Spurcycle fietsbel: inhalen onder begeleiding van een Tibetaanse gong

Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Eine günstige Aternative?



Een goedkoop alternatief?
Nimbus040
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 apr 2023, 19:03
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1500

Net een Spurcycle op mijn Klever gezet. Belachelijk bedrag natuurlijk voor een fietsbel maar wat een mooi geluid! Ik kan hem altijd nog eens gebruiken als mini-klankschaal voor een meditatiesessie :ugeek: Nog wel getwijfeld over staal versus zwart maar toch besloten voor zwart om er niet teveel aandacht op te vestigen, ook meer zen :ugeek:. Bewust gegaan voor het origineel. Rip-offs steunen vind ik niet chique. En bij elke ping moeten bedenken dat het eigenlijk tóch mooier had kunnen klinken, is onverdraaglijk :shock:
_______________________________________________________________________

Kalkhof Image 3 - Klever X Alpha 45

ritten van 17 tot 35 km (enkele reis)
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

Nimbus040 schreef: 19 aug 2023, 13:35 Net een Spurcycle op mijn Klever gezet. Belachelijk bedrag natuurlijk voor een fietsbel maar wat een mooi geluid! Ik kan hem altijd nog eens gebruiken als mini-klankschaal voor een meditatiesessie :ugeek: Nog wel getwijfeld over staal versus zwart maar toch besloten voor zwart om er niet teveel aandacht op te vestigen, ook meer zen :ugeek:. Bewust gegaan voor het origineel. Rip-offs steunen vind ik niet chique. En bij elke ping moeten bedenken dat het eigenlijk tóch mooier had kunnen klinken, is onverdraaglijk :shock:
Goede punten, ik heb net de mijne ook besteld!
Ben het denk ik een beetje zat met de originele toeter en de rommel die daar in komt, en de Van Zijp afdek kap (open type) houd vast alle rommel tegen, maar ook het meeste geluid en is aesthetisch ook vrij groot dus dat wordt hem ook niet.

De reacties van fietsers op de toeter is ook niet overweldigend dus hoop dat dat met de Spurcycle bel ook beter gaat. Merk nu dat ik soms de toeter gebruik met matig resultaat, soms gewoon flink afrem en even wacht tot ze me zien, of er gewoon met 40 km/u langs knal waar net mogelijk maar geen van alle opties ben ik echt blij mee. :cry:

Piepende remschijven of flink remmen achter en piepend rubber werkt soms het snelst. Je hebt gelijk de aandacht van iedereen!! Maar is ook geen structurele oplossing 8-)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Spurcycle werkt perfect vind ik
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

Stromerfred schreef: 19 aug 2023, 15:29 Spurcycle werkt perfect vind ik
Fietsers gaan altijd direct en vriendelijk aan de kant?

Ik heb met de toeter soms de indruk dat mensen denken: “Wat komt daar aan en wat moet ie van me?”
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

TurboCarbon schreef: 19 aug 2023, 16:18 Fietsers gaan altijd direct en vriendelijk aan de kant?

Ik heb met de toeter soms de indruk dat mensen denken: “Wat komt daar aan en wat moet ie van me?”
Ja weinig problemen mee.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Marc_D
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 370
Lid geworden op: 18 jun 2023, 15:36
Locatie: Rup
Merk SP: Specter 1
Km-stand: 900

[rant]Persoonlijk vind ik dus dat de wetgeving zou moeten aangepast worden zodanig dat het verplicht is voor een speed pedelec naast de toeter ook een fietsbel te hebben.[/rant]

Ik ben redelijk overtuigd na Stromeurs laaiende review, echter op mijn Specter is er plaatsgebrek. Door het speciale, zelf ontwikkelde stuur is er eigenlijk maar 1 plaats geschikt, en dat is tussen de rem en het handvat en dan nog zal ik moeten uitkijken dat hij de handrem niet hindert. Daarom, zou iemand eens kunnen kijken of het binnen de mogelijkheid behoort deze ondersteboven te monteren (dus met de gong naar beneden gericht) en de bel dan nog gemakkelijk te bedienen valt? Indien niet ga ik moeten uitkijken naar andere opties (Knog Oi.)

2de vraag: heeft iemand al de Spurcycle Compact geprobeerd? Is die even goed?
2017: Batavus Razer Pro (23k)
2022: Koga Pace B20 (11k)
2023: Specter 1
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Ondersteboven monteren is mogelijk, maar er zal water en vuil in de bel blijven staan.
Dit is niet positief voor de werking.
Als er water, vocht in blijft staan werk de bel niet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marc_D schreef: 17 nov 2023, 10:41 Daarom, zou iemand eens kunnen kijken of het binnen de mogelijkheid behoort deze ondersteboven te monteren (dus met de gong naar beneden gericht) en de bel dan nog gemakkelijk te bedienen valt?
Kun je 'm niet met de klok naar voren monteren?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marc_D
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 370
Lid geworden op: 18 jun 2023, 15:36
Locatie: Rup
Merk SP: Specter 1
Km-stand: 900

Stromeur schreef: 17 nov 2023, 23:33
Marc_D schreef: 17 nov 2023, 10:41 Daarom, zou iemand eens kunnen kijken of het binnen de mogelijkheid behoort deze ondersteboven te monteren (dus met de gong naar beneden gericht) en de bel dan nog gemakkelijk te bedienen valt?
Kun je 'm niet met de klok naar voren monteren?
Gong naar voren zit hij in de weg van de handrem. Geen idee hoeveel speelruimte daar is, maar ben ook niet van plan een dure fietsbel te komen om dan te constateren dat het niet lukt.
2017: Batavus Razer Pro (23k)
2022: Koga Pace B20 (11k)
2023: Specter 1
Plaats reactie