Kan ik een NL speed pedelec zonder inschrijvingsbewijs (nooit ingeschreven) dus enkel met COC op kenteken zetten in BE?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

dikkenherman schreef: 05 nov 2022, 13:22 Hij is ingeschreven geweest in België. Dit heb ik op chassisnummer geverifieerd bij de Belgische politie.
dikkenherman schreef: 05 nov 2022, 13:22 Dan is hij in het EU-buitenland terechtgekomen, maar daar nooit ingeschreven. Het originele CoC zit erbij.
dikkenherman schreef: 05 nov 2022, 13:22 Krijg ik deze op een of andere manier ingeschreven?
Als de politie kan zien dat ie in BE werd ingeschreven, kunnen ze dan niet de nummerplaat zien van de laatste registratie in BE ? ... indien ja : dan kunnen ze je ook een zogenaamd "Attest verlies inschrijvingsbewijs" afleveren wat volstaat om hem opnieuw in te schrijven.

Zie ook : viewtopic.php?t=5498
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
dikkenherman
Pro
Pro
Western Sahara
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 okt 2022, 23:07
Locatie: Leuven, België

Als de politie kan zien dat ie in BE werd ingeschreven, kunnen ze dan niet de nummerplaat zien van de laatste registratie in BE ? ... indien ja : dan kunnen ze je ook een zogenaamd "Attest verlies inschrijvingsbewijs" afleveren wat volstaat om hem opnieuw in te schrijven.

Zie ook : viewtopic.php?t=5498
Dan moet je al van enkele zaken uitgaan die ik niet zo zeker weet:
- Hij is niet uitgeschreven is voor export uit België.
- De politie heeft er geen probleem mee dat hij wel is uitgeschreven.
- De politie wil mij een "attest van verlies inschrijvingsbewijs" geven. Ik ben niet de bij de DIV gekende eigenaar, niet de huidige verkoper.

Uiteindelijk is het enige dat ik zou hebben;
- het originele Europese goedkeuringsdocument e1*2002/24*xxx*xx (CoC oude stijl speed pedelec)
- bevestiging van de politie dat hij al in België is ingeschreven geweest
- de fysieke speed pedelec met overeenstemmend chassisnummer
- het contract met een degelijk geïdentificeerde verkoper
- het bewijs van betaling voor de aankoop (bewijs bankoverschrijving, ontvangstbewijs cash, ...).


Ontbreekt:
- laatste inschrijvingsbewijs
- attest van verlies inschrijvingsbewijs
- identiteit van de persoon op wiens naam de speed pedelec het laatst ingeschreven stond in België
- kennis huidige administratieve toestand (inschrijving in België stopgezet omwille van export?, ...)

Ik bel maandag wel even met de DIV. Hopelijk kunnen zij helpen...
Plaats reactie