Lekke band onderweg herstellen ?

Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Ik heb altijd een klein schaartje en een Gaadi in de juiste maat bij. En een stuk touw.

Krijg ik een lekke band, binnenband overknippen, Gaadi er in. Dat stuk touw gebruik ik om mijn fiets ergens aan te hangen, zodat het wiel van de grond is.
Verkeersbord o.d.

Kom ik thuis, Gaadi er uit, nieuwe binnenband er in.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Moesten daarnet nog bij Decathlon zijn en heb zo een busje meegebracht. Morgen de band eens behandelen dan ben ik toch wat geruster.
Bedankt voor de tips.
AlbusinAlbis
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2022, 13:34

Nog enkele opmerkingen id marge :

- Normaalgezien zou je Doc blue +/- elke 6 maand moeten vervangen volgens de “bijsluiter”. Hoe strict deze regel toegepast moet worden laat ik ih midden maar toch iets om rekening mee te houden voor de dagelijkse forens.

- Niet in elke binnenband kan je Doc blue toepassen : enkel bij diegene waar het ventiel verwijderbaar is. Best dus nakijken of dit bij jou fiets het geval is.

- Doc blue is oorspronkelijk ontwikkeld om tubeless te rijden. Ervaringen op fietsen met binnenband wisselen nogal .
Persoonlijk heb ik er -vermoedelijk- toch al enkele pannes onderweg mee kunnen vermijden, danwel uitstellen tot thuis.

- best toch ook 1 (of 2) gaadi binnenbanden bijhebben, en thuis is oefenen om deze te leren gebruiken.
SwA.
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2022, 14:43
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2000

Van de 27,5 inch Gaadi binnenbanden (voor mijn Rogue die besteld is bv.) zijn er een paar verschillende. Welke gebruiken jullie? (Ik weet eerlijk gezegd niet waar die extra cijfertjes à la 40/47-584/597 voor staan.)
Cfr.:
Gaadi.png
Gaadi.png (34.55 KiB) 448 keer bekeken
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

SwA. schreef: 08 aug 2022, 17:06 Van de 27,5 inch Gaadi binnenbanden (voor mijn Rogue die besteld is bv.) zijn er een paar verschillende. Welke gebruiken jullie? (Ik weet eerlijk gezegd niet waar die extra cijfertjes à la 40/47-584/597 voor staan.)
Cfr.:
Gaadi.png
Breedte-diameter wiel-soort ventiel.
Dus kijk op je buitenband en kies wat er het dichtst in de buurt komt en kies het juiste ventiel.
SwA.
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2022, 14:43
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2000

Ik heb mijn Klever Rogue nog niet (eind deze maand, is me beloofd), en kan dus niet kijken op de buitenband (Schwalbe Moto X). Ik had daarom gehoopt dat iemand me alvast kon vertellen welke Gaadi binnenband ik best bestel. Alvast bedankt! SwA.
Plaats reactie