De mijne is intussen al 2 weken terug. Ongeveer een maand weggeweest. (Half Jan tot half feb).
Dagrijlicht en versnellingsnaaf vervangen. Sinds ik hem terug heb, toch al 500km gereden (in de zon!).
Als ik hem dan vergelijk met de vervangfiets (eerst een r&m supercharger rohloff en de laatste paar dagen een oudere ST2 met ketting), ben ik toch weer superblij met deze. Hopelijk verder zonder fouten of defecten. Schakelen doet hij alleszins weer voorbeeldig.
Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving
-
- Runner-up
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 27 okt 2021, 12:18
- Locatie: Prov. Groningen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 4100
Gisteren de ST2 afgeleverd bij de FM voor weer wat issues.
Gemis aan snelheid ( 37/38 de max), piepen/kraken uit de omgeving van het trapas lager en slecht schakelen.
Bij terug schakelen regelmatig het probleem dat de versnelling niet goed pakte of dat er een ratel te horen was. Als je dan een keer weer door schakelde pakte de versnelling wel goed.
Even gepolst of ze een leuke ST2 met Pinion bak hadden staan, maar deze was er helaas nog niet. Dus een ST3 met Pinion mee gekregen als leenfiets.
Dit is qua power en ''punch'' toch wel even een stapje hoger weer.
Het schakelen was even aftasten, vooral de beste manier om te schakelen. Maar de kleinere stapjes tussen de versnellingen zijn wel prettig.
Ik fiets op de ST2 eigenlijk alleen maar in de 4e versnelling en soms bij heel veel wind de 3e versnelling. De 1 en de 2 worden enkel een keer gebruikt bij weg fietsen bij het stoplicht. De rest van de tijd zijn de meeste versnellingen eigenlijk overbodig voor mij.
Dan is het versnelling bereik van de ST3 een stuk prettiger vind ik.
Gemis aan snelheid ( 37/38 de max), piepen/kraken uit de omgeving van het trapas lager en slecht schakelen.
Bij terug schakelen regelmatig het probleem dat de versnelling niet goed pakte of dat er een ratel te horen was. Als je dan een keer weer door schakelde pakte de versnelling wel goed.
Even gepolst of ze een leuke ST2 met Pinion bak hadden staan, maar deze was er helaas nog niet. Dus een ST3 met Pinion mee gekregen als leenfiets.
Dit is qua power en ''punch'' toch wel even een stapje hoger weer.
Het schakelen was even aftasten, vooral de beste manier om te schakelen. Maar de kleinere stapjes tussen de versnellingen zijn wel prettig.
Ik fiets op de ST2 eigenlijk alleen maar in de 4e versnelling en soms bij heel veel wind de 3e versnelling. De 1 en de 2 worden enkel een keer gebruikt bij weg fietsen bij het stoplicht. De rest van de tijd zijn de meeste versnellingen eigenlijk overbodig voor mij.
Dan is het versnelling bereik van de ST3 een stuk prettiger vind ik.
Woon-werk 37km enkele reis
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22956
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Vraag eens aan jouw FM of jouw ST2 Belt de complete upgrade kit voor het aandrijfsysteem al heeft gehad. Daarmee zou dit écht verholpen moeten zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 13 mar 2023, 08:15
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST2 Belt - gestopt
- Km-stand: 20K
Net mijn ST2 weer terug na E210247. Zo te zien is er niks vervangen (serienummers in de app van de motor etc)
Fiets doet het weer prima, alleen geen recup meer. Niet via de remmen, niet via de min-knop.
Feitelijk maakt het niks uit, is wel vreemd natuurlijk.
Net even een mailtje naar de dealer om te vragen wat ze gedaan hebben.
Fiets doet het weer prima, alleen geen recup meer. Niet via de remmen, niet via de min-knop.
Feitelijk maakt het niks uit, is wel vreemd natuurlijk.
Net even een mailtje naar de dealer om te vragen wat ze gedaan hebben.
Amersfoort - Tiel via de Utrechtse Heuvelrug!
-
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 13 mar 2023, 08:15
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST2 Belt - gestopt
- Km-stand: 20K
ok, geen licht op het bedieningskastje op het stuur. Ding is gewoon kapot.
Binnen 9000km:
Gebroken versnellingskabel
Motorstoring
kapot bedieningskastje
drie lekke banden
Binnen 9000km:
Gebroken versnellingskabel
Motorstoring
kapot bedieningskastje
drie lekke banden
Amersfoort - Tiel via de Utrechtse Heuvelrug!
-
- Runner-up
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 apr 2021, 12:53
- Locatie: regio foodvalley
- Merk SP: Stromer ST2 (2021)
- Km-stand: 16000
Kan ook zijn dat het stekkertje ervan in de OMNI losgeschoten is; in dat geval is het heel makkelijk zelf op te lossen door de OMNI los te halen en het stekkertje weer vast te drukken.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22956
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt.
Die knoppenringen gaan maar zelden spontaan stuk. Ik kan het aantal meldingen hier op het forum sinds de oprichting in 2017 op één hand tellen.
Die knoppenringen gaan maar zelden spontaan stuk. Ik kan het aantal meldingen hier op het forum sinds de oprichting in 2017 op één hand tellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023