Ervaringen ST 2 en ST2 met software ST1. Epac

Joskocarib
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2022, 22:32
Locatie: Kapelle
Merk SP: St2 sport
Km-stand: 4000

Hallo ik ben nieuw op dit forum en wil e.a delen over mijn ervaringen met Stromer zowel gebruik als het contact via support.

Twee jaar terug een tweedehands eenST2 sport met blauwe accu 5000 km voor mijn vrouw aangeschaft. Met name om samen de fietsen. Ik op de racefiets en mijn vrouw op de Stromer. Ik was gelijk wel onder de indruk van die Stromer. Twee jaar terug op vakantie o.a de Stelvio en de Galibier beklommen. Dit ging perfect. Geen warmlopende motoren etc. ( door mijn gering e klimsnelhied van ongeveer 10 km/h wordt de Stromer ook niet zwaar belast vermoed ik. Na de rit naar en de Stelvio stond de accu nog op 20 %. Terug naar beneden met recu, wat prima werkt stond de accu weer op 40 %. Nou vraag ik me wel af of dat wel goed is voor de accu. Namelijk afgelopen winter fiets nauwlijks gebruikt en eenmaal weer eens opgestart ging de accu moeilijk doen lade ineens maar meer tot 70 en foutcode in beeld. Later maar 60 % en steeds. Minder. Accu laten testen bij dealer. Antwoord accu stuk nieuwe kopen voor 1900 euro. Nog getracht accu te laten repareren bij Fietsaccu-revisie .nl. Tilburg.
Op basis van als het niet lukt geen kosten. Bleek BMS stuk dus niet te repareren. Dus andere accu over kunnen nemen van een collega.

Nu heb ik zelf een paar weken geleden een Stromer ST2 gekocht waarin ooit door de dealer de software is ingezet van een ST1X epac. Dus reed niet sneller dan 27 km/h en geen kentekenMaar na contact met Support van Stromer heb ik het voor mekaar gekregen dat ze de Software van de st2 weer gepushd hebben. EN na een paar mailtjes heen en weer heb ik de ST2 op de omini app en zowaar heb ik ook de software terug erop van de ST2. Dus super geholpen. Ga nu een kenteken bij RDW aanvragen ben benieuwd hoe dat zal gaan verlopen.
Plaats reactie