Kan gebeuren... rondvliegend tuig.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herbal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 mei 2019, 07:17
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3 Pinion SE
Km-stand: 3760

Ik ben eerlijk gezegd eigenlijk niet zo'n roeper, of een flapuit, maar dit moet ik toch even kwijt...

Zat ik gisteren op mijn werk aan mijn PC rond 10:30, je kent het wel... een hongertje. Je neemt een boterham en begint te knabbelen; En ineens "knets" een vulling in twee en een pijnscheut in je mond. Ok, da's dan meteen duidelijk, ASAP de tandarts bellen. And so I did.

Vanmorgen om 9:40 afspraak. Rond 9:20 zat ik op mijn SP en halverwege richting tandarts hoor ik ineens een forse tik tegen mijn helm uit het niets. Aan mijn linkeroor vervolgens wat gekriebel en gezoem onder mijn helmbandje. Ik tast naar mijn oor en voel ineens een pijnscheut achter mijn oor en nog meer gezoem. Remmen dicht, aan de kant en helm als de wiedeweerga af! En forse wespensteek achter mijn oor. Pijnlijke zaak, wesp op de grond (ik ook bijna) en angel zat nog in mijn huid met het (inmiddels lege) gifzakje. Wesp tot moes gestampt. Dan toch maar al vloekend en tierend verder gebanjerd naar de tandarts. Ik heb hem gevraagd mijn hele hoofd te verdoven, maar dat was volgens hem geen optie. :bh: :ck:

Ik ben nu enkele propjes zalf en wat ijsblokjes verder. Tand is terug ok, maar oor dus niet. Tip : let op voor rondvliegend tuig, want ook al is het eind oktober, ze zijn er nog (met dank aan de klimaatverandering)

Het kan verkeren.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, sterkte. Daar kan je wel een paar dagen last van hebben :ai

Gelukkig ben je niet gevallen, da's dan de mazzel die je alsnog had...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

Auw pijnlijk!

Ik was onlangs 3x in 1,5 week ook de pineut. 1x zelfde verhaal in/bij mijn oor, 1x onder het bandje bij mijn kin en 1x vloog hij tegen mijn vizier en viel achter de tong van mijn schoen. Nu maar standaard allergie tabletten bij mij...
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

aaaaiiii gadver, achter je oor, dat is helemaal een nare plek. Gelukkig dat je niet in paniek gevallen bent!

Ik had een maand of twee geleden dat er een west in mijn shirt terecht kwam. Sja wat doe je dan.... Verstand erbij houden, wesp fijn knijpen en remmen met de andere hand en de kant in. Reed 45 op de weg....... Sja uiteindelijk toch nog 2 à 3x gestoken ofzo denk.
Week last gehad op mijn borst. Maar die allergie tabletten? Zou dat geholpen hebben? Het was niet dik ofzo, gewoon beetje rood en flink irriterend. Enige wat ik heb gedaan was een icepack er tegenaan op m'n werk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja medicijnen kunnen zeker helpen. Ik ben niet dermate allergisch voor insectenbeten dat ik standaard met een EpiPen over straat moet. Maar mijn allergie is wel problematisch. Ik heb daarom altijd Zyrtec pilletjes bij me. Een paardenmiddel histamine-remmer.

Onlangs ben ik door een bij gestoken in mijn ellenboog: ik liep buiten met de honden, voelde wat kriebelen, ga daar in een reflex met mijn hand langs, nog steeds kriebel, ik kijk, zie wat wits waarvan ik denk dat het een pluisje is, en ik veeg het weg. Op dat moment drukte ik dus ongemerkt het gifzakje van een bij leeg in mijn ellenboog.

Binnen een uur waren mijn onder- en bovenarm dubbel zo dik en ik werd wat kortademig. Toen snapte ik pas wat er eerder buiten was gebeurd.

Zyrtec pilletje erin en binnen nog een keer een uur is de zwelling dan enorm afgenomen. Twee nadelen: je wordt zo stoned als een garnaal van dat spul (echt op een zeer onprettige manier) en na ongeveer 24 uur is de werking van het pilletje voorbij en start het feestje opnieuw: dikke arm, krappe luchtpijp. Maar je kunt dus wel de symptomen in de eerste periode van ernstige hinder onderdrukken door tijdelijk dagelijks zo'n pilletje te droppen.

Zyrtec is sinds 1987 vrij verkrijgbaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Instromer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:40
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST3 L Dark grey
Km-stand: 3000

Ik ben al twee keer gestoken achter in mijn nek door wespen terwijl ik beide keren toch iets van minimaal 40 op de omni had staan. Toch knap van die beestjes :roll: En ook knap dat het mij 2 keer in korte tijd overkwam :x
Stromer ST3 + by.Schulz G.2 LT + Spirgrips - Lekker cruisen in de omgeving van Amsterdam
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Gebeurd ons dus allemaal. Ik had het vorige maand, in de hals.
Niet gevaarlijk als je er tegen kan, maar de neiging om er steeds aan te krabben...

Kon de tandarts zijn werk wel afmaken?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenSpock schreef: 27 okt 2022, 23:40 maar de neiging om er steeds aan te krabben...
Hou op, schei uit. En dan brengt dat krabben ook alleen nog maar schijnverlichting, want eigenlijk doet dat pijn. Slapeloze nachten gehad hier van die laatste.


De laatste steek die ik tijdens het fietsen (fietsvakantie) heb gehad was van een wesp die tijdens een razendsnelle afdaling ergens in Andalusië de pijp van mijn korte broek in vloog. Was ook zo niet lollig. Dat arme beest kon nergens heen en dat heb ik geweten...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 27 okt 2022, 23:57
JeroenSpock schreef: 27 okt 2022, 23:40 maar de neiging om er steeds aan te krabben...
Hou op, schei uit. En dan brengt dat krabben ook alleen nog maar schijnverlichting, want eigenlijk doet datt nog pijn ook. Slapeloze nachten gehad hier van die laatste.
Deze zomer nog eentje mogen “ontvangen”, enkel uurtjes jeuk. Een dikke muggenbeet :lol:.
Mijn broer is nochtans allergisch, hij heeft een epipen. Zo groot kan het verschil zijn.
Gebruikersavatar
Herbal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 mei 2019, 07:17
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3 Pinion SE
Km-stand: 3760

JeroenSpock schreef: 27 okt 2022, 23:40 Gebeurd ons dus allemaal. Ik had het vorige maand, in de hals.
Niet gevaarlijk als je er tegen kan, maar de neiging om er steeds aan te krabben...

Kon de tandarts zijn werk wel afmaken?
Ik was in eerste instantie ook bezorgd dat combi wespensteek aan oor en tandverdoving geen goede optie zou zijn… maar dat was volgens tandarts geen enkel probleem. Hij had gelijk, het is allemaal perfect verlopen. Wespensteek vandaag ook al weer minder pijnlijk dan gisteren. Komt goed. 🙂
Plaats reactie