Nieuwe schoenen gezocht

Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Mooi dat je passende schoenen gevonden hebt! Toch wou ik mijn ervaring ook nog even delen. Ik loop nu al een aantal jaar op Sika 29 Comfort klompen (ja, ja, een Tukker op klompen...):
https://www.sikafootwear.eu/product/comfort#10

Mijn voeten zijn nog nooit zo blij geweest. Nooit te heet, nooit te koud, en dankzij de houten middenzool loop je altijd op dezelfde stabiele en voorspelbare ondergrond (erg prettig met wandelen).

Ik verwachtte dat ze in de regen op de fiets minder goed zouden presteren, dus ik heb standaard droge sokken in de tas zitten. Echter zijn mijn voeten tot nu toe nog kurkdroog gebleven. Zolang de regenbroek er maar een beetje overheen valt is er niks aan de hand. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog geen wolkbreukjes meegemaakt heb, wellicht moet ik dan toch beroep doen op de backup sokken. Of wellicht zijn ze nodig als extra laag mocht het ooit nog weer eens goed gaan vriezen.

Misschien is het niet het mooiste schoeisel, maar het is verrassend comfortabel en enorm praktisch. En de eenvoudige vormgeving komt ook met een eenvoudig prijsje. Ook niet onbelangrijk.
Koga Pace B20
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Voor het mountainbiken heb ik een paar "flatpedalshoes" aangeschaft, de Vaude Moab Mid STX. Een hele fijne schoen met een platte zool, goed geschikt voor pedalen met pinnen (mountainbike pedalen) maar ik gebruikte ze ook op mijn e-bike met gewone pedalen. De schoenen zijn goed waterdicht, heerlijk warm en je kunt er ook nog eens goed op lopen op het werk.
Pedelec johan
Runner-up | Forum Supporter
Runner-up | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2022, 07:58
Locatie: Zuid Holland
Merk SP: St3 pinion

Stromeur schreef: 08 nov 2022, 15:59 Lowa Renegade GTX wandelschoenen.

https://lowa.nl/producten/mannen/all-te ... est-orange
Bedankt voor de tip .
Ik heb meteen een paar besteld en het zijn inderdaad fantastische schoenen.
Deze week in de regen en vandaag met de kou nergens last van gehad en geen gedoe met overschoenen meer top!!
Flyer upstreet5 7.20hs 2018-2022
St3 pinion xl black 2022 -
racoon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jan 2023, 21:09
Locatie: Epe
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 4036

Stromeur schreef: 08 nov 2022, 15:59 Lowa Renegade GTX wandelschoenen.

https://lowa.nl/producten/mannen/all-te ... est-orange


Draag je die ook op het werk, en het hele jaar door?
St2 royal blue
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet op mijn werk, daar moet het iets formeler. Verder wel het hele jaar door ja.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
racoon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jan 2023, 21:09
Locatie: Epe
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 4036

Stromeur schreef: 31 dec 2023, 11:32 Niet op mijn werk, daar moet het iets formeler. Verder wel het hele jaar door ja.
Dankjewel, zit er ook over na te denken, maar zijn wel prijzig
St2 royal blue
Gebruikersavatar
Joenemansch
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2023, 20:57
Locatie: Woerden
Merk SP: Nog Geen

racoon schreef: 31 dec 2023, 13:32
Stromeur schreef: 31 dec 2023, 11:32 Niet op mijn werk, daar moet het iets formeler. Verder wel het hele jaar door ja.
Dankjewel, zit er ook over na te denken, maar zijn wel prijzig
Als je er er zeven jaar mee kan doen, en je hebt gedurende die zeven jaar meer comfort dan met de twee drie paar goedkopere schoenen die je als alternatief zou kunnen aanschaffen, dan vind ik het persoonlijk wel meevallen. Ik kan inmiddels het aantal van 140 naar 100 euro schoenen die na een jaar af waren niet meer tellen. Dat is duur. ;)
Hoe noem je een forum lid zonder Speed Pedelec?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Joenemansch schreef: 02 jan 2024, 00:08 Als je er er zeven jaar mee kan doen, en je hebt gedurende die zeven jaar meer comfort dan met de twee drie paar goedkopere schoenen die je als alternatief zou kunnen aanschaffen, dan vind ik het persoonlijk wel meevallen.
Eens.

De aanschaf doet even pijn, maar Lowa Renegades zijn waar voor je geld in alle opzichten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 281
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

De Renegades zijn ook nieuw op Marktplaats voor een leuke prijs te vinden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die zijn meestal fake.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie