Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vrees dat-ie er niet goedkoper op zal worden, alleen al vanwege de 1.200Wh accu, mocht die inderdaad standaard worden (en wat er momenteel verder allemaal in de economie gebeurt weten we helaas ook..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Knikmops
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2021, 20:12
Locatie: Antwerpen - Turnhout - Hoogstraten

1200wh heb ik sowieso nodig (45km enkel), dus da's geen probleem. Als hij de stille lader dan standaard krijgt vind ik dat ook wel iets waard (laden op kantoor). Dus in dat opzicht zal het misschien wel meevallen.
Knikmops
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2021, 20:12
Locatie: Antwerpen - Turnhout - Hoogstraten

Misschien dat deze reactie toch over een Pinion ging dan: viewtopic.php?p=111009#p111009
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Knikmops
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2021, 20:12
Locatie: Antwerpen - Turnhout - Hoogstraten

Net met iemand van Klever (geen idee of het van klever zelf was of van een dealer) gesproken, hij vertelde dat de Pinion in zijn huidige configuratie al niet meer leverbaar is; enkel in peacock maat L.
De nieuwe Pinion zou in dezelfde kleuren als de Alpha komen, met de nieuwe display en met de verstelbare stuurpen. De nieuwe snellader zou er echter niet bij zijn! Verschillen met de Alpha zijn dan de pinkers, de motor en de lader.
Leverbaar vanaf half april, prijs heeft hij niet verteld (ook niet naar gevraagd).
jks82
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2022, 13:48
Locatie: OVL
Merk SP: klever
Km-stand: 4000

Huidige pinion niet leverbaar?
Heb de mijne vandaag opgehaald, besteld half februari..
peacock maat M
Mss eentje van de laatste dan
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jks82 schreef: 12 mar 2022, 21:50 Mss eentje van de laatste dan
Klopt, de huidige X Speed PINION is inmiddels zo goed als op bij Klever.

Persoonlijk ben ik daar erg blij mee, nu Klever een vernieuwde versie uitbrengt. Van de reguliere X Speed waren (en zijn nog steeds) veel teveel varianten uit veel teveel verschillende jaargangen leverbaar (van de B Speed trouwens ook). Dan zie je als klant door de bomen het bos niet meer v.w.b. de afmontage en kwaliteitsverbetering. Ik hoop van harte dat Klever dit niet gaat herhalen met de nieuwere modellen zoals de PINION, Alpha, N en Y.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit wordt de nieuwe:

viewtopic.php?f=36&t=5102
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vintje
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 apr 2022, 08:50
Locatie: Flanders
Merk SP: Stromer

Hoi,
Ik ben nieuw hier op dit forum en moet mijn weg hier nog wat zoeken, dus, als ik dit verkeerd plaatste, excuse me :bh:
Een 2 tal weken geleden kocht ik mij een Klever X speed pinion bij mijn lokale dealer, ik kreeg er kosteloos de upgrade van de zwaarste batterij bij, dat vergemakkelijkte mijn keuze…
De fiets testte ik nog maar enkele keren, één keer een ritje van 55 km en ééntje van een 45 km…. Waar ik het verschot van mijn leven mee meemaakte. Ik had een korte stop gedaan en wou net een drukke weg oversteken met ondersteuning toen er iets gebeurde dat ik hoop nooit meer te moeten meemaken.
Bij het dwarsen van de weg… had ik plots maar 1 pedaal meer!
Met meer geluk dan kunde, toch recht gebleven en geen ongeluk veroorzaakt tussen het drukke verkeer.
Daarna met een rode kop “mijn stukken” bijeen geraapt, zelf nog geprobeerd om de trapper terug in de trapas te draaien, maar dat lukte niet, denk dat de draad te geschonden is…
Zijn er nog mensen die een gelijkaardig probleem meemaakten?

Vintje.
Ervaring is wat je opdoet wanneer je de handleiding overslaat… :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik neem aan dat je de trapper inclusief crank verloren bent? Dat kan gebeuren als de FM de boel niet goed heeft vast gezet én geborgd.

We lezen het helaas incidenteel ook weleens bij Stromers. Doodeng.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie