Ortlieb Commuter Insert voor o.a. de Backroller

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Afbeelding
De inzettas nu een paar maanden ingebruik. Ik moet zeggen dat het structurerend werkt voor mijn verwarde geest. Alles heeft zn plek; De laptop, mijn schone kleren, mijn broodtrommel, sleutels, geldbuidel, batterij met draad voor mijn gulzige telefoon, pennen, oja en mijn appeltjes. De sleeve is bedoeld als extra bescherming voor mijn lap.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Ziet er super uit! Komt er ook aan voor mijn kerst, Sinterklaas, Halloween, 1 oktober feest,.... (hoe vroeger hoe beter).

Ik vroeg me wel af hoeveel ruimte je verliest door de insert? Onvermijdelijk neemt die structuur ook plaats in en ik neem veel mee... Ach we zullen maar proberen en desnoods moet ik mijn tweede zak meenemen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je je Ortlieb zo vol propt dat die insert eigenlijk niet meer past, dan rijdt een tweede tas aan de andere kant erbij sowieso lekkerder, qua balans. Dat is tenminste wel mijn ervaring wanneer ik met mijn ene Ortlieb ook nog even de boodschappen erbij stop.

Het is alleen meer gedoe om twee tassen mee te slepen op je plaats van bestemming.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik heb altijd een tweede tas bij me aan de andere kant van mn drager. Dit voor fietsspullen en regenkleding. Was nodig vandaag.......
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Stromeur schreef: 28 sep 2020, 20:55 Als je je Ortlieb zo vol propt dat die insert eigenlijk niet meer past, dan rijdt een tweede tas aan de andere kant erbij sowieso lekkerder, qua balans. Dat is tenminste wel mijn ervaring wanneer ik met mijn ene Ortlieb ook nog even de boodschappen erbij stop.

Het is alleen meer gedoe om twee tassen mee te slepen op je plaats van bestemming.
Je hebt uiteraard gelijk :D. Belangrijker nog dan de balans, zo leven de tassen langer. Maar jammer genoeg is het inderdaad een heel gedoe met 2 (vuile) tassen. Bovendien ben ik bang om mijn shakedry jasje stuk te maken met de schouder dragers. Bovendien heb ik men andere tas nog niet geprepareerd tegen krassen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BramVDBe schreef: 28 sep 2020, 21:28 Bovendien ben ik bang om mijn shakedry jasje stuk te maken met de schouder dragers.
Ja dat snap ik. Ik heb ook een Skakedry en daar ben ik supervoorzichtig mee.

Ik gebruik die schouderdragers sowieso niet; ik draag ze aan het handvat. (Met gepruts als je naast twee tassen ook je helm nog mee moet nemen, die hou ik dan gewoon maar op. Kent skele :p)
BramVDBe schreef: 28 sep 2020, 21:28 Bovendien heb ik men andere tas nog niet geprepareerd tegen krassen...
Prepareren? Krassen? Een Ortlieb Backroller? Serieus ik gebruik die tassen al 20 jaar en die krassen niet bij normaal gebruik. Hoe zou je die moeten prepareren?

Of bedoel je je drager?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Stromeur schreef: 28 sep 2020, 21:36
Ik gebruik die schouderdragers sowieso niet; ik draag ze aan het handvat. (Met gepruts als je naast twee tassen ook je helm nog mee moet nemen, die hou ik dan gewoon maar op. Kent skele :p)
Je vergeet de batterij... 35km heen dus bijladen op het werk.
Stromeur schreef: 28 sep 2020, 21:36
BramVDBe schreef: 28 sep 2020, 21:28 Bovendien heb ik men andere tas nog niet geprepareerd tegen krassen...
Prepareren? Krassen? Een Ortlieb Backroller? Serieus ik gebruik die tassen al 20 jaar ofzo en die krassen echt niet bij normaal gebruik. Hoe zou je die moeten prepareren?

Of bedoel je je drager?
Ze laten toch veel schade na op de drager en het frame. Zelfs zo erg dat ik vrees dat het meer is dan enkel de lak... maar zijn zelf niet krasgevoelig natuurlijk. Voorlopig lijkt het wat verholpen met nauwere inserts voor de klemmetjes en de tas vol te plakken met binnenband maar die behandeling moet tas 2 nog ondergaan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BramVDBe schreef: 28 sep 2020, 21:42 Je vergeet de batterij... 35km heen dus bijladen op het werk.
Ah ja, die haalde ik daarom altijd tijdens mij eerste koffiepauze. Meteen een kans om even aan de wandel te kunnen.
BramVDBe schreef: 28 sep 2020, 21:42 Ze laten toch veel schade na op de drager en het frame. Zelfs zo erg dat ik vrees dat het meer is dan enkel de lak... maar zijn zelf niet krasgevoelig natuurlijk. Voorlopig lijkt het wat verholpen met nauwere inserts voor de klemmetjes en de tas vol te plakken met binnenband maar die behandeling moet tas 2 nog ondergaan.
De meeste mensen prepareren hiervoor hun drager, niet de tassen. Daar zijn aardig wat topics over te vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Of je laat het gewoon wat slijten en koopt bij eventuele verkoop een nieuwe bagagedrager. De mijne doet het al > 5 jaar prima (is wel flink ingesleten).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Stromeur schreef: 28 sep 2020, 21:45
De meeste mensen prepareren hiervoor hun drager, niet de tassen. Daar zijn aardig wat topics over te vinden.
Weet ik hoor, maar de tassen zijn me van minder belang, dus ik zit er dan ook niet mee in dat er hier en daar een stukje rubber tegen komt. Binnenbanden had ik nog liggen en lijken prima te werken maar plak ik natuurlijk niet zomaar op men st1.
Plaats reactie