Ongoing review: de Klever X Speed Alpha

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dea178 schreef: 07 apr 2022, 20:08 Mijn vraag aan jullie; ik ben op zoek naar een soort van Carbon sticker om op het frame te plakken. Door het vaak verwijderen van de accu is het frame daar een beetje beschadigd. Iemand tips?
3M helicopter tape :ay

Ik weet niet hoe jij je accu uitneemt, maar ik doe dit staand naast het voorwiel met mijn gezicht naar de accu toe, aan de kant waar ik de accu eruit wil kantelen. Dan heb je maximale controle op dat best zware ding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Hallo Allemaal,
Weet niet dit de juiste plek is maar ik zou advies kunnen gebruiken of het handig is om bij een ervaren middenmotor FM met Bosch aangedreven merken mijn Klever voor een onderhoudsbeurt af te geven .Deze FM heeft net ook Klever in zijn gamma opgenomen en heeft in het verleden altijd mijn Sparta SP gedaan naar tevredenheid .Ik juich het zeer toe dat in zijn algemeenheid Klever uitbreidt en meer specifiek in mijn woonplaats .Maar ik word wel een soort van proefkonijn want mijn fiets wordt de 1e die ze een servicebeurt gaan geven en checken .
Ik lease de fiets maar wil hem wel graag overnemen via de werkgever dus fatsoenlijk onderhoud is wel in mijn belang (en voor de veiligheid).Nu ga ik naar Qicq in A'dam (100 km) waar de fiets vandaan komt en waar ik tevreden over ben. Zouden ze veel kunnen verprutsen aan mijn fiets met onderhoud denken jullie ? Of kan een ervaren FM makkelijk schakelen tussen de verschillende aandrijfsystemen en eigenaardigheden van het merk Klever ?
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik zie geen enkel probleem. Een Klever is redelijk vrij van problemen en een controller of motor vervangen kan iedereen, al de rest is normaal fiets onderhoud waarbij het niet uitmaakt welk merk het is. Als er zich toch iets specifiek “Klever” voordoet, waar niet direct een antwoord op is, is er nog altijd Klever. Ze sturen de hele bike op als nodig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het met Jins eens.

Je kent ze al en je ervaring is positief. Dat is het meest belangrijk. Bovendien krijgt elke werkplaatsmedewerker van een nieuwe Klever dealer een opleiding van enkele dagen. Het is uiteindelijk aan de FM wat ze met de nieuw verkregen kennis doen, maar als deze dealer er serieus in zit (en al zo dapper is om jou eerlijk te vertellen dat dit hun eerste onderhouds-Klever is) dan ga ik er JUIST vanuit dat ze jouw bike met alle egards gaan behandelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
alfamuze
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2021, 12:45
Locatie: Brasschaat
Merk SP: Klever Alpha 45 2022
Km-stand: 14200

Dea178 schreef: 07 apr 2022, 20:25 Ik heb de kabel van mijn oplader thuis zodanig hangen dat er geen knik is. De houder heb ik bij van zijp techniek gehaald.
Ik zie bij jou hetzelfde 'defect'. De isolatie zit bloot waardoor de zwart/blauwe draad bloot komt te zitten.
Niwla schreef: 07 apr 2022, 20:30 Hoe weet je eigenlijk wanneer je alleen remt op de motor of op beide? Dat moet je gewoon aanvoelen/horen?
Wanneer je afremt op de motor door te stoppen met trappen zie je groene balkjes verschijnen en je voelt het ook wel degelijk hoor. Je moet het wel ingeven in het menu onder 'regeneratie' want de batterij laadt dan op.
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Bedankt voor de info , ga een afspraak maken .Wel luxe om in mijn eigen woonplaats dit te kunnen doen :bi
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarkSpartaan schreef: 08 apr 2022, 21:20 Wel luxe om in mijn eigen woonplaats dit te kunnen doen
Absoluut. Lijkt me heerlijk! En weet je, als er onverhoopt toch iets niet in orde is wandel je er ook net zo makkelijk weer even binnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dea178
Pro
Pro
Curaçao
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2021, 14:16
Merk SP: Klever X Speed Alpha

Stromeur schreef: 07 apr 2022, 20:31
Dea178 schreef: 07 apr 2022, 20:08 Mijn vraag aan jullie; ik ben op zoek naar een soort van Carbon sticker om op het frame te plakken. Door het vaak verwijderen van de accu is het frame daar een beetje beschadigd. Iemand tips?
3M helicopter tape :ay

Ik weet niet hoe jij je accu uitneemt, maar ik doe dit staand naast het voorwiel met mijn gezicht naar de accu toe, aan de kant waar ik de accu eruit wil kantelen. Dan heb je maximale controle op dat best zware ding.
Ik denk dat ik tot de categorie lomp light behoor. Meestal gaat het wel goed als ik de accu eruit haal, maar soms minder. Tsja, kleinigheidje houd je toch zo nu en dan. 🤦🏾‍♂️
Dea178
Pro
Pro
Curaçao
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2021, 14:16
Merk SP: Klever X Speed Alpha

Stromeur schreef: 13 jun 2021, 11:49 Klever X Alpha 45 2 (1).jpg
Heb inmiddels ruim 800km afgelegd met de Pirelli Cycle E en ik ben zeer tevreden. Het geeft vertrouwen ook in slecht weer heb ik niet het idee van oei oei. Deze band past qua looks ook heel mooi bij het geheel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja eens. Ik ben ook nog steeds ontzettend blij dat ik mijn Alpha er destijds zelf op heb gezet. Wijs besluit van Klever om dit vanaf dit jaar standaard te doen.
Dea178 schreef: 09 apr 2022, 09:10 Ik denk dat ik tot de categorie lomp light behoor.
:mrgreen:

-> Helicopter tape.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie