Newlooxs trunk bag

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Vandaag voor het eerst op de Klever X Speed 2020 met de grote Newlooxs Trunk bag (31 L) gereden. Ik gebruikte tot nu toe 2 Ortlieb tassen die aan de bagage drager hangen. Één om de reserveaccu mee te nemen, de ander om wat extra kleding, drank en wat eten mee te nemen. Alhoewel de Ortlieb goede tassen zijn gebeurde het regelmatig (zo'n 4x per 100 km) dat de tas met de accu bij een flinke hobbel losschoot. De tas ging dan vervelend wiebelen, dus maar gauw stoppen en hem er weer goed op doen. Je voelde ook altijd het gewicht aan 1 kant hangen, zeker als ik accu's had gewisseld en de 1200 Wh met zijn 7,5 kg in de Ortlieb zat.

Van Luijendijk in Gameren mocht ik de Newlooxs tas een keer proberen. Dat is goed bevallen, de tas staat op de bagage drager. Het gewicht zit dus centraal achterop, het verbaasde me dat zelfs de 1200 Wh accu er plat in past. Het is een grote tas, er kan heel wat in. Alles wat ik nodig heb zit nu in die tas. De tas schiet niet los, ook niet bij de bijzonder flinke hobbels. Bijkomend voordeel(tje) is dat de tas centraal achterop net wat aerodynamischer is dan 2 zware tassen links en rechts van de fiets. Daarnaast past de Newlooxs ook direct achterop mijn Specialized Vado 25 km/u e-bike.

Kortom: test geslaagd, tas aangeschaft!
Bijlagen
574330RT-Sports-Trunkbag-RT-Black-sch-vrst.jpg
574330RT-Sports-Trunkbag-RT-Black-sch-vrst.jpg (300.31 KiB) 1175 keer bekeken
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Enige nadeel is dat je met baggerweer een natte en vieze accu bij je andere spullen moet stoppen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

FreddyH schreef: 29 apr 2022, 15:53 Enige nadeel is dat je met baggerweer een natte en vieze accu bij je andere spullen moet stoppen...
Dat is gelukkig mijn voordeel: ik mag fietsen wanneer ik wil, met baggerweer heb ik een andere hobby :mrgreen:

Overigens zitten er zoveel vakken in die tas, dat vuil en schoon wel te scheiden is.
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Deze trunkbag ook eens uitgetest, nadat een Ortlieb Twin-City Urban met de twee-haaks bevestiging afbrak.
Helaas is een trunkbag voor mij niet bruikbaar, omdat een 14" laptop er niet in past; die centrale/degelijke bevestiging sprak mij wel aan.

Heb ook Ortlieb zijtas(sen) met de drie haaks-bevestiging (Quick-Lock 2.1), ook die is enkele keren losgeschoten.
Ik ga nu eens de QL 3.1 uittesten; had mooi geweest als de Stromer bagagedrager standaard was voorzien van de -3- bevestiging ogen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik begrijp nog steeds niet hoe je een goed bevestigde en niet-overbelaste Ortlieb tas kunt verliezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nee ik ook niet. Ik heb er heel veel km op zitten met Ortliebtassen die soms boordevol zitten. Wanneer de tas goed bevestigd is gebeurt er bij mij niets. Wel wanneer de bevestiging niet goed zit. Te voelen aan de sluiting aan de bagagedrager zijde. Dan wel meegemaakt dat de tas half los hing. Sinds ik daar achter ben gekomen controleer ik altijd de sluiting wanneer ik wegrij.
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

Ik heb het aantal weken ook gehad.
Ortlieb tas vloog in een bocht van mijn fiets ... Ik vermoed echter ook dat 1 van de haken niet deftig gesloten was rond de bagagedrager .
Geen erg ... tas zelf was niet opengevlogen want was goed dicht.
Alleen let ik nu idd ook goed op voor ik vertrek dat deze bovenaan op 2 plaatsen dicht is , én dat de clip onderaan goed achter de bagagedrager zit.
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
PuMa
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2022, 10:45
Locatie: Langdorp
Merk SP: Klever X-Speed
Km-stand: 11800

Mijn AGU Shelter zijtas is ook enkele keren losgekomen bij een greppel of drempel. Het zijn niet de bovenste haken die losschieten, maar de derde "hendel" onderaan, die je over één van de buizen van je bagagedrager moet schuiven.
Ik heb dit opgelost door een paar trekstrips (kabelbinders, ty-rip, etc) kruislings over de hendel en de buis te maken.
Nu blijft die goed zitten, en kan ik weer huppelend over de weg vliegen.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Tip voor de Ortlieb rijders:

Bij mij ook een paar keer dat de onderste bevestiging los ging, en dat de tas wel blijft hangen maar tegen het frame gaat stuiteren.
Ik heb nu die onderste poot omgedraaid zodat hij het frame van achteren pakt (ja ja...). Beetje schuin naar voren/boven. Sinds dien nooit weer los gekomen, zit echt steviger aan de fiets.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Plaats reactie