Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

rewarre
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2022, 10:19
Locatie: Heist-op-den-Berg
Merk SP: Stromer ST2 2222
Km-stand: 4000

Volgens mijn bevindingen gaat er niks boven een lederen Brooks zadel. Ik heb zelf de b17 flyer special. Als je de eerste 1000km uitzit (dan is het zadel nogal hard) is het ingereden en wil je echt niets anders meer. Kost wat meer dan een normaal zadel maar er zit niks beter....
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Vandaag oliewissel, iets te laat ik weet het had bij 10k gemoeten. Wat me opviel is dat het vet bij mij grijs is, is dat normaal?
Bijlagen
WhatsApp Image 2023-03-17 at 15.01.38.jpeg
WhatsApp Image 2023-03-17 at 15.01.38.jpeg (155.35 KiB) 975 keer bekeken
kjiratsiekoedel
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 okt 2023, 22:47
Locatie: regio Utrecht
Merk SP: Klever x pinion 2021

Ik zit naar een SP te kijken. Mijn eerste. De standaard verende vork bij Klever vind ik een groot pluspunt. Daarnaast is beetje afwijkend ontwerp en kleur wel leuk.

Op marktplaats kwam ik deze tegen:
Klever X 45 pinion
€ 4.750,00
https://link.marktplaats.nl/m2021612366 ... ialbuttons

Hij is uit december 2021. Maar kunnen jullie aan de foto's zien of t ook het 2021 model is? Of dat t toen een (overjarig) ouder model was.
Nog specifieke zaken om op te letten bij een testrit?
En hoe reëel is deze vraagprijs?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Is een 2021, met 12-speed PINION en Supernova koplamp. Dat is de versie die je wil hebben. (Tegenwoordig is het een 9-speed PINION en eigen merk Klever koplamp.)

De bike ziet er werkelijk keurig uit vind ik. Testrijden, aftikken op 4300 a 4500 euro en meenemen dat ding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kjiratsiekoedel
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 okt 2023, 22:47
Locatie: regio Utrecht
Merk SP: Klever x pinion 2021

Dank!
12 speed spreekt mij ook wel aan. Voor als ik in de bergen ben.

Ik wil er soms ook een aanhanger mee trekken (Thule chariot). Iemand ervaring daarmee en of de asmoer te vervangen is voor eentje waar de Thule ezhitch koppelingsplaat op kan?
Tomvdw
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 feb 2022, 10:24
Locatie: Mol, BE
Merk SP: Klever X-pinion 2023

kjiratsiekoedel schreef: 05 okt 2023, 13:41 Ik wil er soms ook een aanhanger mee trekken (Thule chariot). Iemand ervaring daarmee en of de asmoer te vervangen is voor eentje waar de Thule ezhitch koppelingsplaat op kan?
Ik heb pas een klever X besteld.
De winkel heeft dit aangeraden om een fietskar te trekken: THULE SRAM Internal Hub Adapter
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 14.000

kjiratsiekoedel schreef: 05 okt 2023, 13:41 Ik wil er soms ook een aanhanger mee trekken (Thule chariot). Iemand ervaring daarmee en of de asmoer te vervangen is voor eentje waar de Thule ezhitch koppelingsplaat op kan?
Bouten lijken me erg kort om er nog een ezhitch tussen te steken + ik weet niet wat die met de ondersteuning doet. Het aandraaimoment steekt relatief nauw bij fietsen met een achterwielmotor. Best even na te vragen bij Klever of een fietsenmaker.
Let ook op dat je je aanhangwagen voorziet oa. van een nummerplaathouder en lichtbalk (ook met het remlicht!). Zo zijn de regels alvast in België. Ik dacht hier ergens iemand gezien te hebben die zijn aanhangwagen zo had uitgerust maar vind het niet direct terug (of ik heb het misschien gezien op een van de speed pedelec facebookgroepen).
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
kjiratsiekoedel
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 okt 2023, 22:47
Locatie: regio Utrecht
Merk SP: Klever x pinion 2021

Tomvdw schreef: 05 okt 2023, 16:13
kjiratsiekoedel schreef: 05 okt 2023, 13:41 Ik wil er soms ook een aanhanger mee trekken (Thule chariot). Iemand ervaring daarmee en of de asmoer te vervangen is voor eentje waar de Thule ezhitch koppelingsplaat op kan?
Ik heb pas een klever X besteld.
De winkel heeft dit aangeraden om een fietskar te trekken: THULE SRAM Internal Hub Adapter
Top. Is gewoon standaard moer. Die zit denk ik ook op mijn huidige fiets.
kjiratsiekoedel
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 okt 2023, 22:47
Locatie: regio Utrecht
Merk SP: Klever x pinion 2021

willemt schreef: 05 okt 2023, 16:16
kjiratsiekoedel schreef: 05 okt 2023, 13:41 Ik wil er soms ook een aanhanger mee trekken (Thule chariot). Iemand ervaring daarmee en of de asmoer te vervangen is voor eentje waar de Thule ezhitch koppelingsplaat op kan?
Bouten lijken me erg kort om er nog een ezhitch tussen te steken + ik weet niet wat die met de ondersteuning doet. Het aandraaimoment steekt relatief nauw bij fietsen met een achterwielmotor. Best even na te vragen bij Klever of een fietsenmaker.
Let ook op dat je je aanhangwagen voorziet oa. van een nummerplaathouder en lichtbalk (ook met het remlicht!). Zo zijn de regels alvast in België. Ik dacht hier ergens iemand gezien te hebben die zijn aanhangwagen zo had uitgerust maar vind het niet direct terug (of ik heb het misschien gezien op een van de speed pedelec facebookgroepen).
De moer heeft weer eigen draad voor de plaat. Het wiel zit gewoon even vast.

Goede over de verlichting. Remlicht bestaat gelukkig ook nu als los lampje dat reageert op een vertraging.
kjiratsiekoedel
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 okt 2023, 22:47
Locatie: regio Utrecht
Merk SP: Klever x pinion 2021

willemt schreef: 05 okt 2023, 16:16
kjiratsiekoedel schreef: 05 okt 2023, 13:41 Ik wil er soms ook een aanhanger mee trekken (Thule chariot). Iemand ervaring daarmee en of de asmoer te vervangen is voor eentje waar de Thule ezhitch koppelingsplaat op kan?
Bouten lijken me erg kort om er nog een ezhitch tussen te steken + ik weet niet wat die met de ondersteuning doet. Het aandraaimoment steekt relatief nauw bij fietsen met een achterwielmotor. Best even na te vragen bij Klever of een fietsenmaker.
Let ook op dat je je aanhangwagen voorziet oa. van een nummerplaathouder en lichtbalk (ook met het remlicht!). Zo zijn de regels alvast in België. Ik dacht hier ergens iemand gezien te hebben die zijn aanhangwagen zo had uitgerust maar vind het niet direct terug (of ik heb het misschien gezien op een van de speed pedelec facebookgroepen).
De moer heeft weer eigen draad voor de plaat. Het wiel zit gewoon even vast.

Goede over de verlichting. Remlicht bestaat gelukkig ook nu als los lampje dat reageert op een vertraging.
Plaats reactie