Aska

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JohanB schreef: 18 apr 2022, 20:58 Langs 1 kant begrijp ik wel dat ze hun eigen fietsen proberen te promote, maar toch...
Zo'n verhaal over een beëindigd dealerschap heeft altijd twee kanten.

Ik weet niet hoe lang ze al geen Stromer dealer meer zijn, maar ik hoor veel ex-Stromer dealers bijvoorbeeld nog steeds roepen dat Stromers 'altijd' storingen krijgen bij regen. Terwijl de structurele oorzaak van dit probleem al ergens in 2018/2019 is aangepakt. Om maar eens wat te noemen.

Neemt niet weg dat Stromer een vrij stugge organisatie is om mee samen te werken. Dat moet je 'kunnen' (en willen) als FM.

En dat neemt ook niet weg dat we bij Aska nog helemaal niet weten waar we aan toe zijn. Die moeten zich nog bewijzen, kan alle kanten op gaan. Tot nu toe vind ik ze in het contact, de kwaliteit van de demo-vloot en de beschikbaarheid van demo-modellen een beetje vlees noch vis. Daarmee kom je er niet in de SP-markt.

Kijk wat een start-up zoals Ellio doet om een sterk merk weg te zetten: veel demo's, alle beurzen afgaan, zeer actief online (ook op Social Media), enorm hoog en persoonlijk serviceniveau, technologisch vernieuwend. Alleen zo krijg je misschien een klein voetje tussen de deur. Ik mis dat gevoel nog een beetje bij Aska, maar ik kan me vergissen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het voelt een beetje als Philips in de jaren 80 en 90: technisch een leuk ding wat ze maken, maar ze snappen d'r geen dr*l van :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Misschien heeft stromer het water probleem opgelost.
Feit is toch wel dat bepaalde andere problemen erg hardnekkig lijken.......

Ik heb het idee dat dat niet alleen aan de aantallen ligt, de klever rijders hier, wat er steeds meer worden hoor ik nooit klagen over ondersteuningsproblemen......
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Moet je eens in de Klever FB groep gaan kijken ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 19 apr 2022, 10:47 Moet je eens in de Klever FB groep gaan kijken ;)
Oke klinkt niet positief....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op FB wordt sowieso veel meer gemekkerd en geklaagd. En Klever maakt net als Stromer flinke verbeterstappen, maar zaken zoals vocht in display, storingen in de ondersteuning b.v. na het rijden over hobbels, zo er een der eens een crank die eraf dondert, mysterieuze foutcodes... het klinkt eigenlijk allemaal zo'n beetje hetzelfde als bij Stromer.

Ik ben er persoonlijk niet zo snel van onder de indruk, maar de verontwaardiging/onrust/irritatie onder degenen die dit gebeurt is er ook, en wel begrijpelijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Het afneembar display, in gebruik tot model 2018 (die modellen zijn ook nog in 2019 verkocht...) had inderdaad last van vocht, mijn (vast) display vanaf model 2019 heeft het in elk geval niet.
Ondersteuning uit bij slecht wegdek moet een niet goed bevestigde accu zijn (te veel speling?), of opnieuw het afneembaar display. De Bosch SP’s hebben er ook last van. Ik heb er geen last van maar mijn accu zit dan ook goed vast en ik heb het vaste display.
Die linker crank is een puntje, heb ik ook gehad. Maar opgelost met schroefdraadborging.
Rare foutcodes heb ik ook niet, maar misschien door accu/display onderbrekingen?
Uiteraard allemaal niet leuk als je het aan de hand hebt dus ben ik blij om probleemloos rond te toeren.
Laatst gewijzigd door Jins op 19 apr 2022, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
AlbusinAlbis
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2022, 13:34

JohanB schreef: 17 apr 2022, 22:03 Hoi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee maar was nog niet geregistreerd....

Nu heb ik ook erge intresse in deze pedelec.
Afgelopen week heb ik dan eens een verdeler bezocht voor meer info.

Testen is blijkbaar nog niet zo simpel, weinig test fietsen in omloop blijkbaar, dit jaar zouden er wel 110 testfietsen bij komen zeggen ze.

Maar dan, blijkbaar ook enkel mogelijk om de fiets max 30min te testen, huren voor een dag (of langer) is niet mogelijk.
Een vriend van me heeft zo bv zijn Ellio eerst een week gehuurd voor echt te testen.
Het zijn geen kleine bedragen niet meer en je koopt ook niet elk jaar een nieuwe.
Dus dat vind ik wel wat jammer.

Momenteel heb ik een Stromer st1x en nog tevreden van.
Destijds met de aankoop was ik nog aan het twijfelen met de st3 maar omdat het mijn 1ste pedelec was vond ik de St1x al meer dan genoeg kosten.

Dus nu zit ik wat met hetzelfde dilemma, st3 vs aska.
De st3 kan ik gemakkelijk huren voor een dag (of langer).

Wat me ook een beetje tegen de borst stootte is het feit dat de verdeler Stromer nogal de grond in boorde, niks als klachten en problemen volgens hem.
Tja Stromer bestaat al 5 jaar en heeft al massa's pedelec's rond rijden, de vraag is nog maar of Aska het zelfs 5 jaar gaat uit houden.

Wanneer ik 9000euro aan een fiets wens te besteden wil ik gewoon graag voor mezelf uitmaken of het wel een goede keuze is geweest.
Destijds had ik beter 1500euro opgelegd bij mijn st1x en dan reed ik nu gewoon st3.
Een grap die me nu als het ware 7000euro kost.

Normaal gaan ze me binnenkort contacteren zodat ik 30min met de Aska mag rijden, hopelijk ben ik er dan uit wat ik ermee doe...
Vreemd en toch niet mijn ervaring : het lijkt er idd op dat er over heel Vlaanderen maar enkele dealers een testfiets ter beschikking hebben op dit moment (volgens de ASKA website) maar zolang deze niet te ver uit je buurt liggen is er geen probleem.

Ik heb contact genomen met enkele dealers die een testfiets hadden en zo heb ik -bij met name een Wildiers dealer- de ASKA meegekregen voor een rit van toch een 55 km.

Omdat ik nog met enkele vragen zat erna de fiets gehuurd voor een volle dag zodat ik er ook ‘s avonds is mee op pad kon. (Het huurbedrag zou afgetrokken bij evt. aankoop)

Al bij al heb ik er een positieve indruk aan overgehouden, al geef ik toe dat “in het land der blinden eenoog koning is “ en er bitter weinig alternatieven zijn in de combinatie fully-achterwielmotor-riemaandrijving .

Ik wil tijdens mijn verplaatsingen niet beperkt zijn tot verharde wegen en bijgevolg is een fully voor mij een must.

Dit maakt de ASKA (voorlopig) een unicum en bijgevolg moeilijk 1 op 1 vergelijkbaar met het huidige marktaanbod.
JohanB
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 apr 2022, 07:34
Locatie: Lichtaart
Merk SP: Klever x speed pinion
Km-stand: 12000

Dan heb je echt wel geluk gehad.
Ik heb er, na maanden, niks meer van gehoord.
Ook de dealer, doet er geen moeite meer voor omdat ze toch niets communiceren. Zonde en mooie aanloop naar toekomstig fallissement.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Afgelopen weekend op Eurobike bleek hoe ontzettend waardevol de Gates stand binnen en de PINION test-stand buiten waren voor merken die niet met een eigen expositie aanwezig waren.

Persoonlijk ben ik al jaren enorm fan van de combinatie Gates + PINION hub. Ik word er blij van dat deze combi op steeds meer speed pedelecs terug te vinden is. Zo ook op de Aska; deze maakt zoals bekend gebruik van de standaard Neodrives set die bestaat uit een achterwielmotor, accu, Gates riem en PINION C1.9 versnellingshub.

Ook Aska had dus geen eigen stand, maar hij was bij PINION wél beschikbaar voor een testrit. Alleen... de Aska vertegenwoordiger was vergeten om een verstelbare zadelpen mee te nemen en het zadel kon NIKS lager dan wat op de foto's hieronder te zien is. Helaas was het voor mij daardoor niet mogelijk om de Aska te testen.

Ik weet dat die arme jongen zichzelf wel voor de kop kon slaan dat hij dit onderdeel vergeten was mee te nemen; maar dit soort kleine missers kunnen grote gevolgen hebben, want ze kunnen een beginnend merk maken of breken. Er zijn dit jaar meer speed pedelec start-ups dan ooit en de markt is keihard. Je komt er NIET tussen wanneer je je zaakjes niet op orde hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie