Stromer-ontmoetingen in het wild

mrstrom

JeroenSpock schreef: 13 mar 2022, 21:41
mrstrom schreef: 13 mar 2022, 08:20De bezine prijs zal ook wel geholpen hebben om mensen meer op de fiets/SP etc te laten gaan. Maar die gaat nu weer naar een laag BTW tarief. (regering wil vervuiling promoten?).
Eerst asociaal duur maken, dan iets minder duur, maar nog steeds heel duur.
De overheid wil niet dat we allemaal gaan fietsen want dan lopen ze miljoenen mis. Die vervuiling zal ze jeuken, de euro's in de schatkist doen meer pijn.
Ik geloof je niet hoor. Die vervuiling gaat ons straks veel meer geld kosten hoor, zie schade aan overstromingen bv. En dat weten ze ook wel. Dus het maakt ze zeker uit.

Maar terug on topic. Ik ben dit weekend een rode stromer rijder tegen gekomen met zwart koffertje achterop. In de buurt van Hoorn.
jenn
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mar 2021, 14:40
Merk SP: Klever B speed
Km-stand: 16000

Vanochtend tussen Groningen Zuid en Tynaarlo 7 SP-ers. Op mijn gebruikelijke route hooguit 1 en dan niet eens elke dag.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Ik zie regelmatig als ik in Groningen op mijn carpool-date wacht een rode klever voorbij komen. Hopelijk passeren we elkaar regelmatig binnenkort :D
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Petrovitski
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2022, 19:39
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST-3

Tussen Arnhem en Ede kom ik regelmatig een Stromer ST1 tegen die dezelfde kant opgaat. Soms even een stukje achter elkaar hangen.
Vandaag nog een ST3 of ST5 die me tegemoet kwam.
Ik heb deze fiets nog maar een dag of 10, waarvan 7x naar mijn werk gereden, maar ben er toch al wel de nodige tegen gekomen.

Ook grappig....
Ingehaald worden door een snorscooter die 60 ging.
Een wielrenner die 8km in mijn slipstream heeft gehangen met 45 per uur (netjes van hem, die zal het warm gehad hebben!)
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Petrovitski schreef: 17 mei 2022, 20:16 Tussen Arnhem en Ede kom ik regelmatig een Stromer ST1 tegen die dezelfde kant opgaat. Soms even een stukje achter elkaar hangen.
Vandaag nog een ST3 of ST5 die me tegemoet kwam.
Ik heb deze fiets nog maar een dag of 10, waarvan 7x naar mijn werk gereden, maar ben er toch al wel de nodige tegen gekomen.

Ook grappig....
Ingehaald worden door een snorscooter die 60 ging.
Een wielrenner die 8km in mijn slipstream heeft gehangen met 45 per uur (netjes van hem, die zal het warm gehad hebben!)
Die snorscooters rijden echt bizar hard en lekker zonder helm :!: :bu:
Die wielrenner is wel heel netjes. Die zal een mooi kommetje hebben op strava.

Vandaag zat ik achter een Witte St 3 vanuit Waverveen richting Mijdrecht, de top lag wat lager als de mijne dus zei ik hem netjes goedemorgen en ging ik hem voorbij :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Radiotechniman
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 485
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
Km-stand: 14000

Ik werd afgelopen week achtervolgd op weg naar mijn werk door een man op een ST5 die geen fatsoenlijke remafstand hield. Daarnaast droeg hij ook geen helm, hoe dom kun je zijn... :x
Heb zijn kentekenplaat onthouden en opgezocht in het kentekenregister, fiets was (gelukkig) wel verzekerd. Of je er iets aan hebt als je onderuit bent gegaan zonder helm is de vraag...
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Radiotechniman schreef: 22 mei 2022, 01:16 Ik werd afgelopen week achtervolgd op weg naar mijn werk door een man op een ST5 die geen fatsoenlijke remafstand hield. Daarnaast droeg hij ook geen helm, hoe dom kun je zijn... :x
Nou ja, als je heel dom bent kan je natuurlijk ook weinig hersenschade oplopen :mrgreen:
Radiotechniman schreef: 22 mei 2022, 01:16 fiets was (gelukkig) wel verzekerd. Of je er iets aan hebt als je onderuit bent gegaan zonder helm is de vraag...
Het is natuurlijk ook weer geen garantie dat je met je hoofd op de grond komt als je valt... ik ben zelf 3x gevallen (1x over de kop door afgebroken voorvork, 1x onderuit geschoven en 1x aangereden door een automobilist), mijn helm heeft daarbij geen enkele keer de grond geraakt.

Dat gezegd hebbende: ook met deze statistieken vind ik het totaal onverantwoord om zonder helm te rijden. Het gaat er namelijk niet om hoe vaak het goed gaat, het gaat om die ene keer dat het (goed) fout gaat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik zag laatst ook een man op een stromer over de brug bij Gorinchem rijden zonder helm.....kon niet zien welk type....

Zeker niet verstandig....als moet ik eerlijk zeggen dat als ik in de zomer met mijn vrouw ga toeren (normale E bike) ik ook vaak zonder helm ga...maar dan rijden we normale E bike snelheid.....Ja dan ben ik in overtreding en kun je nog steeds verkeerd terecht komen......
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Al ben je wel verzekerd als je onderuit gaat zonder helm, echte hersenschade kan je met geen geld terug kopen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
mrstrom

MarcelH schreef: 22 mei 2022, 10:36 Ik zag laatst ook een man op een stromer over de brug bij Gorinchem rijden zonder helm.....kon niet zien welk type....

Zeker niet verstandig....als moet ik eerlijk zeggen dat als ik in de zomer met mijn vrouw ga toeren (normale E bike) ik ook vaak zonder helm ga...maar dan rijden we normale E bike snelheid.....Ja dan ben ik in overtreding en kun je nog steeds verkeerd terecht komen......
Nou dan zet je hem toch gewoon op? Ben je bang dat je vrouw je haren dan niet goed vind zitten? ;p

Smoesjes van te warm enzo?
Plaats reactie