ST3 wachtruimte

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allen,

Heb de accuwissel-tijd nog nooit geklokt maar dat moet, zoals Peter aangaf, zo ongeveer een minuutje zijn.
De beperking is het trage afschakel- en opschakel tijd van de fiets zelf !

Procedure:
- afstappen
- accu EJECT en vervolgens fiets UIT (en dan heb je dus "zeeën" van tijd)
- accutransporter openen (bij mij zelfs een dubbel slot/vergrendeling voor de zekerheid). Verse accu ter hand nemen
- wachten tot fiets eindelijk is afgeschakeld....
- accuwissel
- fiets aanzetten (wederom de volgende zee van tijd)
- deels lege accu wegbergen in de accutransporter; slotje/vergrendeling er op
- wachten tot de fiets eindelijk is aangeschakeld....
- accuvak dichtklappen
En gaan....
Minuutje ? Ik doe dus de accutransporter-handelingen in de aan/uitschakeltijd van de fiets.

2 opmerkingen:
- afhankelijk van het weer doe ik dit overdekt. Heb geen zin in regen bij accu's of het binnenste van de fiets. Op mijn traject zijn voldoende gelegenheden voor deze klus. En aangezien ik een vast parcours heb weet je gewoon waar je opties liggen...... (viaduct, bushokje, winkel met overkapping, etc....)
- mogelijk afwijkend van velen: ik doe eerst de fiets aan (en wacht tot die klaar is) en dan pas de accuklep dicht. Gedrag vanuit verleden waarbij de fiets soms niet aansprong. En met een gesloten accuklep en weigerende AAN-procedure is een elektrisch vergrendelde accuklep niet te openen. Enige nood-ingreep is dan een lader er op waarbij je in het menu de optie hebt om de accuklep te openen..... De fietsenmaker heeft dit natuurlijk opgelost door de wicket (accu-aansluiting) en vergrendeling correct te monteren waardoor de fiets normaal functioneerde. Mijn zekerheid-aanschakel-procedure is gebleven: eerst zien dat die het doet....vervolgens accuklep dicht.

Grtz,
Reinout
(wachtende op de ST3Pinion/ABS)
TornadoTom
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 sep 2021, 16:14
Locatie: regio Gent

Peerke1960 schreef: 03 okt 2021, 10:55ruimte voor een bidon. Eind maart? , zal wel mei 2022 worden :bh:
waarom?
30-jarige amateurwielrenner die zoekt of en welke SP ik moet kopen
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Tja, leveringstijd van fietsen valt momenteel tegen, al valt het bij de Stromers mee. Ik zeg mei dan kan het niet tegenvallen .
We zullen zien. :roll:
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 04 okt 2021, 11:53 Ik zeg mei dan kan het niet tegenvallen .
We zullen zien. :roll:
Grtz Peter
Je zei eerder mei 2022, dat is de reden dat ernaar gevraagd wordt denk ik :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Verwachtingmanagement......
Grtz peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:lol:
Ik zou het in dit geval toch eerder pessimisme noemen. Maar de toekomst zal wellicht vertellen dat ik hopeloos optimistisch ben :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dank u voor deze bespiegeling :bh:
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Reinout-ST3 schreef: 04 okt 2021, 07:51 Goedemorgen allen,

Heb de accuwissel-tijd nog nooit geklokt maar dat moet, zoals Peter aangaf, zo ongeveer een minuutje zijn.
De beperking is het trage afschakel- en opschakel tijd van de fiets zelf !

Procedure:
- afstappen
- accu EJECT en vervolgens fiets UIT (en dan heb je dus "zeeën" van tijd)
- accutransporter openen (bij mij zelfs een dubbel slot/vergrendeling voor de zekerheid). Verse accu ter hand nemen
- wachten tot fiets eindelijk is afgeschakeld....
- accuwissel
- fiets aanzetten (wederom de volgende zee van tijd)
- deels lege accu wegbergen in de accutransporter; slotje/vergrendeling er op
- wachten tot de fiets eindelijk is aangeschakeld....
- accuvak dichtklappen
En gaan....
Minuutje ? Ik doe dus de accutransporter-handelingen in de aan/uitschakeltijd van de fiets.

2 opmerkingen:
- afhankelijk van het weer doe ik dit overdekt. Heb geen zin in regen bij accu's of het binnenste van de fiets. Op mijn traject zijn voldoende gelegenheden voor deze klus. En aangezien ik een vast parcours heb weet je gewoon waar je opties liggen...... (viaduct, bushokje, winkel met overkapping, etc....)
- mogelijk afwijkend van velen: ik doe eerst de fiets aan (en wacht tot die klaar is) en dan pas de accuklep dicht. Gedrag vanuit verleden waarbij de fiets soms niet aansprong. En met een gesloten accuklep en weigerende AAN-procedure is een elektrisch vergrendelde accuklep niet te openen. Enige nood-ingreep is dan een lader er op waarbij je in het menu de optie hebt om de accuklep te openen..... De fietsenmaker heeft dit natuurlijk opgelost door de wicket (accu-aansluiting) en vergrendeling correct te monteren waardoor de fiets normaal functioneerde. Mijn zekerheid-aanschakel-procedure is gebleven: eerst zien dat die het doet....vervolgens accuklep dicht.

Grtz,
Reinout
(wachtende op de ST3Pinion/ABS)
Had even opstart en shutdown tijden geklokt met de stopwatch van onze beide fietsen;

ST1x 2017 - Omni:
Opstarten: 20 seconden (incl pincode invoeren)
Shutdown: 5 seconden

ST1x 2018 - Omni-C:
Opstarten: 45 seconden (incl pincode invoeren)
Shutdown: 15 seconden

Dus met afremmen/accu-wissel/acceleren ben je denk ik wel iets meer kwijt dan 1 minuut. Maar het kan best snel dus, omdat je de accuwissel deels parallel aan het opstarten kan doen inderdaad.

Droge wissel is in mijn optiek ook noodzakelijk. Gelukkig heb ik op 2/3 van de rit 2 tunnels. Waarbij 1 met stoep (uitvoegstrook ;-).

Maar voorlopig red ik het nog 60km op 1 blauwtje. Zodra dat niet meer lukt, ga ik maar eens een bestelling doen bij van Zijp voor een accutransporter.

Overigens heb ik van die elektronische eject geen last op beide ST1x-en. Deze hebben een old-school slot met sleutel :-)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Peerke1960 schreef: 03 okt 2021, 10:55 Zo, nu in de wacht voor een mooie rooie ST3 pinion. Met een accutransporter en een extra geeltje. Mocht mijn huidige blauwtje onder garantie vervangen worden dan wordt dit mijn tweede accu. (Freddy :ay ). Verder mijn Tibetaanse gong erop, lightwings, mn phonehouder van Ali, reflectoren om mijn spaken, spatbordverlengers, toeterbeschermer van van Zijp en een texlock slot ( idee Reinout :ay ). ...... Dan heb ik nog ruimte voor een bidon. Eind maart? , zal wel mei 2022 worden :bh: Beschermers op mijn bagagehouder gebruik ik niet meer. Helpt toch niet en dan had ie maar geen Stromer moeten worden. :dwarf: :dwarf: :dwarf:
Grtz Peter
Fantastisch man! Ik word toch ook wel warm van die rooie ST3 met Pinion... Maar goed, mn huidige 2015 ST2 heeft na 1 jaar mijn eigendom pas 10000km, ik wil er wel meer uithalen.

toch maar eens een proefrit maken bij Vietz! Ik doe nu Wageningen-Arnhem dagelijks op en neer, maar dat gaat Wageningen-Nijmegen worden. Gezien ik daar een huisje heb mogen kopen in deze turbulente woningmarkt! :shock: :lol:

Het gebrek aan derailleur lijkt me alleen al een droom, vandaag weer zand en takken tussen de tandwielen gekregen, dat knarsen word ik nooit gelukkig van :ck: :P
Langere ritten op de Stromer wel! :d3:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
mrstrom

bartje369 schreef: 05 okt 2021, 23:43
Het gebrek aan derailleur lijkt me alleen al een droom, vandaag weer zand en takken tussen de tandwielen gekregen, dat knarsen word ik nooit gelukkig van :ck: :P
Langere ritten op de Stromer wel! :d3:
Gefeliciteerd met je huis. Ja zand klinkt nooit echt fijn idd. Riem enzo lijkt dan wel veel beter.
Plaats reactie