De motor wordt geadverteerd door Flyer met een maximaal vermogen tot 600W. In een gewone ebike zal dat dan moeten worden afgeknepen tot 250W, maar lijkt me toch raar als ze dat voor de pedelec ook doen? Of mis ik iets?Golvas schreef: ↑09 aug 2022, 19:57De Goroc 4 HS is uitgerust met een 250 W e-bike middenmotortje.Trivmvirate schreef: ↑09 aug 2022, 14:52 Maarrr ik zou hem gewoon testen, omdat die 600W panasonic motor (die heb ik nog niet eerder langs zien komen) wel sterker is dan wat je doorgaans tegenkomt in een middenmotor ebike. Dus zou zomaar kunnen dat je er wel hard mee kan.
Beste koop? N Rogue 45 / Cube Kathmandu / Flyer Goroc / iets anders
-
- Expert
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
- Locatie: Almelo
- Merk SP: Klever N Rogue
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik ken die Panasonic motor niet, maar qua spec zou hij vergelijkbaar kunnen zijn met de Brose 600 W / 90 Nm motor die in de Qwic MD11 Speed zit. Daarmee is het prima om zonder wind lange tijd dik 40 km/h te fietsen maar het is nog steeds niet vergelijkbaar met een achterwielmotor.
Die achterwielmotor levert zijn vermogen namelijk onafhankelijk van de gekozen versnelling. In ons platte landje is dat gewoon fijn en krachtig. Wil je veel in bergachtig gebied fietsen dan wordt het anders, daar komt de middenmotor in zijn element.
Die achterwielmotor levert zijn vermogen namelijk onafhankelijk van de gekozen versnelling. In ons platte landje is dat gewoon fijn en krachtig. Wil je veel in bergachtig gebied fietsen dan wordt het anders, daar komt de middenmotor in zijn element.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Expert
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
- Merk SP: Klever N Rogue 45
- Km-stand: 6000
Ja ik vind dit ook verwarrend, en de vraag is wat je moet vertrouwen, ik zag ook eerst die 600W, en leek de Goroc4 echt de speed pedelic die ik wilde, volledige vering, ziet er leuk uit etc...Trivmvirate schreef: ↑10 aug 2022, 14:58De motor wordt geadverteerd door Flyer met een maximaal vermogen tot 600W. In een gewone ebike zal dat dan moeten worden afgeknepen tot 250W, maar lijkt me toch raar als ze dat voor de pedelec ook doen? Of mis ik iets?Golvas schreef: ↑09 aug 2022, 19:57De Goroc 4 HS is uitgerust met een 250 W e-bike middenmotortje.Trivmvirate schreef: ↑09 aug 2022, 14:52 Maarrr ik zou hem gewoon testen, omdat die 600W panasonic motor (die heb ik nog niet eerder langs zien komen) wel sterker is dan wat je doorgaans tegenkomt in een middenmotor ebike. Dus zou zomaar kunnen dat je er wel hard mee kan.
Maar op een andere site (weet helaas niet meer welke) zag ik testresultaten van die motor, en daar stond wel degelijk 250W. Dus lijkt me die 600W vreemd. Bij de Aska geven ze op de site een "normale" waarde en een piek waarde, misschien is dit ook zoiets, en is die 600W een soort piekwaarde, en dus verwarrende communicatie?
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
- Km-stand: 25052
Was man beim Bosch auch berücksichtigen sollte, ist die Begrenzung der Kadenz. Wird diese Grenze überschritten, sinkt die Unterstützung vom Motor.
Das Maximum an Unterstützung gibt es irgendwo im Bereich zwischen 70 und 80, wenn ich mich richtig erinnere.
Das Problematische ist, das dies für alle Gänge gilt. Sportlich schneller zu treten, wird durch sinkende Unterstützung bestraft.
Wenn der Kadenz-Bereich passt, ist das kein Problem, aber wenn nicht, dann schon.
Wat u ook moet overwegen met de Bosch is de limiet van de cadans. Als deze grens wordt overschreden, neemt de ondersteuning door de motor af.
De maximale bijstand is ergens tussen 70 en 80, als ik me goed herinner.
Het probleem is dat dit voor alle versnellingen geldt. Sneller trappen wordt bestraft door de ondersteuning te verminderen.
Als het cadansbereik past, is het geen probleem, maar als het niet past, wel.
Das Maximum an Unterstützung gibt es irgendwo im Bereich zwischen 70 und 80, wenn ich mich richtig erinnere.
Das Problematische ist, das dies für alle Gänge gilt. Sportlich schneller zu treten, wird durch sinkende Unterstützung bestraft.
Wenn der Kadenz-Bereich passt, ist das kein Problem, aber wenn nicht, dann schon.
Wat u ook moet overwegen met de Bosch is de limiet van de cadans. Als deze grens wordt overschreden, neemt de ondersteuning door de motor af.
De maximale bijstand is ergens tussen 70 en 80, als ik me goed herinner.
Het probleem is dat dit voor alle versnellingen geldt. Sneller trappen wordt bestraft door de ondersteuning te verminderen.
Als het cadansbereik past, is het geen probleem, maar als het niet past, wel.
Volgens de info die ik kan terugvinden zijn zowel de Panasonic als de Brose een 250W motor :FreddyH schreef: ↑10 aug 2022, 16:02 Ik ken die Panasonic motor niet, maar qua spec zou hij vergelijkbaar kunnen zijn met de Brose 600 W / 90 Nm motor die in de Qwic MD11 Speed zit. Daarmee is het prima om zonder wind lange tijd dik 40 km/h te fietsen maar het is nog steeds niet vergelijkbaar met een achterwielmotor.
- de specs van de Panasonic GX Ultimate motor (Flyer) : https://industry.panasonic.eu/products/ ... e-mountain
- de specs van de Brose TF 45 km/u motor (QWIC) : https://b2b.bmz-group.com/en/products/b ... 92-27984-1
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Runner-up
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18 jan 2022, 13:08
- Locatie: Kampen
- Merk SP: Cube Kathmandu 625
- Km-stand: 20000
Hier haak ik even in. Net een jaar gefietst met mn Cube Kathmandu 45. Gebruikt voor ww, 21.5 km enkele reis. Heb ondersteuning eigenlijk altijd in standje sport, dus 1 na hoogste en heb gemiddelde van 37.2. Gewoon cruisen gaat normaal rond de 42 a 43 op gecorrigeerde teller. Onder fijne omstandigheden wel met goede 39 gemiddeld gereden. Was dan 's avonds met weinig verkeer dus weinig stoppen.
Heb niet het idee dat ik er hard voor moet werken om dit te fietsen.
Cube Kathmandu Hybrid Pro 45 625
-
- Runner-up
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18 jan 2022, 13:08
- Locatie: Kampen
- Merk SP: Cube Kathmandu 625
- Km-stand: 20000
Dat zal gerust. Maar ik ben prima tevreden met de inspanning die ik lever, ik werk er niet hard voor maar fiets gewoon lekker. Dat gaat voor mij ook heel natuurlijk. Waar het me om gaat is dat er dan meteen wordt gezegd dat je maar 37 fietst en gemiddeld 32 a 33 en dat is gewoon niet (altijd) waar.
Cube Kathmandu Hybrid Pro 45 625
-
- Pro
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
- Locatie: Wemeldinge
- Merk SP: Giant
- Km-stand: 10500
Helemaal mee eens. Ik denk dat het heel erg aan je verwachtingen ligt. Verwacht je te gaan 'meetrapscooteren' dan kom je met een middenmotor van een koude kermis thuis, wil je sportief fietsen maar wel harder gaan dan 30kmh met een racefiets dan is een middenmotor een prima keuze. Ik rij inmiddels ook een jaar met een Giant Quick-e met yamaha middenmotor en dat bevalt mij hartstikke prima (behalve dan dat de accu met 500Wh te klein is voor mijn woonwerk van 27km enkel). Ik heb zelfs wel gemiddeldes van 42-43 gehaald (wel het snot voor de ogen getrapt), maar ik heb het ook gehad met forse tegenwind dat ik gemiddeld maar rond de 28-30 uit kwam. Over het jaar gezien denk ik dat ik gemiddeld wel 38-39 gemiddeld heb gereden.bijsnel schreef: ↑15 aug 2022, 11:58Dat zal gerust. Maar ik ben prima tevreden met de inspanning die ik lever, ik werk er niet hard voor maar fiets gewoon lekker. Dat gaat voor mij ook heel natuurlijk. Waar het me om gaat is dat er dan meteen wordt gezegd dat je maar 37 fietst en gemiddeld 32 a 33 en dat is gewoon niet (altijd) waar.
Vergeet niet dat bij de middenmotor de versnellingen veel invloed hebben. Een cassette of Rohloff en een Enviolo is een enorm verschil. Die laatste slurpt van dat lage vermogen nog een flink stuk weg.