ST3 wachtruimte

Geert Moreels
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jun 2020, 20:41

hanslo schreef: 21 dec 2020, 12:05 Nog mensen uit België die momenteel aan het wachten zijn op kenteken? Bestelling geplaatst op 9 december, ST3 was gewoon op stock. Kenteken wordt gefixt door FM, die zei dat het binnen de week wel in orde zou zijn.

Begint te kriebelen ;p
Wij deze zomer 2 stromers gekocht. Na 2 dagen hadden we nummerplaten al. Jammer genoeg 2 maal S platen dus voor een scooter. Aanvraag online ingediend en dan heb je blijkbaar een probleem omwille van een bug dat in systeem zit van div.
Nieuwe aanvraag ingediend via een verzonden formulier en na een week hadden wij de nummerplaten;

Echter 2 maal voor zelfde fiets nummerplaten moeten betalen.
hanslo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 nov 2020, 09:49
Locatie: Gent

Oej, das ook wel minder.

Ik heb de fiets nu gelukkig wel al efkes in mijn bezit. Volgens mij was de FM gewoon even vergeten bellen :bj
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zo, nu in de wacht voor een mooie rooie ST3 pinion. Met een accutransporter en een extra geeltje. Mocht mijn huidige blauwtje onder garantie vervangen worden dan wordt dit mijn tweede accu. (Freddy :ay ). Verder mijn Tibetaanse gong erop, lightwings, mn phonehouder van Ali, reflectoren om mijn spaken, spatbordverlengers, toeterbeschermer van van Zijp en een texlock slot ( idee Reinout :ay ). ...... Dan heb ik nog ruimte voor een bidon. Eind maart? , zal wel mei 2022 worden :bh: Beschermers op mijn bagagehouder gebruik ik niet meer. Helpt toch niet en dan had ie maar geen Stromer moeten worden. :dwarf: :dwarf: :dwarf:
Grtz Peter
Laatst gewijzigd door Peerke1960 op 03 okt 2021, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Nice! Ik voel haast een tikkie jaloezie opkomen hahaha :) Mooie configuratie hoor!

Ik ben nog steeds erg content met mijn keuze voor de ST1x. Op mijn ww afstand van 60km, is deze op standje 3 precies zuinig genoeg om over te komen op 1 blauwtje. Helaas 'zuipt' een ST3 net iets meer; dus dan wordt een accutransporter een noodzakelijk kwaad. Wat ik mij dan wel altijd afvraag; om de accu;s met een beetje beleid om te wisselen (lees; geen haast) kost je dat toch al snel een minuut of 5. Het verbaast mij altijd hoeveel voorsprong ik kan nemen op auto's met de speedpedelec, waar ik een tunnel kan pakken en zij voor een stoplicht staan. Nu is 5 minuten op mijn reisduur van 1 uur en 37minuten niet zo veel natuurlijk; maar het psychologisch effect van 'even' stil te moeten staan... ik weet niet; het wil er bij mij nog niet in. Ik zou denk ik een koude split-switch maken met een kabel naar de accutransponder; zodat je die rechtsstreeks vanuit die positie kan gebruiken. Maar daarvoor moet je wel eerst je systeem uitzetten... en zit je vervolgens weer met de opstarttijd van de OMNI.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Peerke1960 schreef: 03 okt 2021, 10:55 zal wel mei 2122 worden
Ik hoop voor jou ietsjes eerder dan 2122....
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

:bc veranderd
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wat ik mij dan wel altijd afvraag; om de accu;s met een beetje beleid om te wisselen (lees; geen haast) kost je dat toch al snel een minuut of 5.
Nee hoor, binnen de tijd dat de Stromer weer opgestart is( na het verwijderen van de accu) is de wissel voltrokken. Reinout-ST3 heeft zijn fiets met transporter aan mij gedemonstreerd.

Poeh. Jan Willem,......, dat jij 60 km rijdt op een blauwtje, mij lukt dat echt niet!......... jij levert dan zelf veel kracht en jouw accu degeneert veel minder.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Peerke1960 schreef: 03 okt 2021, 12:05
Wat ik mij dan wel altijd afvraag; om de accu;s met een beetje beleid om te wisselen (lees; geen haast) kost je dat toch al snel een minuut of 5.
Nee hoor, binnen de tijd dat de Stromer weer opgestart is( na het verwijderen van de accu) is de wissel voltrokken. Reinout-ST3 heeft zijn fiets met transporter aan mij gedemonstreerd.

Poeh. Jan Willem,......, dat jij 60 km rijdt op een blauwtje, mij lukt dat echt niet!......... jij levert dan zelf veel kracht en jouw accu degeneert veel minder.
Groeten, Peter
Ik heb 2 blauwtjes, de een (orginele) staat op een SOH van 87% met 769Wh bruikbare energie. De andere stond op 91% met 801Wh bruikbare energie. Helaas was de 'zekering' van die accu getripped toen mijn controller kortsluiting gaf tijdens het laden. Ik heb van mijn dealer een gloednieuwe daarvoor in de plaats gekregen met een SOH van 100%. Dus daar lukt die 60km prima op :) Mijn ST1x gebruikt ook maar 10.2Wh/km! En ik rijd wel mee hoor; maar ik zweet een beetje. Dus met een 1 minuutje afdouchen ben ik lekker fris. Niet te vergelijken wat ik zweet als ik op de racefiets zit :lol:

Oh ja; je gebruikt op de opstarttijd van omni om de wissel te doen natuurlijk. Hoelang schat je je dat een accuwissel duurt? (incl stoppen, afstappen, sleutels voor accuklep / accutransporter, wissel, opstarten en weer op de fietsklimmen)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dat is een vraag die Reinout het beste kan beantwoorden. Volgens mij een minuut.

Mijn SOH van mijn blauwtje is rond de 75% De 40/41 km leg ik af met 10 tot 20 procent resterend. Dit bij niet al te stevige tegenwind en temperaturen boven de 10 graden. De koppelsensor zet ik dan op 30%. Bij wind mee is het uiteraard een ander verhaal. Punt is dat ik op het einde een stukje door de stad op de weg moet rijden. Dan wil ik voldoende prik hebben. Plus ik vind langere tochten maken heel leuk. Voor the fun. Dan is meer accu capaciteit plezierig. Mijn gemiddelde gebruik is ergens rond de 13,5 wh per km. Wel met twee fietstassen, 80 kg massa en qua leeftijd al ruim 20 jaar met een afnemende spiermassa :bj
Grtz, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Gefeliciteerd, inderdaad een erg mooie fiets en kleur....

wordt tijd voor een ST3 pinion wachtruimte :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie