Speed Pedelec versus illegaal opgevoerde e-bike

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 23 mei 2022, 18:40 Dan wordt het dus een andere motor/controller/accu/display combi, ofwel bijna de volledige elektronica.
Motor kan blijven, accu ook maar mogelijk BMS vervangen (afhv communicatie ja/nee). Controller vervangen en het display zal ook moeten gaan. Al bij al valt dat nog mee, BMS, controller en display elk aan 50€ en een dag knutselen. Uiteraard op en top illegaal maar perfect mogelijk.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Stromeur schreef: 23 mei 2022, 20:15 E-chopper waarschijnlijk. Die zie je hier in Harlingen helaas ook steeds meer. Veelal met blauw kenteken erop.


E-chopper.png
Meer fatbikes denk ik. Daar zitten voor de vorm nog wel trappers op, maar bij veel merken en uitvoeringen heb je die niet nodig of is een gashendel los te bestellen.

Afbeelding

Het is echt een plaag. Ze hebben al snel 1000 watt of sterkere motoren. En iedereen rijdt er op. Ook kinderen ruim onder de 16, want het is toch gewoon een e-bike? :bu:
Samen met te snel rijdende VanMoofs komen deze dingen in de regio Amsterdam uit alle hoeken en gaten puilen, Ik snap het ook nog wel, want je koopt ze al vanaf 995 eurootjes. Want sinds je hier met je snorfiets op de weg moet met een helm op is dit voor veel mensen een alternatief. En waarom zou je 2x zoveel voor een gewone saaie e-bike betalen die maar 25 gaat. Want de snorfiets reed tenslotte ook harder dan 25.
Het wordt tijd dat hier keihard op gehandhaafd gaat worden. .
Gelukkig zijn de Onewheels, e-steps, segways, en e-skateboards dan wel weer uit het straatbeeld verdwenen, Die hype is over.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

FreddyH schreef: 23 mei 2022, 18:40

Bosch SP's zijn overigens even eenvoudig op te voeren als Bosch e-bikes. Alleen is het daar wat zinloos omdat het vermogen gewoon niet toereikend is.
.
Ein Österreicher hat in seinem S-Pedelec ein Tuning-Modul verbaut. Es unterstützt nun bis 45km/h statt 42,5km/h. Per GPS ermittelt, da der Bosch-Tacho mehr anzeigt als wirklich gefahren wird.

Bosch begrenzt die Leistung zusätzlich. Vermutlich um die Reichweite zu erhöhen. Die nötige Eigenleistung mus natürlich erbracht werden.



Een Oostenrijker heeft een tuningmodule in zijn S-pedelec ingebouwd. Het ondersteunt nu tot 45 km/u in plaats van 42,5 km/u. Bepaald door GPS, aangezien de Bosch snelheidsmeter meer aangeeft dan er werkelijk wordt gereden.

Bosch beperkt ook het vermogen. Vermoedelijk om het bereik te vergroten. Natuurlijk moet de nodige persoonlijke bijdrage worden geleverd.


Übersetzt mit DeepL

https://www.deepl.com/app/?utm_medium=android-share
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Stromeur schreef: 23 mei 2022, 20:15 Het wordt tijd dat hier keihard op gehandhaafd gaat worden. .
De echt grote steden (voor Nederlandse begrippen) met gigantische verkeersproblematiek lijken mij bij uitstek de "speeltuin" van alternatieven voor de auto. Ik woon in de 5e grootste gemeente van NL qua aantal inwoners, maar hier valt het m.i. nog wel mee met al dan niet illegale e-bikes.

Maar hoe ga je handhaven op e-bikes en afgeleiden? De rollenbank waar menig opgevoerde brommer mee door de mand viel? Hoe werkt dat eigenlijk met fietsen met trapondersteuning? Gaat oom agent dan zijn best doen om zo hard mogelijk te trappen? :lol:
Een voertuig met kenteken kun je nog met vaste en mobiele snelheidscontroles relatief makkelijk controleren. Maar hoe ga je dat doen bij voertuigen zonder kenteken? Als ik als agent in die donkergrijze VW Transporter net van m'n donut zat te genieten zou ik die fiets zonder kenteken ook lekker laten gaan ;) .
Als ik zo de Kampioen doorlees zie ik dat er aandacht wordt gevraagd voor helmgebruik op alle tweewielers, niet alleen de snellere. Dus wellicht brengt de toekomst ook precies dat.

Die gast in de foto heeft iig wel die mooie Pica markeertools in z'n werkbroekzak :cool2: .
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rollerbank.jpg
Rollerbank.jpg (222.66 KiB) 835 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Haha, deze had ik nog niet gezien. Ludieke foto! :ay
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wat doet oom agent eigenlijk met zijn duimen ? ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 05 jun 2022, 11:15 Wat doet oom agent eigenlijk met zijn duimen ? ... :mrgreen:
Zorgen dat de fietser goed stabiel zit. Hij heeft uiteraard eerst wat vriendencrème op zijn duimen gedaan :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Volgens mij ging ie net de turbo stand activeren ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Waarom moet ik nu ineens aan een grap van Urbanus denken over een Franstalig varken?
Plaats reactie