Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vintje schreef: 19 apr 2022, 19:37 Wel aangenaam verrast van de kordate aanpak van mijn fietsenmaker!
Verrast ?

Wat ne cinema ... als hij een deftige afleveringscontrole had uitgevoerd dan was er niets gebeurd !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
xspeedandre
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2022, 19:06
Locatie: Izegem
Merk SP: Klever x speed pinion
Km-stand: 1275

Vandaag de eerste 1000km overschreden op de ODO teller, tijd voor wat bevindingen.

De fiets is voorzien van de 1200Wh batterij en deze is ruimschoots voldoende voor mijn ww. Momenteel rijd ik dagtotalen van 30 - 50km. Meestal heb ik nog 30%+ over. Ik laad niet bij op het werk, maar doe dit thuis. 's Morgens rijd ik meestal op ondersteuning 1, gewoon omdat ik tijd heb en wil genieten van de dag die ontwaakt. Bij de verplaatsingen naar cliënten en de rit naar huis gebruik ik ondersteuning 2. Het is met ondersteuning 2 makkelijk te doen om 45 te rijden. Voor mij moet de fiets niet als een speer vertrekken. Op z'n drie vind ik hem iets te vinnig in het stadsverkeer.

Tot nu nog geen loszittende onderdelen aan de fiets, niets rammelt.

Met de Pirelli Cycle E banden ligt hij goed vast op de weg en kan je met vertrouwen de bochten in gaan. De PINION is even wennen, maar eenmaal onder de knie dan is het een gemak om op en af te schakelen. Ik rijd meestal in 10de versnelling, deze ligt me het meest qua cadans.

Ik heb de fiets nog met een invoxia gps tracker uitgerust en ook deze werkt prima. Geeft een signaal op de telefoon vanaf het moment dat de fiets beweegt. Je kan de fiets ook volgen via een app.

Het enige wat ik zou veranderen is het zadel, dat is me iets te smal. Volgende week gaat de fiets binnen voor onderhoud, dan is het het moment om wat opties te bekijken.
the slower you go, the faster you get there...
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

xspeedandre schreef: 02 mei 2022, 19:46 Het enige wat ik zou veranderen is het zadel, dat is me iets te smal. Volgende week gaat de fiets binnen voor onderhoud, dan is het het moment om wat opties te bekijken.
Ik weet niet welk zadel je nu hebt maar een zadel die ik kan aanraden is dit model. https://www.ergonbike.com/en/product-de ... &a=saettel
Wel een beetje prijzig maar zit heerlijk (vraag maar aan mijn achterste :lol: ).
En om te weten welk model S/M of M/L kun je deze gebruiken.https://www.ergonbike.com/en/saddle-selector.html
xspeedandre
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2022, 19:06
Locatie: Izegem
Merk SP: Klever x speed pinion
Km-stand: 1275

bedankt voor de tip.
Het zadel dat er nu op zit is ook een ergon, maar een smalle versie.
Het lijkt verdacht veel op het zadel dat je voorstelt...
the slower you go, the faster you get there...
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

xspeedandre schreef: 03 mei 2022, 08:33 Het lijkt verdacht veel op het zadel dat je voorstelt...
Denk niet dat deze ST core evo standaard voorzien word. :D
Op mijn fiets zat ook een Ergon SMC 40, zelfde als op een Stromer ST5 maar deze
ST core evo zit nog heel wat comfortabeler.
TornadoTom
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 sep 2021, 16:14
Locatie: regio Gent

Brochure opgevraagd via de site van Klever, helaas is die duidelijk niet geupdatet want bij de Pinion staat nog alle informatie van het vorige model. Ik ben benieuwd of ze de stille lader ook bij de nieuwe Pinion gaan beginnen leveren.
30-jarige amateurwielrenner die zoekt of en welke SP ik moet kopen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We zitten nog midden in seizoen 2022.

De 2023 collectie wordt begin dit najaar door Klever aan de dealers gepresenteerd, en daarna aan het publiek. Ik verwacht dat dan de Klever website geupdate wordt.


Niet elke fabrikant laat zich opjagen door het feit dat Eurobike tegenwoordig midden in het hoogseizoen wordt georganiseerd; het moment waarop alle fabrikanten nog middenin de leveringen en service van 2022 modellen zitten. Dat is ook de hoofdreden dat bepaalde (ook zeer grote) fabrikanten niet op Eurobike stonden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
tmiller28
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mar 2022, 21:24
Locatie: Amsterdam
Merk SP: X Pinion 2022
Km-stand: 1500

TornadoTom schreef: 07 aug 2022, 22:13 Brochure opgevraagd via de site van Klever, helaas is die duidelijk niet geupdatet want bij de Pinion staat nog alle informatie van het vorige model. Ik ben benieuwd of ze de stille lader ook bij de nieuwe Pinion gaan beginnen leveren.
Ik heb sinds vorige week de vernieuwde X Pinion in bezit. De lader is stil :ay
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Inmiddels op 12000 kilometer. Bij het wassen daarnet gezien dat het wiel van de spanrol kapot is. Heeft geslipt en de riem afgesleten, maar gelukkig tijdig ontdekt. Ook de linker trapper is defect het lager is ook stuk. Tevens roest de rockshock voorvering, dit doorgegeven aan de fietsenmaker.
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 19 apr 2022, 19:43
Vintje schreef: 19 apr 2022, 19:41 Nog een vraagske : zijn er nog mensen die moeite hebben om de grote batterij uit de geleider te trekken?
De 1.200Wh accu is best zwaar, je moet er even wat handigheid in krijgen:

Ga aan de linkerkant naast je voorwiel staan, met je gezicht richting de accu.
Accu van het slot halen en nu de accu rustig aan de handgreep een stukje naar je toe trekken.
Al na enkele centimeters over de geleiderail kun je de accu naar opzij eruit kantelen.
Ik ga meestal zelfs over mijn voorwiel staan, gewoon recht voor de fiets.
Batterij komt er bij mij altijd vlotjes uit. Ik ben vooral voorzichtig, omdat ik de batterij er rustig uit wil nemen, geen zin om de verf van de kader de beschadigen.
Plaats reactie