Auto's hebben gekoelde accu's, fietsen niet.
Dat elektrische auto's en fietsen beiden een accu en motor hebben wil niet zeggen dat alles 1 op 1 te vergelijken is
Ride OPIUM speed pedelec
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
- Locatie: Mierlo
- Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
- Km-stand: 0
Dat klopt..maar de ideale accu gebruikstemperatuur is 45 graden..van een auto...of kan ik dit ook niet vergelijken?
Ik ben ook zoekende naar een geschikte sp maar ik denk dat ik een batterije die ik uit kan halen om op te laden niet ga missen omdat ik dat mijzelf niet zie doen...dus iemand die ec ht verstand van batterijen heeft...kom maar op met tips...ik hoor verschillende verhalen namelijk
Ik ben ook zoekende naar een geschikte sp maar ik denk dat ik een batterije die ik uit kan halen om op te laden niet ga missen omdat ik dat mijzelf niet zie doen...dus iemand die ec ht verstand van batterijen heeft...kom maar op met tips...ik hoor verschillende verhalen namelijk
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruiken is ontladen, niet laden. Dat is de reden dat de betere EV ook een BMS heeft dat aan temperatuur management doet wat echt wel nodig is met grote vermogens, zowel bij ontladen als laden. In de winter zal de EV zijn accu bij vertrek (voor)verwarmen tot het verbruik voldoende warmte genegeerd om deze warm te houden. In de zomer is het koelen en nog eens koelen en als dat niet voldoende is wordt het vermogen, zowel bij ontladen als laden, verminderd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Verder zou ik vooral de richtlijnen van de fabrikant opvolgen. In elke fatsoenlijke speed pedelec handleiding wordt uitgebreid aandacht besteed aan omgang met de accu, zowel i.v.m. de veiligheid als het bevorderen van de levensduur.
Wat iemand op Facebook zegt, of de buurvrouw, of een willekeurige collega: ik doe er niks mee. Die zeggen zoveel.
Wat iemand op Facebook zegt, of de buurvrouw, of een willekeurige collega: ik doe er niks mee. Die zeggen zoveel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Is ook de enige, dan is het niet moeilijk om de beste te zijnStromeur schreef: ↑11 aug 2022, 22:36 De beste accu blog van dit moment is deze:
https://speedpedelecreview.com/weinig-s ... k-de-accu/
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Klopt niet geheel ik heb sinds enige maanden een nieuwe EV, die heeft inderdaad actieve koeling en verwarming van de accu, zelf als hij weet dat hij gaat laden gaat hij de accu voorbereiden.
Mijn vorige een Nissan Leaf (2de generatie) had dit niet, die kon ook niet goed snel laden, die werd dan te warm en dan ging de laadsnelheid naar beneden, hier was het niet fijn mee om ver te rijden.
Mijn huidige auto, waar we net mee naar zuid frankrijk gereden zijn doet dat perfect !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
How did it go with the dealers in Nederland?
I see that the Supernova M99 Pro 2 will be standard on the S6 and S6 XLR. On the S3 and S4 the Lupine SL X is standard.
Will there be a possiblilty in the future to order the S3 and S4 with the Supernova M99 PRO 2 as an option?
I see that the Supernova M99 Pro 2 will be standard on the S6 and S6 XLR. On the S3 and S4 the Lupine SL X is standard.
Will there be a possiblilty in the future to order the S3 and S4 with the Supernova M99 PRO 2 as an option?