Tijdsduur aanvraag nummerplaat België

Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Bedankt voor deze info! :ay

Voor mij persoonlijk is het meer te doen hoe de inschrijvingstijden zijn afhankelijk van hoe je het aanpakt: kantoor,post,...
Want ik dacht dat dit wel gelijkaardig zou verlopen maar blijkbaar is dat toch net niet.
En deze vergaarde info wou ik even delen met iedereen.

Normaal zou een dagje meer of minder ook niet zoveel uitmaken voor mij.
Maar spijtig genoeg is er 2 dagen na de aankoop van mijn stromer een auto tegen de mijne gereden en is mijn auto pertotal verklaard. :bh:.
Gelukkig hebben beide partijen alleen blikschade en geen gewonden, maar nu ben ik afhankelijk van een wandelen-trein-bus-wandelen-combinatie voor woon-werk verplaatsingen. :roll:
Niet echt een pretje naar mijn mening, en zeker niet als er een mooi alternatief staat te blinken in de woonkamer.
Dus ben ik een beetje ongeduldig aan het wachten op een nummerplaat van de postbode.
Vandaar dus de vergelijking van tijden zodat wie in een mogelijk gelijkaardig scenario komt te zitten, een goede keuze kan maken om zo snel mogelijk terug op pad te zijn! :)
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

SamG schreef: 03 mei 2019, 15:17 Voor mij persoonlijk is het meer te doen hoe de inschrijvingstijden zijn afhankelijk van hoe je het aanpakt: kantoor,post,...
Want ik dacht dat dit wel gelijkaardig zou verlopen maar blijkbaar is dat toch net niet.
En deze vergaarde info wou ik even delen met iedereen.
In de regel kan je stellen dat voor de meeste aanvragen, of het nu voor SP of auto of moto zou zijn, via WebDIV of in een kantoor de plaat de volgende werkdag geleverd wordt. Indien de aanvraag later op de dag gedaan wordt kan het al eens de 2e werkdag worden.

Opsturen per post is steeds traagste optie, kan soms tot enkele weken overgaan voor de plaat wordt afgeleverd.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ok, net gevraagd aan mijn FM.
Helaas ook te horen gekregen dat de levering van mijn ST3 met een maand is opgeschoven. Ze hebben dit nagekeken omdat ik er om vroeg, hadden hier geen melding van gekregen van stromer. :(

In België moet hij ingeschreven worden onder Speed pedelec en niet onder gemotoriseerd voertuig/autonoom rijwiel, want dan krijg je zo'n motor nummerplaat die 5x zo groot is als een speed pedelec nummerplaatje en is hij ook niet goed ingeschreven.
Dus hij kan niet/moet niet worden ingeschreven zoals het zogezegd zou moeten (omdat hij autonoom kan rijden)...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

SamG schreef: 03 mei 2019, 14:08
In afwachting van mijn nummerplaat heb ik ook eens de levertijd gevraagd op de fb pagina van stromer België.
Daar laten ze het volgende weten:

Via Verzekeraar:
Zou niet meer gaan met webdiv sinds maart maar toen dit nog ging: volgende werkdag nummerplaat in huis.

Via DIV-kantoor:
1-6 werkdagen na langsgaan bij een DIV-kantoor, de eerstvolgende afspraak kost je +-5-6 werkdagen.

Via Post:
3-10 werkdagen, als alle info volledig is.

Er vielen ook andere, lees langere, tijden maar deze personen hadden een fiets besteld via leasing en niet privé.

Mijn persoonlijke ervaring:
Eerst gevraagd aan verzekeraar en hij zei dat dit niet meer ging en dat ik het beter zelf opstuurde.
Zo gezegd ,zo gedaan op 26/04 op de post gedaan en nu zijn we 3 werkdagen verder en voorlopig nog niets ontvangen.
Even eenpersoonlijke kleine update:
Na 3 werkdagen is mijn inschrijving aangekomen bij DIV.
26/4 in de brievenbuis gestoken.
01/05 feestdagje :az
03/05 melding gekregen op "mijn voertuig, mijn plaat" dat de post was aangekomen.
07/05 melding gekregen dat mijn post was verwerkt en ik kreeg al te lezen wat mijn nummerplaat zou zijn.
08/05 nummerplaatje toegekomen op het werk en 30 euro betaald.
Voor mij persoonlijk duurde het dus 8 werkdagen voor ik mijn nummerplaat had.
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Beste, ik ben in afwachting van mijn bestelde ST1X. Normaal deze week volgens FM. Zodra ik de papieren heb kan ik eindelijk de nummerplaat aanvragen. Nu wil mijn verzekeringsagent mij helpen door dit voor mij te doen via WEBDIV. Mijn vraag is : lukt dit nog nu je geen verplichte verzekering meer moet hebben? Volgens verzekeringsagent moet dit lukken als de fiets al gepreregistreerd is. Of is het beter via de post?
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Ena1968 schreef: 12 aug 2019, 11:12 Beste, ik ben in afwachting van mijn bestelde ST1X. Normaal deze week volgens FM. Zodra ik de papieren heb kan ik eindelijk de nummerplaat aanvragen. Nu wil mijn verzekeringsagent mij helpen door dit voor mij te doen via WEBDIV. Mijn vraag is : lukt dit nog nu je geen verplichte verzekering meer moet hebben? Volgens verzekeringsagent moet dit lukken als de fiets al gepreregistreerd is. Of is het beter via de post?
Volgens mijn verzekeringsagent was het niet mogelijk via WebDIV. Ze hebben de ingevulde en afgestempelde papieren (inschrijving + gelijkvormigheidsattest) opgerold in een speciaal voorzien kokertje. Dat werd vastgebonden met een nylontouwtje rond de nek van een nog uithijgende postduif, die net terug was van haar vorige trip. De postduifdienst van DIV is volgens hen wat onderbemand tijdens deze vakantiedagen, dus kan maximaal tot 10 werkdagen duren.

Gene zwans... het zijn nog steeds archaïsche toestanden bij DIV. :bu:
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Oké. Ik dacht het al. Als dat een snelle duif was mag je mij die eens lenen. Het wachten op speelgoed duurt altijd zo lang. 😁👍
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik heb geen idee waarom je de aanvraag niet kan doen via het web. Ik had 1 dag later de postbode al aan de deur voor het inschrijvingsbewijs van m'n nieuwe bestelwagen. Wat het verschil maakt om een SP plaat en papieren eveneens te kunnen bezorgen in enkele dagen blijft 'n raadsel.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Waarschijnlijk te maken met wel of geen verzekering. Logica in België is soms ver te zoeken. Daarom spreken we 3 talen. Om het makkelijker te houden.😁
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ena1968 schreef: 12 aug 2019, 20:00 Waarschijnlijk te maken met wel of geen verzekering.
Klopt ... webDIV werkt enkel voor voertuigen waarvoor een BA Motorrijtuigen is afgesloten, da's altijd al zo geweest.

Snelste manier = afspraak maken voor inschrijving van een geïmporteerd voertuig in een DIV kantoor en er zelf naar toe gaan.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie