Aska

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 04 sep 2022, 12:02 you never get a second change for a first impression
Dit hebben ze bij Aska helaas nog niet begrepen. Bij elk testrit-verslag dat we hier lezen is er wel 'wat'. (En op Eurobike kón ik de Aska niet eens testen omdat ze vergeten waren meerdere zadelpennen mee te nemnen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

Is inderdaad een gemiste kans.
De fiets heeft zeker potentie.
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 04 sep 2022, 12:33 Dit hebben ze bij Aska helaas nog niet begrepen. Bij elk testrit-verslag dat we hier lezen is er wel 'wat'.
Dat, óf de fiets is zo *kuch* degelijk dat er na elke rit weer iets anders kapot of losgetrild is...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dbtk schreef: 04 sep 2022, 11:42 geen test-bus
Ik zag die zogenaamde "test-bus" een paar weken geleden : is niet meer dan een ordinaire Ford Transit Custom die bij een beletteraar gepasseerd is ... that's it.
Stromeur schreef: 04 sep 2022, 12:33 op Eurobike kón ik de Aska niet eens testen omdat ze vergeten waren meerdere zadelpennen mee te nemnen.
Had je dan geen ijzerzaag mee ? ... ;)

Ik heb een dealer op minder dan 20 km zitten, maar het wordt hoe langer hoe meer duidelijk(er) dat deelnemen aan dit test-event waarschijnlijk tijdsverlies is ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee. Normaal heb ik wel standaard een pijpsnijder in mijn binnenzak zitten, maar die was ik vergeten mee te nemen naar Frankfurt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar zonder gekheid: wie dat leuk vindt kan z'n/haar ervaring met de Aska ook delen in onze Speed Pedelec Keuzehulp:

https://speedpedelecreview.com/product/ ... edpedelec/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fourre
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2021, 22:54

Ik kwam per toeval de bezieler van Aska tegen tijdens een rit op mijn Klever pinion X speed.
Ik mocht de Aska even testen (zo'n 15km), we reden toch dezelfde richting uit.

Omstandigheden: invallende duisternis, natte ondergrond en nu en dan wat regen.

Ervaring; de Aska voelt erg speels wendbaar en toch stabiel aan, ik kon er een hogere snelheid mee aanhouden in de bochten als met mijn klever, zonder het gevoel te krijgen dat ik uit de bocht zou vliegen.
Verder voelt de aandrijving heel "natuurlijk" -geen plotse rukken-. De top snelheid ligt toch een 3 a 5 km/h hoger als op de Klever (ik moest inhouden op de Aska om samen te fietsen).

De Aska voelde voor mij -als MTBer- erg vertrouwd en comfortabel aan. Het speelse karakter sprak mij enorm aan.
Ik ben van plan om ze zeker eens te bekijken als de leasing van mijn Klever erop zit.
Van mijn Klever ben ik trouwens ook heel tevreden nu 2500km, in alle weersomstandigheden, nog geen enkel technisch probleem.
Kristof
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2022, 06:39

Heeft iemand zijn aska al ontvangen? Wat zijn de ervaringen ermee? Ik twijfel tussen een recht stuur of het gebogen stuur. Degene die er eentje hebben, wat hebben jullie gekozen?
JeroenP
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2021, 10:15
Locatie: Mechelen
Merk SP: Åska (2022)

Dag Kristof,

Voor mijn 1.70m: gebogen stuur en korte zadelpen.

Een plezier om mee te rjden!
Åska (2022)
Kristof
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2022, 06:39

Ik heb de mijne ondertussen ook besteld. Groene aska met recht stuur. Benieuwd wanneer ik hem ga hebben.
Plaats reactie