Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Taxi driver had het over de - voor hem - te hoge trapfrequentie bij 40 km/h, Marco69 pikte in met een trapfrequentie van 40 in 5e versnelling maar hij vermeldde niet tegen welke snelheid (ik veronderstel 45 km/h) ... vandaar mijn - blijkbaar onduidelijke - vraag.

Zelf ben ik vertrouwd met de begrippen cadans en snelheid alsook met RPM en km/h ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Schullie1989 schreef: 28 okt 2020, 21:06
Begrijp ik het nou goed dat het jou niet lukt om boven de 40km/uur te geraken!? Dat is niet mijn ervaring. Het lukt mij zelf in de vierde versnelling prima om boven de 40km/uur te komen. Geen enkel probleem. Hoe kan die ervaring zo verschillend zijn?
Ja het lukt me wel maar ik vond het niet fijn rijden (te hoge cadans) waardoor ik in praktijk terugzakte naar 40 km/uur.
We zijn met zijn drieën gaan testen en alle drie hadden we hetzelfde gevoel. Degene die op de ST2 fietste, had moeite om de anderen bij te houden.

Zoals Freddy al schreef, het is erg persoonlijk. Ik schakel al snel naar de zwaarste versnellingen op mijn ST3.

Een andere verklaring kan zijn dat het demo model niet goed was. Deze maakte een kabaal en er was dus een defect.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Golvas schreef: 29 okt 2020, 11:31 Taxi driver had het over de - voor hem - te hoge trapfrequentie bij 40 km/h, Marco69 pikte in met een trapfrequentie van 40 in 5e versnelling maar hij vermeldde niet tegen welke snelheid (ik veronderstel 45 km/h) ... vandaar mijn - blijkbaar onduidelijke - vraag.

Zelf ben ik vertrouwd met de begrippen cadans en snelheid alsook met RPM en km/h ... :mrgreen:
Voor de duidelijkheid: Ik bedoel dat ik de trapfrequentie te hoog vond vanaf 40km/h. De ondersteuning was verder goed.
Ik had het echter gevoel dat ik Chris Froome was, terwijl ik fiets als Miguel Induráin :D
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Golvas schreef: 28 okt 2020, 21:25
Dus, met een ST2 -2020 SA rij je in 5e bij 40 km/u met een cadans van 40 ? ... of bedoel je 45 km/u ?
Klopt bij de 40km/u rij je een lage cadans in de 5, kan lekker zijn :D 45 in de 4 gaat makkelijk met een cadans van rond de 100
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Taxi driver schreef: 29 okt 2020, 11:42
Voor de duidelijkheid: Ik bedoel dat ik de trapfrequentie te hoog vond vanaf 40km/h. De ondersteuning was verder goed.
Ik had het echter gevoel dat ik Chris Froome was, terwijl ik fiets als Miguel Induráin :D
Ok duidelijk en het is natuurlijk een eigen gevoel en waar je je prettig meevoelt :ay
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
lucas
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2020, 21:03
Locatie: turnhout

Ik heb onlangs een test ritje gedaan met dit nieuwe model, was toen idd nog een test fiets en wat mij toen al opviel dat er tussen stand 3 en 4 enorm veel verschil zit , alsook maakte de trapas vanaf 44 km/uur veel lawaai. Hopelijk komt dit niet voor op de verkoopbare modellen. Ben ook benieuwd naar het eindverslag van 4 weken testen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb vaker gehoord dat ST2 prototypes het niet helemaal lekker deden. Daar zijn het prototypes voor. Ik denk wel dat Stromer hiermee in een te vroeg stadium naar de consument is gestapt, want dan krijg je dit. In Genk hebben FreddyH en ik trouwens een prototype ST2 getest en die reden allebei als een zonnetje.

Ik heb er vertrouwen in dat het prototype dat hierheen komt in orde is. Het is de meest recente versie, hij komt recht van Stromer en hij wordt in elkaar gezet door een Stromer dealer die weet wat-ie doet. Maar het blijft een prototype. Mocht-ie problemen geven, dan zie ik dat als een kans om te helpen kinderziektes eruit te krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Donderdag wordt-ie gebracht! :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 31 okt 2020, 12:15 Donderdag wordt-ie gebracht! :d3:
Cool! Veel plezier alvast :cool2:
Regel voor mij gelijk even een XL als test :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Dat is een mooi vooruitzicht! :cool2: en de weersvoorspelling om alles uit te testen zijn top. Ben benieuwd of de huidige banden op verschillende wegen zich houden in deze tijd van het jaar.. In september was het nog wat beter en warmer weer toen ik er op reed en geen centje last van weinig grip.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie