Aska

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 18 jul 2022, 07:35 Lijkt wel of die motor een beetje open staat ?
Nee is gezichtsbedrog. Dat zou fysiek op die manier ook onmogelijk zijn. Er zit wat spul/coating/dinges op de naad tussen de twee motorhelften.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 17 jul 2022, 22:02 Het enige andere merk dat dit ooit serieus heeft geprobeerd is Trefecta
R & M : zowel de Homage als de Delite én de Superdelite zijn volledig geveerd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde (maar schreef dat niet) met achterwielmotor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Had zo’n Trefecta ook geen middenmotor ? 🤔
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ruoma
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2022, 00:44

Ik heb ondertussen in België al zo’n 2x gereden met een Aska. Eerste keer vergeleken met een ellio en tweede keer met een st3 derailleur. Telkens zo’n kwartiertje gereden.

De gevoeligheid van de st3 heb ik toen niet gecheckt, maar ik had wel het gevoel dat de aska toch wel sterker was en sneller optrok.

Maar vooral de zithouding is compleet anders. Op de aska zit je een beetje met je zitvlak lager dan je stuur precies, op de st3 net andersom.

De Kinect van de st3 vind ik comfortabeler. Alsook het stuur. Stuur van aska is een beetje smal.

Over het algemeen was ik onder de indruk van de kracht maar vond ik het comfort wat dirtbike achtig. Een groot frame onder je, hoog van de grond. Ik voelde me er met m’n 1.78 klein op. Tov de st3 pastte meer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ruoma schreef: 18 jul 2022, 21:34 De gevoeligheid van de st3 heb ik toen niet gecheckt, maar ik had wel het gevoel dat de aska toch wel sterker was en sneller optrok.
Op papier is de Neodrives motor in de Aska minder krachtig en minder zuinig dan de TDCM motor in de Stromer ST3. Maar e.e.a. hangt inderdaad ook af van hoe de beide bikes waren afgesteld, en van nog wel wat meer factoren.

Een ST3 is een beetje een wolf in schaapskleren, omdat-ie zo enorm stabiel rijdt. Toen ik er voor het eerst op reed dacht ik dat het een hele saaie Stromer was, er gebeurde allemaal niet zoveel. Totdat ik op de OMNI keek en zag dat ik in no time 48km/u reed. (Op de display dus, GPS gemeten zal dat rond de 45km/u zijn.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

ÅSKA bezoekt de komende 6 weken verschillende plaatsen in Vlaanderen met hun test-bus ... een overzicht van de testevenementen bekijken en het boeken van een (amper) 15 minuten durende proefrit kan via deze link.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

Net ingeschreven. Ben benieuwd.
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

Proefrit Aska.

Gisteren de proefrit gemaakt met de Aska speedpedelec voor +-15min. Ik had waarschijnlijk ook langer mogen rijden want het leek er mij niet op dat het heel druk ging worden.

Er was geen reclame te zien van Aska zelf. Geen banner, geen vlag, geen test-bus zoals hierboven aangegeven en niemand van Aska zelf (was ineens weg zei de FM die daar post had gevat.) Wel spijtig dat er niemand van Aska was. Deze mensen zouden op deze evenementen toch aanwezig moeten zijn.

Maar de fiets was er wel! De groene versie. Echt een vette bike op het eerste zicht maar de korte proefrit kon mij niet bekoren. De fiets rammelde en achteraan na het remmen en uit stilstand vertrekken was er ook iets niet echt goed in orde.

Optrekken naar 45km ging heel vlot en op 46km op het scherm stopte de fiets met kracht bijgeven en was het bijna niet mogelijk om nog harder te gaan.
De pinion was ik niet gewoon (heb een st2 beltdrive) dus daar kan ik niet echt over oordelen.

De vering vooraan en achteraan was top en het remmen ging zeer goed en krachtig (zonder te piepen)

Op deze korte rit zou ik mijn ST2 BeltDrive niet willen ruilen maar je eigen fiets zet je qua afstellingen ook zelf naar je hand en dat kon niet in deze korte tijd met de Aska.

Aska heeft zeker een plaatsje op de markt maar de prijs ligt wat hoog.

De FM vertelde me dat de homologatie van de fietsen nog maar 1 week geleden in orde was gekomen. Hijzelf had er 25 in bestelling staan waarvan er al enkele verkocht waren en die ze de volgende week zouden gaan uitleveren.
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Dbtk schreef: 04 sep 2022, 11:42 Proefrit Aska.

Gisteren de proefrit gemaakt met de Aska speedpedelec voor +-15min. Ik had waarschijnlijk ook langer mogen rijden want het leek er mij niet op dat het heel druk ging worden.

Er was geen reclame te zien van Aska zelf. Geen banner, geen vlag, geen test-bus zoals hierboven aangegeven en niemand van Aska zelf (was ineens weg zei de FM die daar post had gevat.) Wel spijtig dat er niemand van Aska was. Deze mensen zouden op deze evenementen toch aanwezig moeten zijn.

Maar de fiets was er wel! De groene versie. Echt een vette bike op het eerste zicht maar de korte proefrit kon mij niet bekoren. De fiets rammelde en achteraan na het remmen en uit stilstand vertrekken was er ook iets niet echt goed in orde.

Optrekken naar 45km ging heel vlot en op 46km op het scherm stopte de fiets met kracht bijgeven en was het bijna niet mogelijk om nog harder te gaan.
De pinion was ik niet gewoon (heb een st2 beltdrive) dus daar kan ik niet echt over oordelen.

De vering vooraan en achteraan was top en het remmen ging zeer goed en krachtig (zonder te piepen)

Op deze korte rit zou ik mijn ST2 BeltDrive niet willen ruilen maar je eigen fiets zet je qua afstellingen ook zelf naar je hand en dat kon niet in deze korte tijd met de Aska.

Aska heeft zeker een plaatsje op de markt maar de prijs ligt wat hoog.

De FM vertelde me dat de homologatie van de fietsen nog maar 1 week geleden in orde was gekomen. Hijzelf had er 25 in bestelling staan waarvan er al enkele verkocht waren en die ze de volgende week zouden gaan uitleveren.
Dank voor je verslag.

Ik snap echt niet als je al fietsen gehomologeerd hebt en volgende week gaat leveren dat je potentiële klanten op een fiets laat rijden die rammelt en niet optimaal rijd.....you never get a second change for a first impression.

Klinkt als wel goed op zich wel een serieus alternatief.....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie