Test de ST5 ABS

Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

Vraag me af wat nu de plaatsing is van de ST5 nu de ST7 is bekendgemaakt? Een ST3 Pinion met ABS zit er al bijna tegenaan, buiten het elektronische schakelen dan. ST7 komt met Pinion met elektronisch schakelen. Waar plaatst men nu de ST5? Voor de mensen die een premium stromer willen maar om wat voor reden dan ook geen belt aandrijving? Lijkt me wel een kleine doelgroep...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Trivmvirate schreef: 13 jul 2022, 14:53 Waar plaatst men nu de ST5? Voor de mensen die een premium stromer willen maar om wat voor reden dan ook geen belt aandrijving? Lijkt me wel een kleine doelgroep...
Die groep inderdaad. Dezelfde vraag kun je stellen over de positie van de ST3 met ketting, hoewel die wel aantrekkelijker geprijsd is.

Van de ST3 met ketting weet ik dat Stromer de markt gaat laten bepalen of die blijft. Zou me niks verbazen als ze hetzelfde doen met de ST5.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1783
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Maar ben bang dat de prijs van de st5 naar beneden zal moeten om verkoopbaar te blijven.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat vraag ik me af.

Supernova M99 PRO koplamp, standaard ABS en Shimano Di2-systeem (+fietsketting voor wie dat wil) zijn ook wat waard. Met name de kleinere stappen tussen de verzetten op de ST5 ABS winnen het (dik) van de PINION C1.9 op de ST3. Persoonlijk denk ik dat het een minderheid is die kiest voor kleinere schakelstappen en meer onderhoud, ik denk dat hub + riem de onbetwiste toekomst is voor forenzen speed pedelecs. Maar dat moet nog wel even bewezen worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Welk type wielen zitten er nu op de ST5 ABS? De letters Stromer zijn al verdwenen. Zijn het nu ook Alexrims?
Kan Stromer zomaar een ander merk erop plaatsen dan hetgeen erop de componenten lijst staat op de Stromer site?
Zijn die dan van dezelfde kwaliteit?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja dat mogen ze doen. Staat op de website en in alle boekjes: specificaties onder voorbehoud van wijzigingen.

In de praktijk is gebleken dat de Alex velgen (op de ST3) minder goed presteren dan de DT Swiss velgen op de ST5.

Volgens mij is Stromer momenteel in gesprek met een derde partij over velgen. Dus wat nou waarop komt of gaat komen: geen idee. Het is ook lastig met alle onderdelentekorten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Bedankt voor de info. Ik hoop natuurlijk op de DT Swiss velgen... Begin augustus zou hij geleverd worden.
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

Is het bij de nieuwe st5 nog steeds Swiss want bij mij staat er reclame op Stromer + en das lelijk nu die nieuwe st5 staat niets op en lijken op die van st3 daarom de vraag of het nog steeds swiss wielen zijn ?
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je aan jouw verkoper al eens nagevraagd of het bij de nieuwe st5 nog steeds Swiss omdat er bij joen reclame opstaat Stromer + en das lelijk nu die nieuwe st5 staat niets op en lijken op die van st3 daarom de vraag of het nog steeds swiss wielen zijn ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

Stromeur schreef: 26 jul 2022, 20:59 In de praktijk is gebleken dat de Alex velgen (op de ST3) minder goed presteren dan de DT Swiss velgen op de ST5.
Uit pure interesse, wat bedoel je met de ''prestaties'' van een velg? Op wat voor zaken meet je dit?
Plaats reactie