik heb inmiddels een semi open afdekplaatje van vanzijp aangeschaft (nog niet getest in de regen) maar dan is de demping m.i. te groot (minder goed hoorbaar). Wel verandert het geluid van de ´bliep´ en daardoor en klinkt het nu veel meer als een toeter. Dat komt door de kanaaltjes die in dit kapje zitten....
zo klonk de bliep bij thuiskomst na de rit, alsof je bij de kassa bij een supermarkt staat :bj :
,...
VID_20220914_111912.mp4
(138.76 MiB) 79 keer gedownload
Schermafbeelding 2022-09-18 125624.jpg
Schermafbeelding 2022-09-18 125624.jpg (53.04 KiB) 417 keer bekeken
Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mamojula schreef: 18 sep 2022, 13:05 Afgezien van het type geluid vind ik het schandalig dat dit kan gebeuren bij zo´n dure fiets! Heb al een klacht ingediend (via Vietz).
Wederom een ontwerpfout van Stromer....(naast de veel te korte spatborden).
De positie van de toeter is om te huilen. Zeker als je bedenkt dat ik hier VIJF JAAR geleden, toen op Eurobike de Stromer ST5 werd onthuld als één van de eerste Stromers met toeter (i.v.m. nieuwe wetgeving per 1-1-2018), al tegen Stromer heb gezegd dat dit problemen gaat geven met blerf:
Stromeur schreef: 02 sep 2017, 22:17 Ik heb ook mijn zorgen geuit over de lokatie van de toeter (foto volgt), want die zit precies op de plek die het allersmerigst wordt vanwege het ontbreken van een spatlap
viewtopic.php?p=3702#p3702

En die voorziene problemen kwamen er inderdaad.


Dat ze bij de Stromer design afdeling krankzinnig eigenwijs zijn en helemaal niks lijken te begrijpen van de dagelijkse praktijk van fietsforenzen is al problematisch op zich. Maar dat Stromer er langer dan vijf jaar over doet om hier wat op te verzinnen (toeter van de ST7 zit ein-de-lijk op een andere plek, maar DIE hebben ze dan weer laten klinken alsof je in Mario Kart zit) en ook al meer dan tien jaar gewoon doorgaat met die veel te korte spatborden, is ....

nouja ik kan niet zeggen wat ik daarvan vind zonder mijn eigen forumregels te schenden.


Overigens is er eindelijk een langer spatbord in de maak bij Stromer. Maar op welke modellen die komt, vanaf wanneer, of ze te retrofitten zijn en wat ze gaan kosten is nog onduidelijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

Stromeur schreef: 18 sep 2022, 13:15
mamojula schreef: 18 sep 2022, 13:05 Afgezien van het type geluid vind ik het schandalig dat dit kan gebeuren bij zo´n dure fiets! Heb al een klacht ingediend (via Vietz).
Wederom een ontwerpfout van Stromer....(naast de veel te korte spatborden).
Dat ze bij de Stromer design afdeling krankzinnig eigenwijs zijn en helemaal niks lijken te begrijpen van de dagelijkse praktijk van fietsforenzen is al problematisch op zich. Maar dat Stromer er langer dan vijf jaar over doet om hier wat op te verzinnen (toeter van de ST7 zit ein-de-lijk op een andere plek, maar DIE hebben ze dan weer laten klinken alsof je in Mario Kart zit) en ook al meer dan tien jaar gewoon doorgaat met die veel te korte spatborden, is ....

nouja ik kan niet zeggen wat ik daarvan vind zonder mijn eigen forumregels te schenden.


Overigens is er eindelijk een langer spatbord in de maak bij Stromer. Maar op welke modellen die komt, vanaf wanneer, of ze te retrofitten zijn en wat ze gaan kosten is nog onduidelijk.
gelukkig is er vanzijp techniek en dit forum waar mooie creatieve ideeën worden gedeeld!
´gedeelde smart is halve smart´
Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja Van Zijp is top. De eigenaar van dat bedrijf is één van onze forumleden van het eerste uur, die weet heel goed wat-ie doet :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 sep 2022, 13:15 nouja ik kan niet zeggen wat ik daarvan vind zonder mijn eigen forumregels te schenden.
:bj :bj
Ik kan me er iets bij voorstellen :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mag ik het eens proberen Stromeur? WAT EEN $#@€£&%$?×+÷₩¥£€ GELUID. Gedvrrrrr. :aq :aq :bb :x :aq :bb :x

Ik liet het mijn vrouw horen en die dacht dat mijn tablet een foutmelding gaf.
Zijn er richtlijnen t.a.v toeters voor speedpedelec's vanuit de Europese of Nederlandse overheid?

Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie