Oproep aan de speedpedelecer die vrijdag14/10 rond 18u20 de speedpedelecer voorbij reed aan Jansen pharmaceutica Beerse

Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

FreddyH schreef: 17 okt 2022, 19:19 Idem. Adviseren om de cursus te volgen is uiteraard toegestaan, maar je mag er in NL als werkgever geen enkele verplichting of consequentie aanhangen.
Als je via de werkgever een SP leased kan die volgens mij eisen van je wat die wil. Niemand verplicht jou om een fiets te leasen, noch heb je het recht om een fiets te leasen.
Koga Pace B20
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Je kunt het inderdaad in de leasregeling vastleggen dat dat een voorwaarde is om van de leaseregeling gebruik te kunnen maken.
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Taan schreef: 17 okt 2022, 20:12 1200!? Tjonge, dat is echt een hoop. Op hoeveel medewerkers? Ik werk best bij een flinke organisatie 8-9000 mensen, maar afgaand op de fietsenstalling denk ik niet dat we de 50 halen.
Meerdere vestigingen van Jansen zitten bij ons trouwens om de hoek.
Draait rond de 4000 werknemers.
Aantal is met de benzineprijzen drastisch gestegen. Er wordt ook volop uitgebreid met extra fietsbergingen en laadpunten.

Ik denk dat zomers zoals de laatste jaren ook extra stimulans zijn.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ben wel beetje jaloers op hoe jullie dat in België regelen….
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rubz schreef: 17 okt 2022, 20:36 Als je via de werkgever een SP leased kan die volgens mij eisen van je wat die wil. Niemand verplicht jou om een fiets te leasen, noch heb je het recht om een fiets te leasen.
Ah ja, via die weg kan het inderdaad. Die had ik over het hoofd gezien...

Net zoiets als dat een winkel kan eisen dat ze bij verlaten van de winkel in jouw tas mogen kijken. Omdat de winkel dat in hun voorwaarden heeft staan, die je stilletjes accepteert als je gebruik maakt van die winkel mag dat...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Stromerfred schreef: 18 okt 2022, 08:43 Ben wel beetje jaloers op hoe jullie dat in België regelen….
KBC heeft dat netjes geregeld.
Op elke leasefiets nemen zij een winst van 10% voor hun rekening.
Dus op elke SP is dat sowieso €650-€750 dat zij in hun zak steken enkel door de aankoop ervan.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Karine schreef: 17 okt 2022, 17:06 Er rijden spijtig genoeg veel gekken rond of noem het mensen die niet weten met wat ze bezig zijn. Vaak maken die vroeg of laat wel iets mee maar dan is het te hopen dat ze niemand anders hierbij betrekken.
Ik als medewerker van Janssen was dit jaar verplicht om een 3 uur durende fietsopleiding te volgen op het bedrijf ondanks ik 4 jaar naar het werk fiets met een speed pedelec. Intussen zijn er al 1200 speed pedelecs aanwezig op het bedrijf maar vanwege de vele ongevallen moesten ze wel iets doen.
Het was dat of zijwieltjes :D

Een paar motorrijlessen bij een goede rijschool helpt ook, kijkgedrag, plaats op de weg, techniek etc.
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Achiel schreef: 18 okt 2022, 14:09
Het was dat of zijwieltjes :D
Een paar motorrijlessen bij een goede rijschool helpt ook, kijkgedrag, plaats op de weg, techniek etc.
[/quote]
Inderdaad, heb ook jaren motor gereden en heb er nog steeds één en dan leer je defensief rijden.
Alhoewel daar ook veel gekken tussen zitten.
Het heeft meer met het verantwoordelijksgevoel van de mens te maken, sommigen zullen dat nooit krijgen of leren.
Plaats reactie