Test de ST5 ABS

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Alex velg van de ST3 kan gaan 'tikken' en de delen kunnen langzaam maar zeker los laten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Stromeur schreef: 27 jul 2022, 09:55 De Alex velg van de ST3 kan gaan 'tikken' en de delen kunnen langzaam maar zeker los laten.
Daar had ik inderdaad ook last van. Mijn nieuwe ST3 (ketting) van een 1,5 maand en 1100km verder zat er een tik in het achterwiel.
Twee weken kwijt geweest, wiel opgestuurd naar Stromer. Geen idee wat er is aangepast, maar het is weg (en blijft weg hoop ik?).....
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Stromeur schreef: 13 jul 2022, 14:59
Trivmvirate schreef: 13 jul 2022, 14:53 Waar plaatst men nu de ST5? Voor de mensen die een premium stromer willen maar om wat voor reden dan ook geen belt aandrijving? Lijkt me wel een kleine doelgroep...
Die groep inderdaad. Dezelfde vraag kun je stellen over de positie van de ST3 met ketting, hoewel die wel aantrekkelijker geprijsd is.

Van de ST3 met ketting weet ik dat Stromer de markt gaat laten bepalen of die blijft. Zou me niks verbazen als ze hetzelfde doen met de ST5.
Ik heb in April bewust gekozen voor de ST3 met ketting (ST2 met naaf versnelling wilde ik echt niet), deze had 4wkn levertijd en ik wilde fietsen. En zoals ik nu lees, maar goed ook, want anders had ik misschien is ergens na de zomer een Stromer gehad.
Ik hoop dat jullie de komende jaren goed die Pinion test en dan wissel ik over 2 of 3 jaar de Stromer wel in met een pinion en belt.
Er wordt al jaren gereden met een ketting, dat is vast niet opeens hèèl slecht denk ik dan maar.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Goede afweging. Ketting en derry zijn idd helemaal niet slecht. Tis wat schoonmaak werk in de winter. Verder heel betrouwbaar, goed af te stellen op je persoonlijke voorkeur, efficient en niet duur. Een pinion daarentegen vind ik gewoon mooi, totaal niet objectieve mening dus :ck: En, ik wil persé een ABS op mijn nieuwe ST3. Dat betekent een pinion..
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ja ik vind ketting en schakelen op de ST5 ook heerlijk...moet nog zien of de ST7 beter schakelt.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Bartjex88
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mar 2022, 09:32
Locatie: Essen, België
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 10500

Stromeur schreef: 23 mei 2022, 20:28 Veel staat of valt met de aflevercontrole door de dealer.

Dealers die denken: trappers eraan, stuur recht en klaar... daar loop je een risico op dit soort problemen. Een goeie Stromer dealer is wel even een paar uur bezig met de oplevering van een Stromer.
Inmiddels staat hij al 3 weken bij Velodome,(toch 1 van de grootste dealers van Europa)

Abs is defect en heel moeilijke leverbaar.
Verkoper melde me ook dat de st5 abs te rap is uitgebracht en dat er veel st5 abs units defect zijn.
Bluebrake de fabrikant van de abs wijst voor garantie naar stromer en andersom.

Gisteren telefoon gehad of ze de abs tijdelijk mogen overbruggen zodat ik al wel terug kan fietsen maar dan zonder abs.
Dat er zo snel een vernieuwde versie is(die van st3) laat me ook vermoeden dat er wel degelijk kinder ziektes in de eerste versie hebben gezeten.

Ik weet niet of de nieuwe st5’s versie 1 of 2 hebben maar moest het versie 1 zijn is het schandalig dat stromer deze blijft verkopen.

Ik ken nu al 4 mensen met defecten abs op de st5
0-17000km ST5 ABS
17000-... ST7 Dark Platinum

St7=> 11.000km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

ST5 ABS heeft gen 1. Maar het is niet gezegd dat die 2 systemen zomaar uitwisselbaar zijn... Pas dus op met "het moest niet mogen" opmerkingen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Bartjex88
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mar 2022, 09:32
Locatie: Essen, België
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 10500

FreddyH schreef: 31 jul 2022, 20:55 ST5 ABS heeft gen 1. Maar het is niet gezegd dat die 2 systemen zomaar uitwisselbaar zijn... Pas dus op met "het moest niet mogen" opmerkingen...
Systemen zijn niet uitwisselbaar
0-17000km ST5 ABS
17000-... ST7 Dark Platinum

St7=> 11.000km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En wat zou Stromer dan moeten doen volgens jou? Als de Gen2 niet in de ST5 past?

Plus: wat weten we tot nu toe van het functioneren van het Gen2 systeem? Nog helemaal niks. We weten alleen dat het systeem compacter is geworden, niet of het kwalitatief beter is want die ervaringen zijn er nog helemaal niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ook al zou het ABS systeem niet werken en een foutcode genereren, het vervoersmiddel zou, buiten de werking van het ABS, gewoon moeten functioneren. Is ook zo voor de auto of de moto. De gebruiker moet uiteraard weten (= foutcode) dat er iets niet OK is. Dat het probleem morgen niet opgelost is is wat anders, maar waarom zou je niet mogen rijden?
Plaats reactie