Toegang krijgen tot de OMNI API
Mijn fiets staat in de kelderbox. Stel ik hang hem 's middag om 16uur aan de lader.
Dan vind ik het wel fijn dat aan het eind van de avond de adapter wordt 'afgekoppeld'.
Als dat nu is automatisch kan, dan staat die niet de hele nacht aan het stopcontact.
Dan vind ik het wel fijn dat aan het eind van de avond de adapter wordt 'afgekoppeld'.
Als dat nu is automatisch kan, dan staat die niet de hele nacht aan het stopcontact.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dan loopt de accu wel weer een klein beetje leeg. Het is beter om je accu zowel van het lichtnet als van de fiets af te koppelen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dat is met een automation in home assistant zeker mogelijk door bijv. zo'n schakelaar uit te zetten op een 100% accuniveau.
In wijze gaat met bijvoorbeeld een Zwave stekker die je uitschakelt toch de adapter van het lichtnet af.
Enkel de adapter blijft dan aan je fiets hangen. Dat neem ik denk dan maar voor lief.
-
- Pro
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 aug 2020, 15:07
- Locatie: Hilversum
- Merk SP: Stromer ST1-2020
- Km-stand: 10000
Leuke thread dit! Ben zelf (beginnend HA'er) Ik heb helaas een stromer ST1 zodner omni-c dus die kan alleen via de app verbinding maken. Is er dan nog iets mogelijk met de API of is het dan nutteloos?
ST1 2020 L - 983 wh - redshift shockstop zadelpen - verende voorvork - ortlieb classic tassen
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 jul 2022, 14:58
- Locatie: Germany
I programmed a little web application, just for fun.
The most valuable information is the SOH for the battery. You can't obtain this using the Stromer app.
Thanks to the guys who created the python script for API access
Some technical data:
Frontend Angular 15
Ui: MDBbootstrap
Backend: python script, access via flask
A simple CMD script starts the flask backend first, compiles the app and finally launches the browser.
Access to Stromer API lasts a couple of seconds.
The most valuable information is the SOH for the battery. You can't obtain this using the Stromer app.
Thanks to the guys who created the python script for API access
Some technical data:
Frontend Angular 15
Ui: MDBbootstrap
Backend: python script, access via flask
A simple CMD script starts the flask backend first, compiles the app and finally launches the browser.
Access to Stromer API lasts a couple of seconds.
- Bijlagen
-
- StromerOMNIapp.PNG (182.7 KiB) 734 keer bekeken
- idpr
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 sep 2022, 14:27
- Merk SP: ST2 (Bj 2018) / ST3 (Bj 2019)
- Km-stand: 30850
Since February there is a strongly extended version 2.0.3 which also allows to write API data into an Excel file and not only to read data from the OMNI but also to write data into it. Works great - two thumbs up to the author!elnkosc schreef: ↑03 mei 2022, 21:58 Voor degenen die het interessant vinden heb ik een volledige python package geschreven welke op PyPi beschikbaar is.
Zie https://pypi.org/project/stromer-api/1.0/
. . . . __o
. . ._ \ <_
_(_) / (_)__ ST3c 2019 | Di2 | 983 Wh + 660 Wh Extender | stromer-tech.info
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 mar 2023, 15:04
- Locatie: Salland
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 1900
Fijne package dit. Handig om bij de aanschaf te kunnen zien wat de SOH was van de accu, 100%... maar ook om te kunnen sturen wanneer de accu op mag laden.
Ik heb een energiecontract met verschillende prijzen per uur. Het is interessant om niet gelijk bij thuiskomst de fiets aan de lader te leggen, maar te wachten tot de prijzen gedaald zijn en in de nacht de accu te laden. Ik lees uit hoe vol/leeg de accu is en bepaal aan de hand daarvan op welke uren het het voordeligst is om op te laden. Daarnaast wil ik niet dat de accu tot 100% geladen wordt, maar voorlopig slechts tot 90%. Ik heb de range toch niet volledig nodig en dan bescherm ik de accu tegen te ver opladen.
Ik heb een energiecontract met verschillende prijzen per uur. Het is interessant om niet gelijk bij thuiskomst de fiets aan de lader te leggen, maar te wachten tot de prijzen gedaald zijn en in de nacht de accu te laden. Ik lees uit hoe vol/leeg de accu is en bepaal aan de hand daarvan op welke uren het het voordeligst is om op te laden. Daarnaast wil ik niet dat de accu tot 100% geladen wordt, maar voorlopig slechts tot 90%. Ik heb de range toch niet volledig nodig en dan bescherm ik de accu tegen te ver opladen.