Verschil al bij al niet zo groot

baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 281
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Samtruwant schreef: 04 nov 2022, 15:33 Dus racefiets blijft m'n favoriet, maar de Stromer is een goeie 2de keus, beter dan de auto alleszins :)
Hoe gaat het met het zweten dan? Ik ben een gravelbike aan het overwegen om (met mooi weer) naar het werk te gaan, maar met douchen kost het dan extra tijd.
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 236
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

Ik vind het toch een aardig verschil.

Met de Stromer ben ik altijd 30-34 min onderweg (kleine 20km). Met de e-bike van de vrouw bijna een uur, met de mountainbike nog langer

Met de auto, afhankelijk van het uur 25-35 minuten. Met de auto kom ik langs een druk winkelcentrum en langs enkele scholen. In de ochtend is dat aanschuiven, 's nachts gaat het natuurlijk heel snel. Met de fiets kan ik langs het jaagpad. In de ochtend of nacht is dat dus altijd vol gas. Op momenten in de namiddag, met veel andere fietsen rij ik heel rustig. Ik ben dus nauwelijks trager dan de auto en veel sneller dan met de elektrische fiets.

Met de elektrische fiets duurt het me net te lang. Ik kom 2 dagen per week pas thuis om 23:10 (met de Stromer, met de e-bike zou dat 23:30 zijn. De volgende ochtend moet ik om 6:50 weer op de stromer zitten, dat is te doen , maar met een gewone fiets of e-bike zou ik de nacht te kort vinden.

Op dagen dat ik vroeg klaar ben, rij ik op de heenweg trouwens op standje 2, wat maar enkele minuten scheelt, zodat ik op de terugweg op stand 1 nog een grotere omweg kan maken, en dus op 1 lading een km of 65-70 kan

Ik blijf het een enorme meerwaarde vinden en vind het zowat de beste aankoop die ik ooit deed. Sinds ik de stromer heb (eigenlijk ook al toen ik hiervoor een opgevoerde e-bike van cube had), neem ik, als ik geen kinderen/spullen moet meenemen, letterlijk nooit meer de auto voor afstanden tot 20km. 't is echt ontspannen. Beter voor het lijf, milieu, portemonnee... Ik ben echt verkocht.

Het grootste voordeel voor mij is dat ik m'n hoofd leeg kan maken op de fiets, na het werk.
Lekker fietsen...
Gebruikersavatar
Herbal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 mei 2019, 07:17
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3 Pinion SE
Km-stand: 3760

metalpe schreef: 09 nov 2022, 10:10

Het grootste voordeel voor mij is dat ik m'n hoofd leeg kan maken op de fiets, na het werk.

Begrijp je 100% :)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wat ik bemerk wat betreft de tijd die je kwijt bent met stromeren is dat het niet alleen fietstijd is. Die is 65 minuten. Maar ook de tijd die je kwijt bent met op en afstappen beiden kosten me minstens een kwartier zo niet meer. Niet erg overigens. Ik vind de beweging heerlijk, etc....
S avonds: batterij opgeladen, schone kleren pakken, mijn broodtrommel, appel, laptop, portemonee in de fietstas, sleutels werk bij de hand. Fiets in de serre zetten. Helm, handschoenen, protectorshirt, jas, reflectie vestje, mtbschoenen klaar zetten. Fiets op slot en naar bed.
De volgende dag om 6.55 uur: eerst kijken naar buienradar; gelukkig geen regenbroek nodig, fiets aanzetten, protectorshirt aan jas plus reflectie aantrekken, mtbschoenen aan. Licht helm aan, vervolgens dat ding op mijn kop, o ja het wordt donker, mijn Lezynelamp monteren ( heb ik m op geladen?. :bh: ..). Tassen dicht. Naar de wc . Tassen weer open; heb alles bij me..?. :bn: Fiets naar buiten. Mijn lief goedendag kussen...........en rust. Dan mag ik fietsen :bp:

Ik bespaar je wat ik allemaal in het fietsenhok doe wanneer ik op school arriveer........

Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Alles zal wel zijn voor en nadelen hebben zeker?
Ik fiets momenteel nog met een mountainbike naar het werk. (op het gemakje) .
Enkel fietsen doe ik er toch gemakkelijk 1u15 over momenteel, en als het tegenwind is, of ik heb geen energie wat langer.
Op werk douchen enzo neemt toch wat tijd. Maar als ik eerst met de fiets naar de trein moet, wachten op de trein, afhankelijk zijn van wanneer de trein rijdt. enfin.
Trein kan vertraging hebben, fiets kan lek rijden...
Maar ik moet zeggen nu ik al een tijdje met de fiets ga, echt geen zin meer in de trein. vooral zo moeten kijken wanneer je er eentje hebt, en tzjah soms ook irritante mensen op de trein :s

Ik hoop dat met een speed pedelec (ja ik moet nog een paar maandjes wachten tot levering) ik iets sneller zal zijn, als ik helemaal leeggewerkt ben toch aangenaam naar huis kan.
Ook gewoon, mijn mountainbike is echt op (25 jaar oud denk ik), dus wilde toch een nieuwe fiets. En ik denk dat speed pedelec gewoon ik fun is ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Syntax Error schreef: 16 nov 2022, 12:02 En ik denk dat speed pedelec gewoon ik fun is ;)
Dat zeer zeker! Het fietst gewoon heerlijk. Snelheden boven de 35 km/h (op plekken waar het veilig kan) hebben voor mij iets magisch en het vlottere accelereren - ook gewoon als je moe bent - is gewoon lekker.

Op de gewone fiets heb ik na langere tijd (of na veel korte ritten van warm worden, weer afkoelen, weer warm worden, etc.) minder puf in mijn spieren. Dan is accelereren niet meer fijn, en ga je vanzelf meer risico nemen. Wat vlotter inhalen, wat sneller door de bocht, etc. Op de speed pedelec heb ik daar geen last van. Ook al heb ik pap in de benen (zoals vanochtend na gisterenavond een stevige pot volleyballen) dan nog fietst het vlot, accelereert het vlot, fiets ik met windkracht 3 tegen alsnog lekker tegen de begrenzer aan. HEERLIJK :d3:

Dat gezegd hebbende: gewoon lekker een eind fietsen op mijn motorloze fiets vind ik ook nog steeds heerlijk, maar dat haalt het niet bij het de bocht insmijten van een strak sturende speed pedelec :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie