Pagina 1 van 23

FUELL Fluid

Geplaatst: 26 apr 2019, 19:57
door MarcelH
FLUID-1S/S-Pedelec/2 Batteries

https://vimeo.com/332183380

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 26 apr 2019, 20:32
door CKR
Wat een gaaf ding. Prijstechnisch ook helemaal prima. Ben erg benieuwd of dit project goed van de grond komt. Funding lijkt goed te lopen. Buell komt sowieso altijd mooi spul dus heel erg benieuwd naar de eerste test en hoe ze aftersales gaan organiseren.
Mijn st2s is nog is hartstikke prima hoewel de batterijgezondheid en bereik me voor het geld flink tegenvallen. Fuell kan zomaar de opvolger gaan worden gezien prijs per wh.

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 26 apr 2019, 21:52
door Henry
Hoeveel km is je bereik?

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 27 apr 2019, 08:34
door mrstrom
Beetje alles net niet toch? Geen spatborden, wie zijn dan je gebruikers waar je je op richt? Een naafversnelling lijkt het, dat moet al een rohloff zijn dan anders hebben de km-verslinders er niks aan. Het lijkt op een middenmotor, dus die krachten ook nog door de naaf. Er zit een ventilator opening achterop, lekker voro al het vuil zonder spatborden.

Blijft er een klein niche over voor ergens in silcon vally en california. Kleine wereld.

Allen de accu integratie ziet er goed uit! maar waarom niet het hele frame gebruikt zodat je een fiets krijgt met veel range. Waarschijnlijk niet de markt waar ze op mikken. Verder blijft het een "gewone fiets" geen vernieuwing zeg maar.

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 27 apr 2019, 09:10
door Bram Roose
mrstrom schreef: 27 apr 2019, 08:34 Er zit een ventilator opening achterop, lekker voro al het vuil zonder spatborden.

Blijft er een klein niche over voor ergens in silcon vally en california. Kleine wereld.
Dacht dat eerst ook, maar is niet zo hoor. Is het logo, verschillende malen de 'F' in een cirkel. Van ver lijkt dat inderdaad ventilator.

Ook niet voor mij, totaal onpraktisch. En niet voor veel kilometers. Doet me denken aan de cowboy. Maar wel voor mensen die vb naar een wat verder afgelegen sportclub gaan of andere middenkorte commutes naar vrienden etc... en die wat meer hipster fiets willen dan de gewone opa imago ebike en sp pedelec dan weer overkill vinden voor wat zij er mee doen.

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 27 apr 2019, 09:42
door Golvas
mrstrom schreef: 27 apr 2019, 08:34 Een naafversnelling lijkt het, dat moet al een rohloff zijn dan anders hebben de km-verslinders er niks aan. Het lijkt op een middenmotor, dus die krachten ook nog door de naaf.
Er wordt een Alfine naaf gebruikt + middenmotor.

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 27 apr 2019, 11:42
door Tomasj
mrstrom schreef: 27 apr 2019, 08:34 Beetje alles net niet toch? Geen spatborden, wie zijn dan je gebruikers waar je je op richt? Een naafversnelling lijkt het, dat moet al een rohloff zijn dan anders hebben de km-verslinders er niks aan.
Spatborden zijn standaard, maar je kan ze er af laten. Er zijn twee opties, ofwel alleen spatborden, ofwel een spatbord geïntegreerd in een draagrek ($80 )
er is een naafversnelling Alfine
Het lijkt op een middenmotor, dus die krachten ook nog door de naaf. Er zit een ventilator opening achterop, lekker voor al het vuil zonder spatborden.
Volgens mij dient dat plaatje voor spatbord (zonder bagagedrager) of nummerplaat
Blijft er een klein niche over voor ergens in silcon vally en california. Kleine wereld.
Ik denk dat dit geen niche is, het wordt waarschijnlijk een goed rijdende, krachtige speed-pedelec met veel range voor een prijs die de helft is van die voor een stromer. De man achter dit project heeft echt wel wat ervaring met tweewielers (Buell ). Met bijna 100 geplaatste bestellingen, vermoed ik dat dit project echt wel van de grond gaat komen
Allen de accu integratie ziet er goed uit! maar waarom niet het hele frame gebruikt zodat je een fiets krijgt met veel range. Waarschijnlijk niet de markt waar ze op mikken. Verder blijft het een "gewone fiets" geen vernieuwing zeg maar.
Accu integratie is echt wel zeer goed. En de aangekondigde prijs is echt wel zeer competitief voor alles wat nu op de markt beschikbaar is. Deze fiets gaat ST3/ST5 - achtige prestaties leveren voor de helft van de prijs van een ST3. En het onderhoud gaat, gezien de carbon Gates drive, ook zeer beperkt zijn.

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 27 apr 2019, 15:57
door Jins
Als je +500W door de Alfine naaf jaagt zal het plezier van korte duur zijn. Ook Bosch reduceert zijn motorkoppel bij naafversnelling en daar is een goede reden voor.

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 27 apr 2019, 17:18
door Tomasj
Jins schreef: 27 apr 2019, 15:57 Als je +500W door de Alfine naaf jaagt zal het plezier van korte duur zijn. Ook Bosch reduceert zijn motorkoppel bij naafversnelling en daar is een goede reden voor.
Deze fiets gebruikt een relatief nieuwe Shimano Alfine naaf die geschikt zou zijn voor high torque toepassingen... https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 001-8.html

Re: FUELL Fluid

Geplaatst: 27 apr 2019, 17:41
door Henry
Waarom zouden ze geen versnellingsbak (want dat is het voor mij) voor een speed pedelec kunnen maken? We hebben bijvoorbeeld auto's, motoren, brommers en scooters die allemaal over zo'n soort versnellingsbak beschikken. Ze hebben tot op heden gewoon te goedkope materialen gebruikt.
Just my 2 cents...