Nep(?) dan wel legitiem aanbod Speed Pedelecs

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

1. Nee, ik ook niet
2. Ik absoluut niet
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

1: nee, 2:nee
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 28 sep 2022, 17:38 Ik heb inmiddels laten weten niet meer geïnteresseerd te zijn…
Idem.

Eerst probeert de verkoper me over de streep te trekken met 6 maanden garantie, daarna met een factuur op mijn naam (joepie), en nu met "Producten hebben fabrieksgarantie. Dus verplicht garantie te horen geven. Vaak betaal je dan de monteurkosten en niet de onderdelen." (Mijn eigen tikfouten zijn er niks bij.)

Maar dat laatste kan - zoals jij ook al zei - best kloppen als deze ST3 alleen economisch total loss is verklaard (geen WOK) en er niks in de Stromer Portal over de valpartij is vermeld. 'Was', want Stromer weet er inmiddels wel van.

En kom er maar eens om bij een goede Stromer dealer; grote kans dat je zo weer buiten staat met je Marktplaats-opknapper wegens elders aangeschaft/geen tijd in de werkplaats, sorry.

Ténzij de Stromer dealer in kwestie een verdienmodel heeft gemaakt van het herstellen van elders aangeschafte Stromers. Ik geef ze geen ongelijk zolang Stromer levert aan dozenschuivers zoals fw.nl: QICQ, Ebike Store, Riesewijk.. ze hebben ruimte voor elders aangeachafte speed pedelecs. Sta je helemaal lekker in je recht enzo. Hup, vuist op tafel; zó doen we dat als mondige consument die een strak koopje heeft gehosseld op MP of fw.nl.

Maar voor service en onderhoud mag je ook bij deze dealers achteraan aansluiten, je betaalt de hoofdprijs voor alle werkzaamheden binnen en buiten garantie, en coulance vanuit Stromer kun je vergeten.


'Calculated risk' of 'goedkoop = duurkoop'. Ieder z'n ding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Overigens is de prijs van de ST3 nu met bijna 500 gedaald.😀ongetwijfeld nog steeds voldoende marge.

Stiekem wel nieuwsgierig wat je nou betaalt voor zo’n (economisch/technisch) total loss stromer.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Misschien leest hij hier wel mee, en wacht hij geduldig af tot er op marktplaats een niets vermoedend slachtoffer hapt die het bestaan van dit forum niet kent.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

JeroenSpock schreef: 29 sep 2022, 14:49 Misschien leest hij hier wel mee, en wacht hij geduldig af tot er op marktplaats een niets vermoedend slachtoffer hapt die het bestaan van dit forum niet kent.
Ik denk het inmiddels is de advertentie zoals ie moet zijn
Al meen ik gelezen te hebben in post van Stromeur dat balhoofd niet te vervangen is?
17A54407-08BB-495E-8979-F2315F1FD52A.jpeg
17A54407-08BB-495E-8979-F2315F1FD52A.jpeg (126.73 KiB) 1440 keer bekeken
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 29 sep 2022, 21:11
JeroenSpock schreef: 29 sep 2022, 14:49 Misschien leest hij hier wel mee, en wacht hij geduldig af tot er op marktplaats een niets vermoedend slachtoffer hapt die het bestaan van dit forum niet kent.
Ik denk het inmiddels is de advertentie zoals ie moet zijn
De nieuwprijs is € 8.258,- en geen € 8.500,-, maar vooruit, dat is typisch Marktplaats dus da's helemaal niet erg, kan elke koper immers zelf verifiëren op de website van Stromer.

Eerlijk is eerlijk, ik vind het persoonlijk op deze manier veel betrouwbaarder ogen en dán zou ik dus wél gaan kijken als ik in de markt was voor een tweedehands Stromer: opgeknapte schade-Stromer, dus bak geld van de nieuwprijs af. Iemand die daar op afgaat kan in elk geval voor zichzelf beslissen of hij/zij in staat is om een de staat van een voormalige schade Stromer te beoordelen, en ook dat is - net als het tikkie overdrijven van de nieuwprijs - iets wat m.i. gewoon erbij hoort in het grijze gebied op MP.

Ik vind het keurig dat-ie zijn advertentie heeft aangepast.

Stromerfred schreef: 29 sep 2022, 21:11 Al meen ik gelezen te hebben in post van Stromeur dat balhoofd niet te vervangen is?
Jawel, balhoofd en balhoofdlagers zijn te vervangen. De eindstops in het frame niet.

Nu een eventuele koper weet dat deze Stromer een klap heeft gehad zou die in elk geval zelf moeten begrijpen dat dan de conditie van het frame en b.v. de accu dubieus kunnen zijn. Kan bestaat dat er iemand komt opdagen die daar alsnog geen klap verstand van heeft, maar dát is dan echt het eigen risico van de koper zelf want die weet waar hij/zij aan begonnen is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenSpock schreef: 29 sep 2022, 14:49 Misschien leest hij hier wel mee
Dat, of iemand die hier wel meeleest heeft hem getipt,

Of Stromer heeft contact met 'm opgenomen en gemeld dat de schade nu wél in de Stromer Portal staat, dus elke Stromer dealer waar een koper hierna aanklopt voor onderhoud, service of garantie, die ziet dat ook. Dan weet de verkoper zelf ook wel dat zo'n klant in een mum van tijd weer bij hem op zijn privé-stoep staat. Nu de verkoper de eerdere schade eerlijk heeft vermeld is hij hiertegen ingedekt, en een koper weet wat-ie in huis haalt.

Nu is het een eerlijke wedstrijd geworden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jan-Willem Wisselink schreef: 23 sep 2022, 18:22 In Duitsland ben je verplicht om te vermelden dat het een schade voertuig is, als je een auto verkoopt en je weet dat er schade is geweest (door ongeval oid)
In Nederland ook ben ik inmiddels achter. Maar een aantal mensen op dit forum vindt het helemaal geen probleem dat de aanbieder dat even vergeten was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De advertentie is trouwens van Marktplaats gehaald. Ik ben benieuwd of de verkoper dit heeft gedaan omdat er teveel lastige vragen kwamen, of omdat-ie verkocht is. Puur nieuwsgierigheid, want voor de inhoud van de discussie boeit het niet. Tenzij we de nieuwe eigenaar hier een keer aantreffen met vragen over de ondersteuning of een kapot frame o.i.d.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie