Klever 2022 line-up

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goedgekeurd vanuit Klever op de N PINION 45 en de N ROGUE 45 zijn:

bySchultz G.2 LT, 480mm
bySchultz G.2 ST, 450mm
bySchultz G.2 ST, 350mm

Diameter 31,6mm

(Klever dealerboek 2023)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 03 nov 2022, 11:56 Goedgekeurd vanuit Klever op de N PINION 45 en de N ROGUE 45 zijn:

bySchultz G.2 LT, 480mm
bySchultz G.2 ST, 450mm
bySchultz G.2 ST, 350mm

Diameter 31,6mm

(Klever dealerboek 2023)
Super bedankt, vreemd dat de fietsenmaker een Kinect voorstelde. Maar ik wilde de bySchultz. (fietsenmaker verkoopt geen BySchulz)
Heb deze (bySchultz G.2 ST, 450mm) al gevonden in een webwinkel voor een € 160, terwijl die Kinect bij de fietsenwinkel rond €300 zat.
Heb helemaal geen probleem dat een fietsenmaker zijn centen verdiend, maar deze zal ik wel online doen denk ik dan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Syntax Error schreef: 03 nov 2022, 12:01 Super bedankt, vreemd dat de fietsenmaker een Kinect voorstelde.
Ik vind dat niet vreemd. De Kinekt is gewoon beter. Maar inderdaad ook duurder.

Verder snap ik wel dat de FM een zadelpen voorstelt die hij zelf kan leveren. Zijn advies is ook helemaal niet slecht, in tegendeel. (Als hij nou een niet-toegestane bagger verende zadelpen had voorgesteld; dat had ik vreemd gevonden.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 03 nov 2022, 12:25
Syntax Error schreef: 03 nov 2022, 12:01 Super bedankt, vreemd dat de fietsenmaker een Kinect voorstelde.
Ik vind dat niet vreemd. De Kinekt is gewoon beter. Maar inderdaad ook duurder.

Verder snap ik wel dat de FM een zadelpen voorstelt die hij zelf kan leveren. Zijn advies is ook helemaal niet slecht, in tegendeel. (Als hij nou een niet-toegestane bagger verende zadelpen had voorgesteld; dat had ik vreemd gevonden.)
Ja tuurlijk snap ik. Ik bedoelde met die "vreemd" eerder dat de kinect niet in het lijstje goedgekeurde zadelpennen van hierboven stond, tenzij het een lijstje is met enkel de BuShulz zadelpennen natuurlijk.
Ik ken er eigenlijk allemaal veel te weinig van, ik zou de BySchulz kiezen om de prijs, en ook wel design van het ding. Ik weet niet in welk opzicht de Kinect beter is, ik lees toch dat mensen tevreden zijn van de ByShulz. Ik heb op zich zelfs geen veer nodig denk ik, is voor mij een extra eigenlijk, het zou gewoon zijn om net iets aangenamer te rijden op sommige belgische topwegen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 03 nov 2022, 12:25 De Kinekt is gewoon beter.
Mjah, niet iedereen is het daarmee eens... Het grote nadeel van de Kinekt (althans: van de BodyFloat, ik doe hier even openlijk de aanname dat dit bij de Kinekt hetzelfde zit) is dat het instellen van preload ervoor zorgt dat je veerweg korter wordt. Nu heb ik met de 3 dagen dat ik met een BodyFloat reed niet heel uitgebreid ingesteld, maar ik had van de 3 cm veerweg nog maar 2 cm over... Ik was daarover niet enthousiast. Wellicht dat er meer in te stellen is, of dat ik met andere veer combinaties had moeten spelen. Dat weet ik niet.

De el-cheapo Suntour NCX SP12 veerpen op mijn Bulls vond ik voor mij fijner dan de BodyFloat. En dat voor minder dan 1/4 van de prijs...

Nu heb ik de BySchulz LT 480 mm, op de Y Muse vond ik deze perfect zijn werk doen. Nu kan ik er nog niet echt over oordelen omdat ik nog niet heel tevreden ben over mijn zadel...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie