bandenspanning 2-3 bar

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb ook ooit met 3 tot 4 bar druk gereden op de ST2, tegenwoordig rij ik (ook omwille van het comfort) met zo'n 2,3 à 2,5 bar vooraan en met 2,5 à 2,7 bar achteraan en dat zonder noemenswaardig meerverbruik.

Nog even meegeven dat mijn persoonlijke tarra boven de 0,1 ton zit, dus van dat opspringen op hobbelige wegen heb ik minder last ... :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Ooit Golvas, komen wij elkaar tegen want dat jaagpad langs de Demer wordt deel van mijn vaste ritjes :D. En dan trakteer ik je op een bolleke ijs (als het kreemkarreke er staat). :D
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het brommerke aan de soldatenbrug ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Helemaal juist :ay
Eigenlijk zou het wel tof zijn als we daar ne keer afspreken met de andere Stromers die in de buurt wonen.
Nu rijden we elkaar gewoon voorbij...
En hier in Wilsele zie ik er toch geregeld een paar voorbij vlammen.
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

simmeke2013 schreef: 29 mei 2022, 00:06 Helemaal juist :ay
Eigenlijk zou het wel tof zijn als we daar ne keer afspreken met de andere Stromers die in de buurt wonen.
Nu rijden we elkaar gewoon voorbij...
En hier in Wilsele zie ik er toch geregeld een paar voorbij vlammen.
Een stromer-clubje beginnen... :ay
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

simmeke2013 schreef: 29 mei 2022, 00:06 Helemaal juist :ay
Eigenlijk zou het wel tof zijn als we daar ne keer afspreken met de andere Stromers die in de buurt wonen.
Nu rijden we elkaar gewoon voorbij...
Het lijkt hier op ‘Tinder’ voor Stromers 😉
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Tsja, ik ben 3 dagen per jaar sociaal ingesteld maar die zijn nu net gepaseerd. :d3:
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

simmeke2013 schreef: 01 jun 2022, 22:23 Tsja, ik ben 3 dagen per jaar sociaal ingesteld maar die zijn nu net gepaseerd. :d3:
Weer iets om volgend jaar naar uit te kijken! :cool2:
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 236
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

M'n vorige e-bike pompte ik altijd tot 5 bar. 2x per week bijpompen. Kon niet hard genoeg zijn. Die fiets had wel voorvering, en veel dunnere banden dan de stromer.

Toen ik de ST2 kocht heb ik hem meteen toen ik thuis kwam, op 3 bar gezet. Dat zou de bovengrens zijn, las ik op internet. Lekker hard fietsen, daar horen harde banden bij. Dacht ik dan toch.

Ik ben daar echter heel snel op terug gekomen. Ik heb geen vering en geen verende zadelpen. 3 bar was voor mij niet comfortabel. M'n fietspad is overwegend biljartvlak, maar af en toe is er toch een boomwortel die het waagt uit te steken. Na enkele dagen ben ik dus gezakt naar ongeveer 2,5 bar, en dat vind ik eigenlijk wel comfortabel. Daar hou ik het op. Voor wat het waard is: ik weeg 87 kilo of zo, en heb altijd een redelijk zware tas bij, heel soms 2. Harder dan 2,5 ga ik zeker niet meer.
Lekker fietsen...
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

Bij st1x reed ik in het begin 5 maar nadien 4 maar bij deze hoge bandenspanning komen er snel scheuren in de buitenland .Nu bij mijn st5 met pirelli winterband is het 2.5 . Bij deze druk rijd mijn fiets super goed maar ik rij mijn batterij op 1 uur fietsen leeg . Ik heb mijn banden is opgepompt bij fietswinkel buiten op de pomp stond 2.7 maar met naar huis te fietsen reed mijn fiets slecht thuis nagekeken daar gaf mijn pomp aan dat het 3.2 was dus verlaagd naar 2.7 terug alles was terug in orde . Als ik mijn bandenspanning nakijk staat deze soms maar op 2.1 .
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Plaats reactie