Het grote fiets ik er door of niet topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hier hebben ze bijna geen wind en zeer weinig regen voorspeld. En inderdaad ook wat onweer maar voor wat ze nu voorspellen net nadat ik de fiets op ga. Ik ga morgen lekker fietsen :)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ga nergens doorheen Stromeren. Ik start morgen met mijn nieuwe baan, hier 130 kilometer vandaan.

Nieuwe baan = leuk. Niet naar het werk Stromeren = buitengewoon Meh :ak
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer achterin, 100km met auto en de laatste 30km lekker Stromeren :mrgreen:
Maar hoe dan ook: veel plezier met je eerste werkdag!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Thanks :)

En ik heb het serieus overwogen om in ieder geval een stuk op de Stromer te doen. Als ik een trekhaak met fietsdrager had, dan zou ik het nog doen ook. Maar nu moet mijn voorwiel eruit en is het best even tillen om mijn Stromer achterin de auto te krijgen. Ik zou er teveel tijd mee kwijt zijn.

Ik ga gewoon goed werk afleveren en over een x aantal maanden proberen of ik naar Drachten kan worden overgeplaatst. Dat is een kilometer of 60 vanuit Harlingen en als ik dat ga doen op de Stromer dan hoor ik eindelijk bij de Grote jongens en meisjes. :d3:

(Nu dik een jaar geleden kwam ik Reinout-St1x tegen op een ander forum. Hij sprak de intentie uit om 60km enkel te gaan Stromeren naar zijn werk en ik weet nog dat ik dat destijds buitengewoon ambitieus vond. Nu denk ik er zelf ook over na alsof het bijna niks is.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik ga zo met de stromer vertrekken zonder naar het weerbericht te kijken. Hoe laat ik vanavond tuis zal zijn daar heb ik nog geen idee van en wat voor weer het zal zijn al helemaal niet maar het kan best al flink gaan schemeren. Als het echt te laat wordt kan ik nog altijd met een camionette naar huis rijden.
Regenpak mee en gaan met die banaan...

Succes met je nieuwe baan. Hopelijk valt het allemaal mee en heb je leuke collega's. (misschien zitten er wel Stromerraars tussen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
buco

Ik ben gewoon gegaan. Ik zie wel hoe ik thuis geraak. Ik heb het wel al eens gehad dat ik naast de vaart aan het rijden was in de striemende regen met bliksems overal rondom mij. Dan dacht ik dat ik dat niet meer ging doen :mrgreen: .

Ook met de sneeuw afgelopen winter, daar ben ik gewoon door gegaan maar volgend jaar ga ik toch vragen of ik niet van thuis mag werken met dat slechte weer.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik kijk altijd op buienradar, maar dan ook echt naar de radarbeelden, dan kun je goed zien wanneer en in welke richting buien zich ontwikkelen. Had 1 keer de fout gemaakt om alleen naar de buienkans op mijn plaats van vertrek te kijken, om vervolgens even hard als de bui wegtrok naar de plaats van aankomst, naar de plaats van aankomst te fietsen (als u begrijpt wat ik bedoel). Gevolg: extra nat. Met buienradar lukt het erg vaak om tussen de buien door te fietsen, met de kanttekening dat ik de begintijd van Mn werk redelijk flexibel kan bepalen.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia, succes op/met de nieuwe baan. En hopelijk daarna rap richting Drachten om weer dagelijks te kunnen Stromeren. Die 60 km zijn te doen. Zelf vond ik het inderdaad best uitdagend in het begin maar nu is het gewoon standaard. Je gaat alleen er meer van eten......en je kan je sportschool abonnement opzeggen.

Vanochtend (04.30) was het weer goed nat maar door de temperatuur toch maar gewooon lange fietsbroek en regenfloddertje aangedaan. Anders zweet je nog meer dan de regen zelf.
Buienradar zegt dat ik vanmiddag ook niet droog over ga komen. Ook goed.
Je wordt buitengewoon creatief met kleding en de temperatuur werkt nu mee.
Ik rijd dus echt altijd. Sneeuw en onweer zijn vertragend maar niet stoppend. Echt vervelend vind ik hagel (gewoon auw) en zware zijwind of windstoten. Met die kracht 7/8/9 wind van een paar maanden geleden gewoon gefietst maar dat was pal tegen (2 accus verbruikt) en mee (70 km met bijna 38 km/h gemiddeld en nog dik energie over in een enkele accu).
Vanochtend was de grootste zorg de mond dichthouden vanwege vliegende zwermen mugjes......

Stromer ze, reinout
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Helemaal niet op het weer gelet. Gisteren zou het de hele week fantastisch zijn. 70% zon, 0mm regen. Vlak voor ik op de fiets stap naar de tandarts, in korte broek, begint mijn vrouw over regen en onweer, code geel. :ai Nou, ja, gok maar genomen. Geen regenkleding in de tas, geen andere kleding bij (behalve broek die ik op mijn werk aantrek).

We wachten de middag af. Heb al eens met onweer en bliksem gefietst, niet fijn, maar dat vind ik in een auto ook niet. Alleen de grote open vlaktes vermijden. (heb bij huis een klein stukje open vlakte en juist toen ik besloten had om daar als een speer doorheen te knallen knalde de allesbeslissende bliksem en donder naar beneden. Dat was even schrikken)

Voor morgen het regenpak toch maar opzoeken, want de voorspellingen zijn een stukkie minder. Zullen een paar benauwde dagen worden.
En inderdaad zoals Reinout aangeeft: zorg dat je je mond dichthebt met dit weer, anders heb je je vlees al gehad voordat je gegeten hebt. :mrgreen:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
buco

marco-hlv schreef: 22 mei 2018, 12:01
En inderdaad zoals Reinout aangeeft: zorg dat je je mond dichthebt met dit weer, anders heb je je vlees al gehad voordat je gegeten hebt. :mrgreen:
Zo had ik het nog niet bekeken, ik ben niet meer bang voor onweer vanaf nu :lol:
Plaats reactie