Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Koenego schreef: ↑12 mar 2022, 17:43
Eerste 500km zitten erop, vandaag problemen met de koppelsensor. Kalibreren had niet het gewenste resultaat. Binnengebracht bij de FM en vervangfiets mee (ST1)
Bij de aankoop ook vertraging omdat de 983kw batterij toen stuk was.
Ik hoop toch dat ik de juiste aankoop gedaan heb.
Ik heb hetzelfde probleem, continue koppelsensor kalibreren, mislukt. Vandaag zelfs gewoon meer dan een half uur stil gestaan. FM aan de telefoon gehad, doorverbonden met Stromer, op afstand bekeken. Tmm sensor veel te hoog voltage. Fiets werd een soort van automatische fiets. Continue op vol vermogen. Moest maar terug gaan naar FM. Zit je 30 km van huis en 40 van de FM. Onderweg weer uitgevallen. Vervolgens niet meer te kalibreren. Nu TMM op 0,033 V. Is geen lol meer zo’n fiets. In hoop dat ze morgen het probleem kunnen verhelpen en dat ik de lol van de fiets weer in ga zien.
Bijlagen
1329B444-3CEC-4AEF-917B-184228487C19.jpeg (1.93 MiB) 1106 keer bekeken
90032D6F-63C1-4E89-BAC6-E0F6473D1101.jpeg (2.07 MiB) 1106 keer bekeken
Wanneer hoort dat 'vermogen' balkje op het display rood te zijn? Bij accelereren of ook als je op de maximale snelheid zit? Mij bekruipt het gevoel dat de ondersteuning niet (meer) optimaal is. Ik moet steeds harder trappen (obv hartslag) om 45 te halen in stand 3. Kalibreren is al eens gedaan, leek weinig uit te maken.
Stromer ST2 2022 Royal Blue. 983Wh, verende voorvork en Kinekt.
ijdod schreef: ↑09 jun 2022, 11:11
Wanneer hoort dat 'vermogen' balkje op het display rood te zijn?
Bij max snelheid is het nogal afhankelijk van de omstandigheden. Ik zie op mijn fiets alles tussen 3 A (grofweg 100 W vermogen, bij stevige wind mee) en 27,7 A (grofweg 1000 W vermogen bij diezelfde wind tegen).
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Merci. Bij knippert het balkje eigenlijk nooit rood, enkel bij accelereren (als ik zo'n beetje in de 5e op de pedalen ga staan). Voluit schommelt het op het display rond de 'plus pool' van de batterij die er onder weergegeven wordt; geen idee wat de daadwerkelijke waarden zijn. Het valt me op dat het lijkt alsof ik bij de minste tegenwind nu problemen heb met het halen van 45 (op de teller). 47/48 lukt nog wel als ik windkracht 3/4 vol mee heb (maar dan had ik op mijn 'gewone' fiets ook al tegen de 35 aan gezet). Het is moeilijk objectief te vergelijken, en de wind is de laatste tijd best stevig. Voor mijn gevoel was dit beter toen ik de fiets net had (en dat is nog maar kort; een maand of zo).
Stromer ST2 2022 Royal Blue. 983Wh, verende voorvork en Kinekt.
Bij mij is er op dit moment hetzelfde probleem, zo ook bij forumlid Marco69.
Dit probleem is ontstaan sinds firmwareversie 4.3.8.5. Sindsdien geen rode balk meer gezien, behalve inderdaad met aanzetten. Hetzelfde geldt voor de lagere snelheid bij de minste wind tegen (of geen wind mee)
Stromer schijnt nog steeds bezig met dit probleem op te lossen.
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
ijdod schreef: ↑09 jun 2022, 11:11
Wanneer hoort dat 'vermogen' balkje op het display rood te zijn?
Niet?!... Als ik de vergelijking zou trekken met de toerenteller van de auto; in dat rode gebied wil je liever niet komen om schade aan je motor/versnellingsbak te voorkomen. Zal Stromer dit stukje rood ook niet zo hebben bedoeld? 'Te veel vermogen naar motor'? Kortstondig is dat voor de meeste electomotoren geen probleem. Wellicht was de ondersteuning toch iets te gortig met de vorige F/W en hebben ze deze daarom geüpdatet?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.