Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Thank you so much for your offer Tim. Will let you know when my ST3 PINION has arrived (ETA is still unknown for now).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1826
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik snap dat je er je eigen zadel op kunt zetten.
Maar eerlijk gezegd vindt ik het niet correct als je iets niet kunt leveren je er maar goedkopere onderdelen op zet !
Een net bedrijf zou een duurdere versie plaatsen of in ieder geval in overleg gaan met de klant.

Voor mij in lijn met de velgen....van de ST5/ST7...

Wat is de volgende stap, de 800 W motoren zijn niet leverbaar we doen er een 700 onder ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 18 aug 2022, 11:02 Wat is de volgende stap, de 800 W motoren zijn niet leverbaar we doen er een 700 onder ?
Bosch middenmotor.

Ik heb begrepen dat jouw ST7 daarmee uitgeleverd wordt. Omdat de Blubrake ABS systemen ook lastig leverbaar zijn krijg jij ook die Bosch ABS kast van formaat koelkast voorop je stuur. Gelukkig krijg je wel gewoon de bouwlamp v1, die hebben ze nog genoeg op de plank ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sorry, kon het niet laten :mrgreen:

Serieuze reactie: netjes is het inderdaad niet. Juridisch hebben ze zich ingedekt met een opmerking dat specs kunnen wijzigen, maar het is voor iedereen vervelend. Zeker bij topmodellen kan je op een gegeven moment niet meer claimen dat je op het beste van het beste rijdt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
stromertime
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2021, 11:08
Merk SP: stromer st3
Km-stand: 5600

Haha altijd lachen met jou Freddy
Zeg heb zojuist mijn fiets gehaald rijdt echt super.
Zit inderdaad ander zadel op kijk het een paar dagen aan,als het tegen valt vraag ik de originele.
Deze fiets rijd veel makkelijker naar de 46 toe echt wel oppassen in het begin bij de bochten je gaat rap te snel.
Ga er zo mee vertrekken naar het werk is nu nog fiets aan het laden. Vanavond een paar fotootjes
Wilfried82
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2022, 09:14
Merk SP: ST3 Pinion ABS
Km-stand: 0

Goed nieuws... zonet te horen gekregen dat de nummerplaat voor mijn ST3 LE Pinion in aanvraag is bij o2o leasing.
De "waiting game" is bijna over (vermoedelijk binnen 3-tal weken) :cool2: . Ben wel razend benieuwd :-)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1826
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

LOL Freddy..... :ay

denk dat er als het te gek wordt je ook de order kunt annuleren :mrgreen: de meeste dealers gaan geen recht zaak aan om de fiets af te leveren, kost vaak meer dan ze eraan verdienen.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Flitskeiii
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2021, 12:45
Locatie: Vijheerenlanden
Merk SP: ST3 LE Pinion
Km-stand: 10000

Fre911 schreef: 17 aug 2022, 21:42
Edgecrusher schreef: 17 aug 2022, 19:52
MarcelH schreef: 17 aug 2022, 16:51 Ik weet niet wat in de brochure staat, maar vindt het niet netjes als je een ander product krijgt dan besteld, in dit geval een ergon zadel....zonder hierover geïnformeerd te worden, Of het moet een schitterende upgrade zijn. :mrgreen:
Het Selle Royal Vivo zadel zal niet echt een schitterende upgrade zijn:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/sel ... lsrc=aw.ds
t.o.v.
https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/erg ... lsrc=aw.ds
Als ik het goed voor heb is de nieuwe rode ST3 van Reinout St3 ook geleverd met de Vivo. Zie de foto's die hij recent postte. De witte in de showroom heeft het ook.


20220808_095038-2.jpg20220808_095504.jpg
Mijn rode ST3 heeft ook een Vivo zadel. Kan er moeilijk aan wennen. Blijft zoeken naar een fatsoenlijke afstelling zonder na een uur een beurs achterwerk te hebben. Als ik dit lees kan het wel eens zijn dat ik die afstelling nooit ga vinden met dit zadel.
maartens
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:29
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 7000

Woensdag dan eindelijk mijn prachtige rode ST3 opgehaald bij Vietz. Helaas niet geheel probleemloos verlopen. De ABS unit werkt niet. Er is geprobeerd de helpdesk van Blubrake te bereiken, maar zonder succes. Helpdesk van Stromer kwam er ook niet uit. Verder is de geveerde voorvork ook niet goed. Er is iets met de compressie waardoor hij te stug dempt ondanks aanpassen luchtdruk. Ben geen veringexpert en meer kan ik er niet over zeggen. De vork moet teruggestuurd worden naar de leverancier en over een aantal weken zal mijn fiets dus terug moeten naar Vietz. En dan heb ik ook nog een lelijke lakschade waarover ik met Vietz moet overleggen.

Nu 1x woon-werk gedaan en moet zeggen dat de Pinion wel wennen is. Bij weinig wind vind ik de 7 te licht trappen en de 8 eigenlijk weer iets te zwaar. Verwacht dat dit wel zal wennen na verloop van tijd.
Stromer ST3 2021 en blijde verwachting van een ST3 Pinion LE met geveerde voorvork en ABS :cool2:
stromertime
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2021, 11:08
Merk SP: stromer st3
Km-stand: 5600

Hier is hij dan na een tourtje woon-werkverkeer verkeer 44 km.
Idd dat zadel ben ik ook nog niet overuit na 500 km moet ie toch weer terug als dan nog niet goed is
Moet er een ander zadel op….. nee het zadel wat ik eigenlijk gekocht had :lol:
De versnellingen vind ik wel goed heb daar geen last van en de toeter vind ik niet echt slecht best wel luid eigenlijk. Maar plak dat gat toch dicht dus lekker belangrijk.
Laatst gewijzigd door stromertime op 18 aug 2022, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie